autor: Michał Stężała
Confounding Factor, twórca Galleona, upada
Jak donoszą zaufane źródła, mające związek z rozwojem Galleona, długo oczekiwanej przygodowej gry akcji, jego producent studio Confounding Factor założone przez twórców słynnej Lary Croft – Toby’iego Garda i Paula Douglasa – przestanie istnieć w momencie, gdy wszystkie prace nad amerykańską wersją programu na Xbox’a dobiegną końca.
Jak donoszą zaufane źródła, mające związek z rozwojem Galleona, długo oczekiwanej przygodowej gry akcji, jego producent studio Confounding Factor założone przez twórców słynnej Lary Croft – Toby’iego Garda i Paula Douglasa – przestanie istnieć w momencie, gdy wszystkie prace nad amerykańską wersją programu na Xbox’a dobiegną końca.
Confounding Factor zostało założone w kwietniu roku 1997, czyli niecały rok po wysłaniu do sklepów pierwszej części Tomb Raidera. Dwóch wspomnianych we wstępie twórców tego tytułu, po tym jak zostali poinformowani przez właścicieli studia Core Design o planach stworzenia sequela w czasie dwunastu miesięcy – nie było już chętnych do tworzenia kontynuacji pod tak twardymi warunkami.
Pierwszą datą premiery Galleona był grudzień 1999 roku, ale ciągłe przekładanie terminu spowodowało, iż w ofertach amerykańskich sklepów ciągle tego tytułu znaleźć nie można (w Europie gra została już wydana). Amerykański wydawca gier, zapytany o przyszłość Confounding Factor nie był w stanie udzielić konkretnej odpowiedzi, ale rzecznik prasowy Atlus U.S.A. potwierdził, że aktualną datą ukazania się Galleona w obrębie Stanów Zjednoczonych jest początek sierpnia, czyli termin wcześniejszy niż się tego spodziewano.
Początkowo, gdy wydawcą gry była firma Interplay, Galleon planowany był także na PC, jednakże od czasu zmiany wydawcy na SCi Games wiemy, że tylko posiadacze Xbox’ów przekonają się na własne oczy, czy na Galleona naprawdę warto było tyle czekać.