Ostatnie chwile Black Isle Studios, grywalne demo Fallout 3 i nieprzewidywalna decyzja Interplay'a
Wczorajsza wypowiedź przedstawiciela firmy Interplay praktycznie rzecz biorąc potwierdziła słowa zwolnionych pracowników Black Isle Studios, dotyczące końca studia i dała jasno do zrozumienia, iż BIS to obecnie tylko marka. A jak wyglądały ostanie dni ekipy BIS i czemu zdecydowano się na taki drastyczny krok, wyjaśnia jeden z byłych pracowników studia. Ponadto zdradza on, iż inne studio Interplay’a, Digital Mayhem spotkał ten sam los...
Wczorajsza wypowiedź przedstawiciela firmy Interplay praktycznie rzecz biorąc potwierdziła słowa zwolnionych pracowników Black Isle Studios, dotyczące końca studia i dała jasno do zrozumienia, iż BIS to obecnie tylko marka. A jak wyglądały ostanie dni ekipy BIS i czemu zdecydowano się na taki drastyczny krok, wyjaśnia jeden z byłych pracowników studia. Ponadto zdradza on, iż inne studio Interplay’a, Digital Mayhem spotkał ten sam los...
Otóż z wypowiedzi owego pracownika wynika, iż po tym jak Interplay stracił licencje na tworzenie gier PC opartych na systemie D&D, BIS zaprzestało produkcji nowej gry osadzonej w realiach świata Forgotten Realms i skupiło się na tworzeniu trzeciej części Fallouta. Zakończono już fazę projektowania, napisano cały silnik i rozpoczęto prace nad tworzeniem poziomów, gdy Interplay poprosił o przygotowanie wewnętrznej, grywalnej wersji demonstracyjnej gry. Naturalnie przygotowano odpowiednie demo zawierające jeden pełny, gotowy poziom. Jego status ukończenia określono na poziomie „95% done”, co znaczy iż była to wersja niemal w pełni funkcjonalna. Wówczas prace nad pozostałymi mapami były w połowie drogi do ukończenia – należało jeszcze wypełnić mapy NPC-tami oraz napisać odpowiednie skrypty. Dzień po tym jak Interplay dostał demo, rozpoczęto zwalniać pracowników Digital Mayhem. Dwa tygodnie później to samo spotkało ludzi zatrudnionych w Black Isle Studios, zaś projekt Fallouta 3 został zarzucony. Nie zwolniono tylko dwóch osób, które wcześniej pracowały nad konsolowym tytułem.
Firma Interplay jako powód rozwiązania studia BIS oraz zaprzestania prac nad F3, podała, iż nie było szans na to, by gra została wydana w 2004 roku, na co w obliczu tragicznej sytuacji finansowej nie można było sobie pozwolić. Zrezygnowanie z tego projektu otworzyło drogę dla dwóch tytułów dedykowanych konsolom, tj. Fallout: Brotherhood of Steel 2 (sequela gry, która nawet nie została jeszcze wydana) oraz Exalted (która nawet nie ma jeszcze żadnego engine’u). Wydaje się to, co najmniej, dziwne...
W chwili obecnej żadne gry nie są produkowane ani w Black Isle, ani Digital Mayhem.