Misja 4 - W Obronie Lojajlności | Kampania - opis przejścia Poradnik Dawn of War III
Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2017
Czwarta misja kampanii dla pojedynczego gracza, podczas której ponownie kierować będziesz frakcją Kosmicznych Marines. Podczas misji trzeba będzie przebić się przez liczne umocnienia Eldarów, uratować Kronikarza Jonaha Oriona i zniszczyć rdzeń Eldarów.
Zadania główne:
- Wybij wojska Eldarów (Clear out Eldar)
- Broń miejsce lądowania (Defend Landing Zone)
- Uratuj Jonaha (Rescue Jonah)
- Zniszcz obozy wroga (Destroy Encampments)
- Zniszcz Rdzeń Mocy (Destroy Power Core)
Warunek zwycięstwa:
- Twoje wojska muszą przetrwać - jeśli w początkowym etapie misji twoje oddziały zostaną wybite, misja zakończy się niepowodzeniem.
Wybij wojska Eldarów (Clear out Eldar)
Gdy tylko rozpocznie się misja, pod twoją kontrolę oddany zostanie Gabriel Angelos i dwa oddziały Taktycznych Marines - wyjaśnienie zdolności Gabriela Angelosa znajdziesz w opisie Misji 1 w tym poradniku. Wyślij Gabriela na oddziały znajdujące się na prawo, a Taktycznym Marines rozkaż atak oddziałów znajdujących się najbliżej nich. Po krótkiej chwili na pole walki zrzucona zostanie dodatkowa jednostka, nad którą obejmiesz kontrolę - Drednot (Dreadnought). Jest to potężna jednostka krocząca Kosmicznych Marines, która doskonale radzi sobie w walce wręcz, posiadając przy tym absurdalną ilość punktów zdrowia. Skieruj Drednota na oddziały znajdujące się przy Taktycznych Marines, a następnie zniszcz portal ulokowany na północ i rozkaż Gabrielowi, by ten zniszczył portal na wschód od bazy. Po wybiciu wszystkich oddziałów przyjdzie czas na przegrupowanie.
Broń miejsce lądowania (Defend Landing Zone)
Otrzymasz nowe zadanie, by obronić miejsce lądowania - musisz po prostu uniemożliwić wrogom zniszczenie twojej bazy, nad którą właśnie otrzymasz kontrolę. Zlec budowniczemu, Serwitorowi (Servitor), by ten wzniósł Arsenał (Arsenal), a następnie zrekrutuj jeden oddział Dewastatorów z Ciężkimi Bolterami (Devastator Marine - Heavy Bolter) - znajdziesz ich w budynku Kaplica Doktryny (Doctrine Chapel), bądź wciskając klawisz F7. Jednostka ta doskonale radzi sobie z nieopancerzoną piechotą - jest to po prostu oddział wyposażony w futurystyczną wersję CKM-ów.
Wyślij Drednota i oba oddziały Taktycznych Marines, by strzeli wschodniego wejścia do bazy, a Gabriela i Dewastatorów by pilnowali północnej strony. Po chwili na polu walki pojawią się portale Eldarów, a z nich wybiegną wojska wroga. Nie będą stanowić one żadnego zagrożenia, pilnuj jedynie, by Wyjące Banshee nie dostały się do Taktycznych Marines i Dewastatorów - wykorzystaj zdolności Drednota i Gabriela Angelosa, by ich powstrzymać. Postaraj się zniszczyć wrogie portale i cały czas eliminuj wrogą piechotę. Po chwili otworzy się kolejny portal, ulokowany na północny-wschód od bazy, a z niego wybiegnie oddział Wyjących Banshee - zablokuj go przy pomocy Gabriela i/lub Drednota. Następnie wybij wszystkich pozostałych wrogów, by ukończyć to zadanie.
Uratuj Jonaha (Rescue Jonah)
Twoim zadaniem jest uratowanie Kronikarza Jonaha Oriona. Zanim to jednak uczynisz, zregeneruj pokiereszowane oddziały i wykorzystaj Serwitora, by naprawić Drednota. Zrekrutuj także dodatkowe oddziały - najlepiej kolejnych Dewastatorów. Po chwili na pole walki będziesz w stanie wezwać nową jednostkę elitarną - Egzekutorów Żelaznej Paszczy (Kill Team Ironmaw). Jest to oddział znacznie mocniejszych i wytrzymalszych Taktycznych Marines, których wyposażyć można w miotacz ognia, który zadaje olbrzymie obrażenia piechocie (także tej w ciężkiej osłonie), bądź wyrzutnie rakiet, która doskonale nadaje się do walki z ciężko opancerzonymi celami. W międzyczasie otrzymasz także dodatkowe zadanie, które wymagać będzie uratowania sojuszniczych oddziałów (łącznie 4).
Wyślij teraz Gabriela Angelosa i Egzekutorów, by oczyścili i zajęli punkt zasobów zlokalizowany na wschód, a resztę armii wraz z Drednotem by zrobiła to samo z punktem ulokowanym na północ. Gdy to uczynisz, zrekrutuj dodatkowego Serwitora i wyślij po jednym w stronę obu punktów zasobów, by wybudowali tam Posterunek Nasłuchowy. Nie zapomnij także wznieść tam generatorów, by zwiększyć przyrost surowców.
Rozkaż oddziałom podążającym razem z Drednotem by udały się na północ, w stronę znacznika wskazującego na zadanie poboczne i uczyń to samo z Angelosem i Egzekutorami, kierując tych drugich na południe. W obu tych miejscach znajdziesz oddziały Kosmicznych Marines walczących z siłami Eldarów. Wybij znajdujących się tam wrogów, by oddziały Marines dołączyły do ciebie. Gdy to uczynisz, zbierz rozrzucone w okolicy surowce i skieruj wszystkie siły do bazy, by zregenerować ewentualne uszkodzenia i doszkolić dodatkowe oddziały - najlepiej Szturmowych Marines, którzy przydadzą się do walki wręcz, jednak potrzebne do tego są Koszary (Barracks).
Wyślij wszystkie jednostki w stronę znacznika głównej misji, gdzie znajduje się Kronikarz Jonah Orion. By go oswobodzić, musisz po prostu wybić wszystkie jednostki Eldarów w okolicy. Twoja armia, po dołączeniu uratowanych wojsk, powinna bez problemu sobie z nimi poradzić. Gdy starcie dobiegnie końca, odpali się krótka scena przerywnikowa. Gdy odzyskasz kontrolę nad jednostkami, rozkaż Jonahowi, by zebrał okoliczne apteczki, co powinno przywrócić jego zdrowie do pełna.
Kronikarz Jonah Orion to jednostka elitarna Kosmicznych Marines. Jest to elita służąca jako wsparcie - nie zadaje on tak wielkich obrażeń jak Gabriel Angelos, jednak potrafi ostro namieszać w szeregach wroga, powodując potężne wyładowanie przy pomocy Furii Pradawnych i zadając obrażenia w linii prostej. Jego dwie pozostałe zdolności służą do wspomagania. Światłość Imperatora zwiększa obrażenia sojuszniczych wojsk i unieszkodliwia pobliskich wrogów, a Szaniec tworzy magiczną barierę, która modyfikuje działanie pozostałych zdolności, a także uniemożliwia wrogim oddziałom przejście i przestrzelenie przez nią, sprawiając, że wojska sojusznicze w środku są bezpieczne.
Zniszcz obozy wroga (Destroy Encampments)
Po uratowaniu Jonaha otrzymasz nowe zadanie, zniszczenia obozów wroga (Destroy Encampments). Musisz zniszczyć obóz ulokowany na północy i południu - kolejność jest oczywiście dowolna, lecz w tym poradniku rozpoczniemy od południowego. Zanim udasz się w stronę złotego znacznika na mapie, wyślij wojska w miejsce srebrnego, który sygnalizuje kolejne miejsce z Kosmicznymi Marines do uratowania. Wybij dość sporą grupę wrogów, którą znajdziesz na miejscu, a do twojej armii dołączy zupełnie nowa jednostka, Predator Anihilator (Predator Annihilator). Jest to czołg, który zadaje gigantyczne obrażenia ciężko opancerzonym przeciwnikom, jednak jest bardzo wrażliwy na ataki wręcz.
Po starciu, wyślij wojska na posterunek zlokalizowany na północy (pamiętaj, by zregenerować je w bazie, jeśli tego potrzebujesz). Po drodze czeka cię walka z kilkoma mniejszymi grupkami wrogów. Gdy dotrzesz na miejsce, wyślij Szturmowych Marines, by ci rozprawili się z oddziałami ustawionymi pod ciężką osłoną / na wzniesieniu, a reszcie oddziałów rozkaż, by atakowała jednostkę elitarną Eldarów, Bojowe Skorpiony (Striking Scorpions). Da się ich łatwo namierzyć, gdyż jest to grupka zielonych jednostek. Zajmij się nimi czym prędzej, gdyż zadają oni naprawdę duże obrażenia jednostkom nie-elitarnym. Teraz pozostało zniszczyć wszystkie jednostki i budynki wrogów w tej okolicy, by wykonać tą część zadania.
Zanim udasz się w stronę południowego posterunku, przejmij kontrolę nad punktem zasobów i wyślij Serwitora, by wybudował na nim Posterunek Nasłuchowy (nie zapomnij też o generatorach!). Skieruj teraz swoją armię na północny-wschód, w stronę ostatniego znacznika pobocznej misji. Musisz zniszczyć ulokowany tam terminal, by otworzyć sobie drogę do sojuszniczych jednostek. Gdy tego dokonasz, wyślij oddziały, by wspomogły Kosmicznych Marines. Dołączy do ciebie nowa jednostka, Predator Niszczyciel (Predator Destructor). Zadaje on mniejsze obrażenia niż Predator Anihilator, jednak rani on kilka jednostek jednocześnie, doskonale nadaje się więc do walki z piechotą i zbitymi grupami wrogów.
Wyślij teraz wszystkie oddziały do bazy, by zregenerować siły. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, wznieś Kult Maszyny (Machine Cult). Zrekrutuj dodatkowe oddziały, piechoty, bądź pojazdów i wykonaj ulepszenia do nich, a następnie wyślij wszystkie jednostki w stronę południowego posterunku wroga. Wybij wszystkich przeciwników na drodze i zniszcz znajdujące się tam budynki, by wykonać zadanie. Przejmij punkt zasobów i wybuduj na nim generatory i Posterunek Nasłuchowy.
Zniszcz Rdzeń Mocy (Destroy Power Core)
Po zniszczeniu obu posterunków aktywuje się scena przerywnikowa, a po niej otrzymasz zadanie zniszczenia Rdzenia Mocy (Destroy Power Core). Odblokuje się nowy fragment mapy, gdzie znajdziesz kolejną bazę Eldarów, ze wspominanym Rdzeniem w samym centrum. Zrekrutuj dodatkowe oddziały i zleć ulepszenia, gdyż czeka cię finałowe starcie w tej misji.
Gdy będziesz gotów, skieruj wszystkie jednostki w stronę znacznika na mapie - kierunek, lewa bądź prawa strona, nie ma znaczenia. Wrogie oddziały nie będą w stanie zatrzymać twojego natarcia, staraj się jednak skupiać szczególną uwagę na wrogich Czołgach Pryzmatycznych (Fire Prism), olbrzymich pojazdach latających. Zadaję one spore obrażenia obszarowe i są w stanie bardzo szybko załatwić twoją piechotę. Eliminuj wrogów i kieruj się w stronę Rdzenia Mocy. W jego pobliżu znajdziesz ciężko opancerzoną piechotę Eldarów, Upiornych Strażników (Wraithguards). Są oni powoli, lecz zadają duże obrażenia, skup więc na nich swoją uwagę. Gdy ich załatwisz, skoncentruj ogień na Rdzeniu Mocy, a po jego zniszczeniu wypełnisz ostatni cel i misja dobiegnie końca.