Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia Poradnik Dawn of War III

Ostatnia aktualizacja: 27 kwietnia 2017

Pierwsza misja kampanii dla pojedynczego gracza, podczas której kierować będziesz Kosmicznymi Marines. Celem misji jest odparcie ataku Orków na twierdzę Varlock, a sama misja służy trochę jak rozbudowany samouczek.

Zadania główne:

Warunek zwycięstwa:

  1. Gabriel Must Survive - jeśli Gabriel Angelos polegnie, misja zakończy się porażką

Secure the Breach

Początek misji i pierwsze wykorzystanie zdolności specjalnej. - Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Początek misji i pierwsze wykorzystanie zdolności specjalnej.

Po serii scen przerywnikowych wystartuje misja, a po chwili pod twoje dowodzenie trafi lider frakcji Kosmicznych Marines, Gabriel Angelos. Przez pierwsze minuty misji będzie on miał znacznie mniejsze możliwości, gdyż nie będziesz mieć dostępu do zdolności specjalnych. Warto jednak już teraz zainteresować się jego zdolnością pasywną, czyli atakiem krytycznym. Domyślnie, co 6 atak, Gabriel wykonywał będzie znacznie silniejszy cios, wyskakując w powietrze i wbijając się swoim młotem we wrogów. Zadaje to dużo większe szkody, a w dodatku rani wszystkich wrogów znajdujących się dookoła niego.

Załatw kilka oddziałów Orków, by otrzymać dostęp do pierwszej ze zdolności specjalnej Gabriela - Pomsty (Retribution). Jest o tyle ciekawa, iż łączy cechy ofensywne i defensywne. W momencie aktywacji, Gabriel wytwarza dookoła siebie wir, który zadaje obrażenia i odrzuca większość jednostek (z wyjątkiem części elit i dużych jednostek). Dodatkowo, wytwarza on wokół swojej pozycji kopułę ochronną, która odbijać będzie wszystkie ataki dystansowe kierowane w jego stronę. Wykorzystać możną ją do tego, by pochłonąć obrażenia pochodzące od wrogów z mocnymi atakami dystansowymi, jednakże na takich trafisz dopiero w dalszej części kampanii. W tym momencie skup się na tym, by korzystać z niej wtedy, gdy Gabriel otoczony jest sporą grupą wrogów.

W momencie otrzymania zdolności otrzymasz nowe zadanie, Secure the Breach. Musisz po prostu załatwić wrogów, którzy nadbiegną z wyłomu po prawej stronie. Wykorzystaj odblokowaną zdolność, a większość wrogów powinno zostać posłanych do piachu - wybij resztę, a następnie grupkę, która nadbiegnie z zachodu. Po krótkiej rozmowie otrzymasz następne zadanie

Secure the Communication Array

Wykorzystaj kolejną zdolność Gabriela Angelosa, Pogromcę Bogów, by dostać się we wskazane miejsce. - Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Wykorzystaj kolejną zdolność Gabriela Angelosa, Pogromcę Bogów, by dostać się we wskazane miejsce.

Dalsza wędrówka w prawą stronę jest niemożliwa, dlatego też udaj się do znacznika widocznego na mini-mapie - zlokalizowany jest na lewo od miejsca, w którym walczyłeś z Orkami. Zbliż się do wyznaczonego miejsca, by Gabriel otrzymał następną zdolność specjalną - Pogromca Bogów (God-Splitter). Pozwala mu ona doskoczyć do wskazanego miejsca, zadając obrażenia obszarowe wszystkim wrogom, którzy znajdują się w miejscu uderzenia. Dodatkowo, dzięki niej może pokonywać przeszkody terenowe - tak trzeba też uczynić tutaj, wskakując na mur znajdujący się nad bohaterem, właśnie przy użyciu zdolności Pogromcy Bogów.

Gdy dostaniesz się na mur, rozpocznij eliminację Orków. Po chwili dołączą do ciebie dwa oddziały Zwiadowców (Scout). Jednostki te domyślnie skryte są za kamuflażem - wrogowie nie będą w stanie ich dostrzec, chyba, że wśród ich oddziałów znajdzie się detektor, bądź jeśli Zwiadowcy otworzą ogień. Zwiadowcy nie są stworzeni do walki, a do prowadzenia rozpoznania - mają duży zasięg widzenia, przez co doskonale nadają się odkrywania wrogów. Mają na wyposażeniu granaty oślepiające - wrogowie trafieni nimi otrzymają niewielkie obrażenia, a także zostaną oślepieni, przez co przez kilka sekund nie będą w stanie atakować.

Pierwsze wezwanie jednostek Kosmicznych Marines. - Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Pierwsze wezwanie jednostek Kosmicznych Marines.

Kontynuuj wędrówkę jedyną dostępną drogą, eliminując wrogów nadbiegających z drugiej strony mostu - pilnuj, by ci nie dostali się do zwiadowców, gdyż są oni bardzo wrażliwi na ataki. W momencie wkroczenia na most otrzymasz możliwość wezwania dodatkowego oddziału - możesz uczynić to klikając na ikonę przy lewej krawędzi ekranu. Po wskazaniu miejsca, na polu walki pojawi się oddział Taktycznych Marines (Tactical Marines). Są oni podstawową piechotą Kosmicznych Marines, znacznie przewyższając zdolnościami bojowymi Zwiadowców. Pilnuj jednak, by nie zbliżyli się do nich wrogowie, gdyż też są dość wrażliwi na ataki. Kontynuuj marsz, aż dojdziesz do kolejnej grupy wrogów.

Pierwsza z wielu apteczek, które znajdziesz podczas kampanii. - Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Pierwsza z wielu apteczek, które znajdziesz podczas kampanii.

Po dotarciu na zakręt, trafisz na pierwszą apteczkę (Health Pack). Są to specjalne przedmioty, unikalne dla kampanii dla pojedynczego gracza, które przywracają zdrowie jednostkom. W przypadku regularnych oddziałów, są w stanie zregenerować mniej więcej 2/3 maksymalnego zdrowia (przywracając utraconych żołnierzy w oddziale) i różną wartość dla jednostek elitarnych (uzależnioną od ich wytrzymałości). Wybij wszystkich wrogów, a następnie wykorzystaj apteczkę, by uzdrowić Gabriela i kontynuuj marsz.

Cały czas pilnuj Taktycznych Marines i Zwiadowców. - Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Cały czas pilnuj Taktycznych Marines i Zwiadowców.

Dotrzesz na bardziej otwarty teren, na którym walczą Orkowie i Gwardia Imperialna. Posuwaj się powoli, wybijając wszystkich wrogów po drodze i pilnuj cały czas oddziałów Taktycznych Marines i Zwiadowców - Orkowie co jakiś czas będą zrzucać nowe oddziały, często właśnie w środek twoich wrażliwych jednostek. Gdy tak się stanie, wyślij Gabriela, by przerzedził szeregi wroga. Pamiętaj też, by wykorzystać okoliczne apteczki, jeśli będzie trzeba uzdrowić poranione oddziały. Wybijaj kolejnych wrogów i kieruj się na północny-wschód, a po chwili otrzymasz kolejne posiłki.

Oddział Zwiadowców Snajperów doskonale nadaje się do eliminacji jednostek na tyłach armii wroga. - Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Oddział Zwiadowców Snajperów doskonale nadaje się do eliminacji jednostek na tyłach armii wroga.

Dołączą do ciebie dwa oddziały Zwiadowców Snajperów. Jednostki te potrzebują chwili, by się rozstawić i móc prowadzić ogień, w dodatku są bardzo wrażliwe na ataki wręcz, jednak posiadają absurdalnie daleki zasięg i zadają spore obrażenia. Doskonale nadają się do eliminowania wrogich strzelców, jednak pamiętaj, by cały czas trzymać koło nich jednostki do walki w zwarciu (Gabriel, bądź, w ostateczności, Taktyczni Marines). Rozkaż Snajperom, by zaatakowali wskazany przez grę oddział wroga - w kilka sekund powinni sobie z nim poradzić. Wybij wszystkich wrogów, by wykonać to zadanie i otrzymać kolejne.

Assist the Machine Hangar Forces

Przeprawa przez wąski most pozwoli w pełni wykorzystać zdolności Angelosa. - Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Przeprawa przez wąski most pozwoli w pełni wykorzystać zdolności Angelosa.

Czeka cię kolejna przeprawa przez most pełen Orków. Załatw ich, a następnie podejdź trochę do przodu, by wywołać scenę przerywnikową. Gdy odzyskasz kontrolę, podejdź kawałek w stronę znacznika, by wywołać kolejną scenkę. Przejście zostanie zablokowane, a ty utracisz kontrolę nad resztą oddziałów - snajperzy będą jednak wspierać cię z oddali. Przeskocz na drugą stronę przy pomocy zdolności Pogromca Bogów, gdzie czekają kolejni wrogowie.

Szturmowi Marines wspomogą Angelosa w walce na bliskim dystansie. - Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Szturmowi Marines wspomogą Angelosa w walce na bliskim dystansie.

Po chwili pokaże się kolejna ikonka, która pozwoli ci wezwać posiłki. Tym razem będą to Szturmowi Marines (Assault Marines), lekka piechota Kosmicznych Marines, która specjalizuje się w walce wręcz i cechuje się dużą mobilnością. Dodatkowo, posiadają plecaki odrzutowe, które, po aktywowaniu umiejętności, pozwalają im pokonać spory dystans (bądź wskoczyć na niedostępną półkę skalną), zadając obrażenia wszystkim, którzy znajdują się w obszarze lądowania. Wykorzystaj ich i wspólnie z Gabrielem wybij okolicznych wrogów, kierując się w stronę celu. Pamiętaj, by leczyć jednostki przy pomocy apteczek, jeśli zajdzie taka potrzeba. Gdy załatwisz wszystkich wrogów, aktualny cel zostanie wypełniony, a ty otrzymasz następny.

Retake the Sanctuary to the South

Zrekrutuj nowe oddziały i odnów te, które otrzymały straty podczas misji. - Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Zrekrutuj nowe oddziały i odnów te, które otrzymały straty podczas misji.

Wraz z otrzymaniem nowego celu, otrzymasz także 2 dodatkowe oddziały Taktycznych Marines i jednego Drednota (Dreadnought). Na uwagę zasługuje przede wszystkim Drednot - jest to ciężka jednostka walcząca w zwarciu, która doskonale spisuje się w starciu z praktycznie każdym wrogiem i jest bardzo wytrzymała. Dodatkowo, do twojej dyspozycji oddano budynek Kosmicznych Marines - Koszary. Wykorzystaj je, by zrekrutować kilka dodatkowych oddziałów, bądź przywrócić straty u tych aktualnie posiadanych. Możesz zrekrutować dowolne oddziały, warto jednak nabyć jeden oddział Szturmowych Marines i 2 oddziały Zwiadowców Snajperów. Gdy dokonasz potrzebnych zakupów, zbierz jednostki i udaj się w stronę znacznika misji.

Musisz dostać się do areny położonej poniżej, jednak najpierw trzeba przeprawić się przez oddziały Orków. Snajperzy doskonale sobie tutaj radzą, gdyż mają dodatkową przewagę wysokości. Wybij wszystkie oddziały orków, wylecz jednostki przy pomocy rozrzuconych dookoła apteczek i udaj się na arenę położoną poniżej, by aktywować ostatni cel tej misji.

Fend Off the Final Ork Attack

Rozstawienie wojsk jest tutaj kluczowe. - Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Rozstawienie wojsk jest tutaj kluczowe.

Rozstawienie wojsk jest tutaj bardzo ważne, gdyż będziesz atakowany ze wszystkich stron. Z frontu, od strony dużej bramy, nadbiegać będzie większość wojsk wroga - ustaw więc tam oddział Szturmowych Marines, wraz z Gabrielem. Drednota skieruj z kolei do przejścia, którym tutaj dotarłeś - po przeciwnej stronie od bramy. Będzie on tam strzegł tyłów żołnierzy (szczególnie snajperów), gdyż wkrótce wbiegnie tam spora grupa wroga. Zwiadowców Snajperów i Taktycznych Marines ustaw pośrodku, tak, by nie musieli oni walczyć wręcz.

Twoim celem jest, po prostu, przetrwać - oblężenie Orków musi przeżyć przynajmniej Gabriel Angelos, reszta oddziałów może zostać wybita. Skup się na blokowaniu jednostek walczących wręcz przy pomocy Gabriela, Szturmowych Marines i Drednota, Snajperom rozkazuj likwidację wrogich strzelców (będą oni stać na schodach), a Taktycznym Marines pozostaw wolną rękę. Pamiętaj też, iż w razie potrzeby możesz zrzucić chorągiew (przy pomocy zdolności Wznieś Chorągiew), dając swoim jednostkom dodatkowe profity. Zrobić to można naciskając klawisz G i wskazując miejsce - zdolność ta jednak odblokuje się przy końcu misji.

Na koniec misji odblokuje się możliwość Wzniesienia Chorągwi. - Misja 1 - Obrona Twierdzy Varlock | Kampania - opis przejścia - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Na koniec misji odblokuje się możliwość Wzniesienia Chorągwi.

Wybijaj oddziały wroga do momentu, aż z bramy wybiegnie Orkowy Mordodred. Oznacza to, iż starcie powoli dobiega końca. Załatw wszystkich przeciwników, którzy pojawili się razem z Mordodredem, a po chwili aktywuje się scena przerywnikowa i misja dobiegnie końca.