Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Cechy i sposób rozgrywki | Kosmiczni Marines | Porady Poradnik Dawn of War III

Ostatnia aktualizacja: 12 maja 2017

Przekaźniki Orbitalne pozwalają Kosmicznym Marines zrzucać wojska w dowolne miejsca mapy. - Cechy i sposób rozgrywki | Kosmiczni Marines | Porady - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Przekaźniki Orbitalne pozwalają Kosmicznym Marines zrzucać wojska w dowolne miejsca mapy.

Kosmiczni Marines to frakcja, której armie są mniej liczne, jednak cechują się większą siłą i wytrzymałością. Podczas rozgrywki należy kłaść większy nacisk na zmasowane ataki, w czym ich jednostki zdecydowanie przodują na tle innych pozostałych frakcji. Jednakże, gorzej od Eldarów radzą sobie z manewrami zaczepnymi, a niska liczebność wojska sprawia, że każda utracona jednostka w oddziale słono kosztuje. Grając Kosmicznymi Marines, trzeba sprawnie korzystać z trzech mechanik frakcyjnych - możliwości zrzucenia wojska w dowolne miejsce mapy, zrzucenie sztandaru i korzystanie z bombardowania orbitalnego.

Przekaźniki Orbitalne

Przekaźniki Orbitalne pozwalają Kosmicznym Marines zrzucać, przy pomocy Kapsuł, jednostki w niemalże dowolne miejsce na mapie. Doskonale nadaje się to do błyskawicznego rozmieszczania wojsk po polu bitwy, czy wspierania sojuszników w sytuacji, gdy wysłanie armii zajmie zwyczajnie zbyt wiele czasu.

Jest to także doskonały sposób, by zaskoczyć przeciwnika. Zrzucone w środek wrogich jednostek dystansowych kapsuły, które zawierają oddziały Szturmowych Marines to najgorsza rzecz, która może spotkać nieprzyjaciela. Co więcej, w momencie lądowania, kapsuły zadają wrogom niewielkie obrażenia i rozrzucają jednostki na wszystkie strony, skutecznie rozbijając ich szeregi. Kapsuły można wykorzystać także ofensywnie - wystarczy odrobina wizji przy niestrzeżonym punkcie zasobów wroga, by można tam było zrzucić kapsułę i rozpocząć natarcie od strony, z której wróg nie spodziewał się ataku. Miejsce lądowania kapsuł jest normalnie niewidoczne dla nieprzyjaciół, jednak znajdujący się we wrogiej armii detektor może to wykryć.

Niemniej ważny jest fakt, iż dzięki kapsułom Kosmiczni Marines mają możliwość produkowania jednostek po za budynkami produkcyjnymi. Jednostki szkoli się bezpośrednio w kapsułach, a podczas tego procesu pozostałe budynki mogą normalnie funkcjonować. Jednakże, by móc produkować bardziej zaawansowane jednostki niż podstawowi Taktyczni Marines, trzeba uprzednio wznieść wymagane do szkolenia jednostek budynki. Należy także pamiętać o możliwości zrzucenia Gradu Śmierci (Deathstorm). Są to specjalne kapsuły, które, w momencie lądowania, otwierają się i rozpoczynają ostrzał wrogich jednostek. Zadają przy tym naprawdę duże obrażenia i są w stanie zdziesiątkować armię wroga w pojedynkę.

Zdolność "Wznieś Chorągiew"

Zdolność Wznieś Chorągiew (Call the Standard) pozwala graczowi zrzucić we wskazane miejsce chorągiew, która przez kolejne kilkadziesiąt sekund oferować będzie rozmaite bonusy wszystkim sojuszniczym jednostkom w zasięgu działania. Profity oferowane przez chorągiew rosną wraz z postępami technologicznymi, a wygląda to tak:

  • 1 poziom technologiczny - chorągiew daje pobliskim jednostkom tarczę;
  • 2 poziom technologiczny - chorągiew dodatkowo rani pobliskich wrogów przy pomocy bombardowania orbitalnego;
  • 3 poziom technologiczny - chorągiew dodatkowo leczy ranne oddziały w zasięgu działania.

Dodatkowo, wrogowie obecni w miejscu zrzucenia chorągwi zostaną odrzuceni. Należy jednak uważać, gdyż nieprzyjacielska jednostka może bardzo łatwo przejąć chorągiew, odcinając twoje jednostki od wszelakich bonusów.

Bombardowanie Orbitalne

Bombardowanie Orbitalne (Orbital Bombardment) to super umiejętność frakcji Kosmiczny Marines. Po aktywacji, gracz wybiera dwa miejsca - jedno rozstawia specjalną boję, drugie wskazuje początkowe miejsce ataku bombardowania. Po kilku sekundach na pole walki spada wspomniana boja, ściągając potężny promień orbitalnego bombardowania we wskazane miejsce. Promieniem można potem sterować, nakierowując go na wrogów.

Umiejętność ta zadaje olbrzymie obrażenia, które rosną wraz z jej czasem działania. Co więcej, wszyscy trafieni wrogowie zostają zawieszeni w powietrzu i nie będą w stanie uwolnić się od ostrzału. Jednakże, jak w przypadku chorągwi, wróg może przejąć kontrolę nad boją, wysyłając w pobliże dowolną jednostkę. Gdy tak się stanie, bombardowanie będzie kontynuowane, jednak nie będziesz w stanie już sterować promieniem, a wrogie jednostki nie będą wyrzucane w powietrze. Kolejną wadą jest koszt umiejętności - wymaga 2 punktów elitarnych. Użycie jej więc może uratować ci skórę, lecz także opóźni moment zesłania potężniejszych jednostek elitarnych na pole walki.