Czym są obrażenia nieuchronne (True Damage)? | FAQ Poradnik Dawn of War III
Ostatnia aktualizacja: 9 maja 2017
W grze Warhammer 40,000: Dawn of War III występują trzy typy obrażeń: zwykłe (Normal), przeciwpancerne (Armour-piercing) i nieuchronne (True Damage). Każdy typ w innym stopniu sprawdza się przeciwko danemu pancerzowi - zwykłe obrażenia skuteczne są przeciwko wrogom z pancerzem zwykłym (Normal Armour), zadając im 100% obrażen, z kolei nie radzą sobie kompletnie z wrogami opancerzonymi (Heavy Armour), zadając jedynie 22% możliwych szkód.
Z kolei obrażenia przeciwpancerne sprawują się dobrze przeciwko ciężko opancerzonym celom, zadając im 100% obrażeń, z mniejsza skutecznością radzą sobie za to ze zwykłymi, ograniczając je do 40%. Rozwiązaniem problemu są obrażenia nieuchronne, które zadają pełnie (100%) obrażeń wszystkim celom, niezależnie od posiadanego przez nich pancerza.
Obrażenia nieuchronne zadaje niewielka grupa jednostek. Do tego grona należy kilka jednostek elitarnych (między innymi Gabriel Angelos czy Szturmowi Terminatorzy), jak i garstka "zwykłych" jednostek, jak Rzeziblacha (Killa Kan) Orków. Obrażenia nieuchronne przydają się w głównej mierze podczas walki z ciężko opancerzonymi celami i budynkami. Dobrym przykładem mogą być Szturmowi Marines (Assault Marines) frakcji Kosmicznych Marines. Normalnie, są oni stosunkowo mało skuteczni przeciwko budynkom, gdyż zadają zwykłe obrażenia. Jednakże, wykonując jedno z ulepszeń w Arsenale, można zmienić ich obrażenia na nieuchronne, sprawiając, iż są morderczo skuteczni w niszczeniu wrogich Posterunków Nasłuchowych.