Dostępne jednostki elitarne | Eldarzy | Porady Poradnik Dawn of War III
Ostatnia aktualizacja: 12 maja 2017
Dla frakcji Eldarów, podobnie jak i w przypadku Kosmicznych Marines i Orków, dostępnych jest łącznie 9 jednostek elitarnych. Są to: Bojowe Skorpiony, Łowca Ronahn, Arcyprorokini Macha, Jain Zar, Pająki Osnowy, Autarcha Kyre, Władca Upiorów, Upiorny Rycerz i Upiorny Rycerz Taldeer.
- Bojowe Skorpiony
- Łowca Ronahn
- Arcyprorokini Macha
- Jain Zar
- Pająki Osnowy
- Autarcha Kyre
- Władca Upiorów
- Upiorny Rycerz
- Upiorny Rycerz Taldeer
Bojowe Skorpiony
Bojowe Skorpiony to jedna z najlepszych jednostek elitarnych w grze, które wezwać można na początku rozgrywki - 2 punkty elitarne uda ci się zakumulować już w 6 minucie gry! Doskonale radzą sobie w starciach na bliskim dystansie i niwelują największą bolączkę Eldarów podczas starć z Orkami - nieskuteczność Ponurych Mścicieli z Chopakami Orków. Jednakże, jak każda jednostka kosztująca niewielką ilość punktów elitarnych, bardzo szybko tracą oni na skuteczności - warto z nich raczej korzystać wyłącznie wtedy, gdy grasz 1 na 1 z graczem, który korzysta z frakcji Orków, by przetrwać trudne pierwsze minuty starcia.
Łowca Ronahn
Łowca Ronahn to jedna z najgorszych jednostek elitarnych w grze. Nie zadaje jakichś specjalnie wygórowanych obrażeń, jego zdolności specjalne są bardzo sytuacyjne (a możliwość przeskakiwani między cieniami kompletnie bezużyteczna w większości gier), nie mówiąc o tym, iż jest bardzo wrażliwy na wrogie ataki. 3 punkty elitarne wykorzystać można w znacznie lepszy sposób - nawet Bojowe Skorpiony będą dużo lepsza inwestycją.
Arcyprorokini Macha
Macha to jedna z najlepszych jednostek w grze, które można wezwać już na początku starcia, a której skuteczność nie spada przez całą rozgrywkę. W początkowych minutach najbardziej przydadzą się jej zdolności ofensywne, które każdy gracz znał będzie z kampanii - wyrzucanie włóczni, by potem ją zdetonować i zdziesiątkować oddział wroga.
Jej skuteczność utrzymuje się na wysokim poziomie nawet na końcu gry, głównie za sprawą możliwości łatwego unieruchomienia nawet kilku oddziałów wroga, co zawsze wprowadza sporo zamieszania w szeregach nieprzyjaciela. Jej doktryna również zasługuje na uznanie - wszystkie jednostki elitarne, które wprowadzisz na pole walki, w momencie śmierci staną się na krótką chwilę niezniszczalne i zregenerują zdrowie, zamiast umierać. Działa to jedynie raz na każdą jednostkę elitarną (odświeża się po ponownym wezwaniu jej na pole walki), jednak może uratować sytuację.
Jain Zar
W gruncie rzeczy, słabsza wersja Bojowych Skorpionów. Co prawda, Jain Zar zadaje znacznie większe obrażenia i jest w stanie wyeliminować większość jednostek elitarnych podczas starcia jeden na jednego, jednak kosztuje dwukrotnie więcej (4 kontra 2) od wspomnianych Bojowych Skorpionów, a jej skuteczność drastycznie spada, gdy na polu walki kręci się większa ilość oddziałów. Doskonale spisuje się w grach 1 na 1, w większych potyczkach kompletnie bezużyteczna.
Pająki Osnowy
Pająki Osnowy to jednostki elitarne, które są w stanie wprowadzić sporo zamieszania na pole walki. Atakują z dystansu, zadając spore obrażenia, a każda ich zdolność pozwala im się teleportować z miejsca na miejsce. Na szczególną uwagę zasługują ich miny spowalniające - dzięki nim, mogą teleportować się do kilku miejsc, rozstawiając miny-pułapki, które zadają obrażenia i spowalniają cele. Jednakże, do pełnej skuteczności wymagają bardzo dużo uwagi gracza - jeśli nie będziesz często korzystać z ich zdolności i regularnie ich przemieszczać, skutecznością nie wybiegną za bardzo od regularnego oddziału. Dodatkowo, kosztują 5 punktów elitarnych.
Autarcha Kyre
Kolejna specyficzna jednostka Eldarów, w dodatku jedyna, której nie można kontrolować, ani z nią walczyć, przez całą kampanię dla pojedynczego gracza. Jedyna jednostka elitarna w grze, która działa w dwóch trybach - normalnym, gdy przemieszcza się na ziemi i pozwalającym zmienić go w antygraw (Skimmer), przez co może latać nad polem walki i nękać cele. Niestety, pełne opanowanie go wymaga sporo czasu, a jego zdolności bojowe i koszt rekrutacji (5 punktów) w żadnym stopniu nie rekompensują jego skuteczności. Warto zainwestować w inną jednostkę elitarną.
Władca Upiorów
Władca Upiorów to po prostu słabsza wersja Upiornych Rycerzy. Duża jednostka krocząca, posiadająca sporo punktów zdrowia i będąca w stanie w pojedynkę wygrać starcie z kilkoma oddziałami wroga. Jednakże, jest znacznie mniej skuteczna i przede wszystkim opłacalna niż wspomniani Upiorni Rycerze - kosztuje aż 7 punktów, podczas gdy najmocniejsze jednostki elitarne Eldarów jedynie 2 punkty więcej (9). Nie warto w nią inwestować i po prostu lepiej zastąpić ją jednym z Upiornych Rycerzy.
Upiorny Rycerz
Jedna z dwóch najdroższych jednostek elitarnych Eldarów. Upiorny Rycerz to superciężka maszyna krocząca, która doskonale radzi sobie w walce na dystans, dziesiątkując wrogie oddziały przy pomocy swoich ataków i zdolności. Podobnie jak druga wersja, Taldeer, posiada zdolność pozwalającą doskoczyć mu do celu, odrzucając wszystkie pobliskie jednostki i zadając im obrażenia.
Warto mieć tą (lub jej odpowiednik, Upiorny Rycerz Taldeer, jeśli wolisz jednostkę do walki wręcz) na swoim wyposażeniu. Kosztuje krocie, bo aż 9 punktów elitarnych, jednak jest w pełni warta swojej ceny. Jeśli jednak wolisz jednostkę walczącą w zwarciu, a nie na odległość, zainwestuj w tą opisaną niżej.
Upiorny Rycerz Taldeer
Jednostka elitarna, którą znać będą gracze, którzy ukończyli kampanię dla pojedynczego gracza. Upiorny Rycerz Taldeer to prawdopodobnie najmocniejsza jednostka do walki wręcz w całej grze - żaden inny oddział z nią nie wygra, a inni tytani nie będą w stanie dorównać jej skutecznością w walce w zwarciu. Co więcej, posiada absurdalnie przegiętą zdolność, która pozwala jej rozłożyć tarczę w wybranym kierunku, pochłaniając wszelkie ataki. Po kilku sekundach zdolność dobiega końca, zadając wszystkim jednostkom w danym kierunku obrażenia i unieruchamiając je.
Jest to typ jednostki, którą można wysłać w sam środek wojsk wroga i zwyczajnie o niej zapomnieć, koncentrując się na kontrolowaniu reszty jednostek, podczas gdy Taldeer będzie zajmować całą uwagę nieprzyjaciela. W pełni warta jest 9 punktów elitarnych.