Detektory | Rozgrywka Poradnik Dawn of War III
Ostatnia aktualizacja: 9 maja 2017
Detektory w Warhammer 40,000: Dawn of War III to po prostu jednostki, które są w stanie wykryć oddziały wroga korzystające z kamuflażu. Nie licząc jednostek elitarnych, które posiadają specjalne zdolności, w grze są w gruncie rzeczy trzy jednostki zdolne "stać się niewidzialnymi". Są to Zwiadowca (Scout) frakcji Kosmiczni Marines, Łowca (Ranger) frakcji Eldarów i budowniczy Orków, Pentaki (Gretchin), po aktywowaniu ich zdolności specjalnej. Zakamuflowane jednostki są niewidoczne dla wrogich oddziałów, do momentu, aż nie zaatakują, bądź w szeregach wroga nie znajdzie się detektor.
Właściwość Detektor posiadają w grze:
- Budowniczy Kosmicznych Marines, Serwitorzy (Servitor). Oprócz możliwości wysłania impulsu, który wykrywa wszystkie jednostki, posiadają zdolność pasywną, która pozwala im wykrywać pobliskie ukryte jednostki. Dodatkowo, mogą wyrzucić minę, która uzbraja się w wybranym miejscu. Gdy na miejsce wejdzie ukryta jednostka, mina aktywuje się i odsłania ją (miny działają też na zwykłe jednostki).
- Budowniczy Orków, Pentaki (Gretchin). Jak reszta budowniczych, posiadają aurę, która wykrywa pobliskie ukryte jednostki i mogą wywołać impuls, który wykryje jednostki skrywające się na danym obszarze.
- Budowniczy Eldarów, Piewcy Upiorytu (Bonesinger). Jak Pentaki Orków, mogą wykryć pobliskie jednostki i zrobić to samo przy pomocy impulsu.
- Wieżyczki i tarcze - obie posiadają aurę, która wykrywa ukryte jednostki.
Co ważne, zdolności detektorów nie działają na jednostki ukryte w krzakach / w osłonie kryjącej, jeśli sami nie znajdują się w owej osłonie.