Jak grać Eldarami? | Porady Poradnik Dawn of War III
Ostatnia aktualizacja: 12 maja 2017
1. Jednostki Eldarów, szczególnie piechota, są znacznie wrażliwsi na obrażenia. Spowodowane jest to faktem, iż posiadają oni "dwa paski wytrzymałości" - jeden to zdrowie, które posiada każda jednostka w grze, a drugi to tarcze, w które wyposażone są praktycznie wyłącznie jednostki Eldarów. Sprawia to, iż, sumarycznie, posiadają oni mniejszą wytrzymałość, niż jednostki pozostałych frakcji.
2. Jednakże, tarcze Eldarów znacznie łatwiej jest regenerować, niż zdrowie pozostałych jednostek - wystarczy odczekać kilkadziesiąt sekund, bądź przyspieszyć ten proces, ustawiając jednostki w pobliżu Bram Pajęczego Traktu (Webway Gates), po czym jednostki będą mogły wrócić do walki z pełnią sił.
3. Z tarczami wiąże się jeszcze jedna mechanika - utrata nawet całej tarczy nie wpływa na liczebność oddziału. Większość oddziałów w grze, po utracie określonej ilości punktów zdrowia, straci także część jednostek, które wchodzą składają się na ten oddział i konieczne będzie ich uzupełnienie w bazie. W przypadku Eldarów, utrata tarcz nie ma na to wpływu - dopiero utrata punktów zdrowia, po zbiciu tarcz, sprawi, że zaczną oni tracić jednostki w oddziale.
4. Mechanika działania wojsk Eldarów opiera się na walkach zaczepnych. Ich jednostki są znacznie mniej skuteczne w trakcie długich starć, głównie, z uwagi na fakt ich mniejszych pul punktów zdrowia i posiadania tarcz, jednak doskonale radzą sobie w błyskawicznych atakach. Możesz wykorzystać ich wojska, by uderzyć na wroga, by po kilkunastu sekundach, gdy jednostki zaczną tracić tarcze, oddalić się, zregenerować je i uderzyć ponownie.
5. W walkach zaczepnych pomaga im także, dostępna dla wszystkich oddziałów, zdolność pasywna Chyżość (Fleet of Foot). Sprawia to, iż jednostki będące w zasięgu działania budynku Bramy Pajęczego Traktu (Webway Gates), będą poruszać się znacznie szybciej. Zdolność ta odpowiada także za szybsze regenerowanie tarcz ich oddziałów.
6. Jedną z głównych cech tej frakcji jest możliwość relokacji (Relocate) wszystkich budynków. Dzięki temu, Eldarowie mogą przenieść, z dowolnego miejsca na mapie i także do dowolnego punktu każdy z budynków wchodzących w skład ich bazy. Zwiększa to już duży nacisk na walki zaczepne, gdyż można rekrutować jednostki w dowolnych punktach na mapie. Przydaje się to także do przenoszenia Bram Pajęczego Traktu (Webway Gates), by wykorzystać zdolność pasywną Eldarów w dowolnym miejscu na mapie.
7. Pamiętaj o odpowiednim doborze jednostek elitarnych. Macha jest dobrym wyborem na początek, gdyż jest w stanie samodzielnie rozprawić się z kilkoma oddziałami wroga, a jej skuteczność utrzymuje się przez całą grę. Posiada potężne zdolności, którymi jest w stanie siać zamęt w szeregach wroga, a nawet unieruchomić kilka oddziałów przeciwnika. Uważaj jednak, gdyż w przeciwieństwie do Gabriela Angelosa z frakcji Kosmicznych Marines i Gorgutza Orków, Macha jest bardzo wrażliwa na ataki - brak ostrożności może kosztować cię życie tej jednostki, gdyż Macha, pod dużym ostrzałem, pada, dosłownie, jak mucha. Lepiej jest więc pozwolić, by atakowała wroga z odległości.
8. Łączenie Traktów (Connect Webways) pozwala z kolei połączyć dwa budynki, wytwarzając pomiędzy nimi portal. Następnie wystarczy wydać dowolnej jednostce rozkaz, by udała się do jednego z budynków, które są połączone. Sprawi to, iż jednostka przeniesie się do drugiego budynku połączonego traktem. Dzięki temu dwa budynki mogą służyć jako portale, przenosząc jednostki na dowolne dystanse.
9. Wykorzystaj zdolność Łączenia Traktów, by atakować wrogów z niespodziewanych miejsc. Możesz ustawić kilka takich portali, w różnych miejscach na mapie, by móc swobodnie poruszać się wojskami. Doskonale nadaje się to do nękania przeciwnika i ciągłego atakowania punktu, który normalnie nie byłby dostępny z uwagi na fakt, iż "normalnego" dostępu do niego broni wroga armia.
10. Łączenie Traktów można także wykorzystać do celów defensywnych. Wystarczy ustawić budynek w niedużej odległości od punktu, który chcesz bronić (np. generującego punkty elitarne), a następnie połączyć go z dowolnym w twojej bazie. Dzięki temu będziesz w stanie szybko przemieścić armię, gdy wspomniany punkt zostanie zaatakowany.
11. Psioniczna Burza (Eldricht Storm) to superumiejętność frakcji Eldarów. Po aktywacji, wytwarza chmurę energii na wskazanym obszarze. Chmurę można kontrolować, a jednostki wroga przebywające w jej zasięgu otrzymują obrażenia i zostają spowolnione. Zdolność ta potrafi spustoszyć armię wroga, szczególnie, jeśli jednostki przeciwnika zbite są w zwartą grupę. Doskonale nadaje się do likwidowania jednostek snajperskich i artylerii wroga, które na ogół ustawione są z dala od centrum walk i na które wróg może nie zwracać aż tak dużej uwagi, myśląc, że są bezpieczne.
12. Psioniczna Burza posiada także drugą "formę". Możesz przekazać jej energię przewodnikowi, czyli, na przykład, jednostce elitarnej (takiej jak Macha), wysyłając burzę na jednostkę. Sprawi to, iż jednostka ta zamieni się we wspomniany przewodnik i miotać będzie potężne błyskawice, które są w stanie zabić spora część jednostek jednym ciosem, raniąc losowe oddziały wroga w swoim pobliżu. Pamiętaj jednak, iż wróg może zabić jednostkę-przewodnik, bądź ją po prostu ogłuszyć (granatem, bądź zdolnością, która odrzuca i/lub wyrzuca w powietrze) - gdy tak się stanie, burza wróci do swojej pierwotnej formy.