Rozdział VI: Tylko dla Wiwern | Kampania Orków | Warcraft III Reign of Chaos poradnik Warcraft III: Reign of Chaos
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
f. Rozdział szósty: Tylko dla Wiwern.
- Zniszcz bazę ludzi broniącą szczytu.
Misja ta stwarza doskonałą okazję po temu, by poćwiczyć sobie walkę przeróżnymi jednostkami orków. Dzieje się tak dlatego, iż ataki ze strony ludzi są słabe i sporadyczne - po wybudowaniu pięciu-siedmiu wieżyczek od północnej strony obozu Thralla oraz jeszcze kilku w sąsiedztwie wielkiego hallu nie ma się już czym martwić. Sam obóz rozbudować warto do maksimum i opracować wszystkie dostępne udoskonalenia właśnie po to, by się nimi pobawić.
Na obchód okolicy należy zabrać Thralla oraz wszystkie jednostki, jakie się trafią, przy czym taureni przydadzą się najbardziej. Nie należy jednak zapomnieć o wcieleniu do oddziału przynajmniej dwóch jeźdźców, których sieci okażą się zbawienne podczas walk z harpiami. Warto mieć ze sobą również znachora i zlecać mu od czasu do czasu zatknięcie Znaku Leczenia.
Wizyta przy splugawionym źródle strzeżonym przez jaszczury zaoowocuje otrzymaniem dodatkowego zadania.
- Zdobądź na chanie centaurów Glif Oczyszczenia.
Podobnież spotkanie z harpiami nieopodal obozu dostarczy jeszcze jeden quest.
- Uwolnij Wiwerny uwięzione przez harpie.
Na kolcozwierzach można zdobyć Kamień Zdrowia; na ostrogrzywach Amulet Witalności; na kolejnych harpiach spotkanych po drodze do klatek z wiwernami moża zdobyć Zwój Ochrony. Harpie strzegące wiwern mają przy sobie bardzo przydatny Wisior Many, który powiększa zapas many herosa o 300. Chan centaurów - jak zwykle trudny do pokonania, gdyż potrafi się wskrzeszać - ma przy sobie tylko ów Glif Oczyszczenia, który należy odnieść do studni. Obok obozowiska centaurów znajduje się laboratorium goblinów, w którym można nabyć między innymi sterowce do transportu jednostek na szczyt.
Pacyfikacja dolnego obozu ludzi nie powinna sprawić najmniejszych problemów, jeśli wcielić do oddziału ze dwie katapulty. Warto zaś ów obóz unicestwić, by zapewnić sobie dogodne miejsce do ataku na główny ludzki obóz na szczycie. Również przed ostatecznym rozstrzygnięciem może się okazać konieczne pobudowanie wielkiego hallu w pobliżu drugiej kopalni i rozpoczęcie w niej wydobycia.
Obóz na szczycie jest bardzo dobrze chroniony i raczej nie ma szans na zwycięstwo w pierwszym ataku - zwyczajnie nie można naraz wytrenować dostatecznej liczby jednostek. Pozostaje nękanie ludzi kolejnymi atakami, które najlepiej prowadzić od zachodniej strony, gdyż ludzkie oddziały uparcie będą się gromadzić na południu. Dość dobrą techniką jest dostarczenie sterowcem czwórki katapult w wolne miejsce i rozpoczęcie nimi ostrzału ludzkich budynków. Katapulty osłaniane przez chmarę wiwern mają szansę sporo wyburzyć, zanim zostaną same zniszczone. Szczególną uwagę należy kierować na zniszczenie warsztatu, hodowli gryfów i koszar, gdyż wówczas ludzie stracą możliwość trenowania nowych jednostek.
Dla odmiany i dla zabawy można podesłać na szczyt sterowcem ośmiu taurenów, którzy wielu wrogów utłuką zanim sami padną - zwłaszcza, gdy wesprze ich chmara wiwern tępiąca gryfich jeźdźców.