Ludzie | Warcraft III Reign of Chaos poradnik Warcraft III: Reign of Chaos
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
1. Ludzie.
a. Budowle.
Budowla (HP) | Wymagania | Złoto/Drewno | Jednostki | Wynalazki/Funkcje |
Ratusz, Town Hall (1500) | --- | 450/150 | Chłop, Milicja | Pozwala na zamianę Chłopów w Milicję na 45 sekund; zapewnia 12 jedn. żywności |
Twierdza, Keep (1800) | --- | 320/110 | Chłop, Milicja | tak jak Ratusz |
Zamek, Castle (2000) | Ołtarz królów | 390/130 | Chłop, Milicja | tak jak Ratusz |
Koszary, Barracks (1500) | --- | 240/80 | Piechur, Strzelec, Rycerz | Obrona, Długie Strzelby, Szkolenie Wierzchowca |
Tartak, Lumber Mill (900) | --- | 170/- | --- | Udoskonalone i Zaawansowane Zbieranie Drewna, Udoskonalone, Zaawansowane i Mistrzowskie Budownictwo |
Kuźnia, Blacksmith (1200) | --- | 240/50 | --- | Żelazne, Stalowe i Mithrilowe Miecze oraz Zbroje; Czarny, Rafinowany i Nasycony Proch; Zbroja Ćwiekowana, Wzmocniona i ze Skóry Smoka |
Farma, Farm (500) | --- | 80/20 | --- | zapewnia 6 jedn. żywności |
Ołtarz Królów, Altar of Kings (900) | --- | 300/100 | Arcymag, Król Góry, Paladyn | pierwszy heros: 5/-/-, drugi: 500/100/5 oraz Twierdza, trzeci: 500/100/5 oraz Zamek |
Tajemne Sanktuarium, Arcane Sanctum (1050) | Twierdza | 210/70 | Kapłan, Czarodziejka | Zaawansowane i Mistrzowskie szkolenie Czarodziejki oraz Kapłańskie, Magiczny Strażnik |
Warsztat, Workshop (1200) | Twierdza, Kuźnia | 230/90 | Żyrokopter, Kanonierzy, Czołg Parowy | Gyrocopter Bombs, Flare |
Wieża Obserwacyjna, Scout Tower (500) | --- | 80/20 | --- | --- |
Wieża Strażnicza, Guard Tower (600) | Tartak | 140/60 | --- | atakuje jedn. naziemne i latające: 23-27/6 |
Wieża Strzelnicza, Cannon Tower (600) | Warsztat | 200/100 | --- | atakuje jedn. naziemne i drzewa: 90-111/5 |
Hodowla Gryfów, Gryphon Aviary (1200) | Zamek, Tartak | 250/120 | Gryfi Jeździec | Młoty Burzy |
b. Jednostki.
Jednostka (HP/mana) | Wymagania | Złoto/Drewno/Jedzenie | Atakuje: Siła/Zbroja, Zaklęcia |
Chłop, Peasant (220) | --- | 90/-/1 | 5-6/0, naziemne i drzewa |
Milicja, Militia (220) | --- | -/-/1 | naziemne i latające: 12-13/4 13-15/6 14-17/8 15-19/10 |
Piechur, Footman (420) | --- | 160/-/2 | naziemne: 12-13/2 13-15/4 14-17/6 15-19/8 |
Strzelec, Rifleman (520) | Kuźnia | 240/30/3 | naziemne i latające: 18-24/0 19-28/2 20-32/4 21-36/6 |
Rycerz, Knight (800) | Zamek, Tartak, Kuźnia | 290/60/4 | naziemne: 21-29/6 22-34/8 23-39/10 24-44/12 |
Czarodziejka, Sorceress (250/200) (325/300) (400/400) | --- | 180/20/2 | naziemne i latające: 11-14/0, Spowolnienie 12-18/0, Niewidzialność 13-22/0, Polimorfia |
Kapłan, Priest (220/200) (295/300) (370/400) | --- | 160/10/2 | naziemne i latające: 8-9/0, Uzdrowienie 9-11/0, Rozpraszanie Magii 10-13/0, Wewnętrzny Ogień |
Żyrokopter, Gyrocopter (350) | --- | 220/60/2 | latające: 25-30/2 26-36/4 27-42/6 28-48/8 |
Kanonierzy, Mortar Team (380) | --- | 210/70/3 | naziemne i drzewa: 52-64/0 53-77/2 54-90/4 55-103/6 |
Czołg Parowy, Steam Tank (700) | Zamek | 230/60/3 | budynki: 45-55/2 46-66/4 47-77/6 48-88/8 |
Gryfi Jeździec, Gryphon Rider (650) | --- | 330/70/4 | naziemne i latające: 45-55/0 46-66/2 47-77/4 48-88/6 |
Arcymag, Archmage | --- | --- | naziemne i latające: 21-27/3, Zamieć, Przywołanie Żywiołaka Wody, Aura Świetności, Grupowa Teleportacja |
Król Góry, Mountain King | --- | --- | naziemne: 26-36/2, Pocisk Burzy, Uderzenie Gromu, Uderzenie, Awatar |
Paladyn, Paladin | --- | --- | naziemne: 24-34/4, Święty Blask, Boska Tarcza, Aura Oddania, Wskrzeszenie |
Żywiołak Wody, Water Elemental (450) (675) (900) | --- | --- | naziemne i latające: 21-29/0 |
c. Wynalazki
Wynalazek | Wymagania | Złoto/Drewno | Zastosowanie |
Obrona, Defend | --- | 150/100 | Piechurzy |
Długie Strzelby, Long Rifles | Warsztat | 125/75 | Strzelcy (większy zasięg) |
Szkolenie Wierzchowca, Animal War Training | Zamek, Tartak, Kuźnia | 250/200 | Rycerze, Gryfi Jeźdźcy (+150 HP) |
Udoskonalone Zbieranie Drewna, Improved Lumber Harvesting | Twierdza | 100/- | Chłopi (udźwig +5) |
Zaawansowane Zbieranie Drewna, Advanced Lumber Harvesting | Zamek | 200/- | Chłopi (udźwig +10) |
Udoskonalone Budownictwo, Improved Masonry | --- | 100/100 | Budynki (+20% HP) |
Zaawansowane Budownictwo, Advanced Masonry | Twierdza | 150/150 | Budynki (+40% HP) |
Mistrzowskie Budownictwo, Imbued Masonry | Zamek | 200/200 | Budynki (+60% HP) |
Żelazne Miecze, Iron Forged Swords | --- | 100/50 | Milicja, Piechurzy, Gryfi Jeźdźcy, Rycerze |
Stalowe Miecze, Steel Forged Swords | Twierdza | 250/100 | Milicja, Piechurzy, Gryfi Jeźdźcy, Rycerze |
Mithrilowe Miecze, Mithril Forged Swords | Zamek | 400/150 | Milicja, Piechurzy, Gryfi Jeźdźcy, Rycerze |
Żelazna Zbroja, Iron Plating | --- | 125/75 | Milicja, Piechurzy, Rycerze, Żyrokoptery, Czołgi Parowe |
Stalowa Zbroja, Steel Plating | Twierdza | 200/125 | Milicja, Piechurzy, Rycerze, Żyrokoptery, Czołgi Parowe |
Mithrilowa Zbroja, Mithril Plating | Zamek | 275/175 | Milicja, Piechurzy, Rycerze, Żyrokoptery, Czołgi Parowe |
Czarny Proch, Black Gunpowder | --- | 100/50 | Strzelcy, Kanonierzy, Czołgi Parowe, Żyrokoptery |
Rafinowany Proch, Refined Gunpowder | Twierdza | 250/100 | Strzelcy, Kanonierzy, Czołgi Parowe, Żyrokoptery |
Nasycony Proch, Inbued Gunpowder | Zamek | 400/150 | Strzelcy, Kanonierzy, Czołgi Parowe, Żyrokoptery |
Ćwiekowana Zbroja Skórzana, Studded Leather Armor | --- | 100/100 | Strzelcy, Kanonierzy, Gryfi Jeźdźcy |
Wzmocniona Zbroja Skórzana, Reinforced Leather Armor | Twierdza | 150/150 | Strzelcy, Kanonierzy, Gryfi Jeźdźcy |
Zbroja ze Skóry Smoka, Dragonhide Armor | Zamek | 200/200 | Strzelcy, Kanonierzy, Gryfi Jeźdźcy |
Zaawansowane Szkolenie Czrodziejki, Sorceress Adept Training | --- | 150/- | Czarodziejki (Niewidzialność) |
Mistrzowskie Szkolenie Czarodziejki, Sorceress Master Training | Zamek | 250/100 | Czarodziejki (Polimorfia) |
Zaawansowane Szkolenie Kapłańskie, Priest Adept Training | --- | 150/- | Kapłani (Rozproszenie Magii) |
Mistrzowskie Szkolenie Kapłańskie, Priest Master Training | Zamek | 250/100 | Kapłani (Wewnętrzny Ogień) |
Magiczny Strażnik, Magic Sentry | --- | 100/- | Wieże (dostrzeganie niewidzialnych jednostek) |
Bomby, Gyrocopter Bombs | Zamek | 150/100 | Żyrokoptery (atak celów naziemnych) |
Race, Flare | --- | 100/50 | Kanonierzy (odkrywanie terenu i dostrzeganie niewidzialnych jednostek) |
Młoty Burzy, Storm Hammers | --- | 200/150 | Gryfi Jeźdźcy (rażenie do dwóch przeciwników naraz) |