Misja 2 (cz.2) | Prelude | Universe at War Earth Assault poradnik Universe at War: Earth Assault
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Cel 2: Escort Sergeant Woolard to Fort McNair (Eskortuj sierżanta Woolarda do fortu McNair)
Wbrew temu co mógłbyś sądzić, nie musisz wysyłać żadnych oddziałów na północ ani jakoś specjalnie się do tego zadania przygotowywać. Cel ten pojawi się na Twoim ekranie dopiero po kilku chwilach. Wykorzystaj więc ten czas do wykonania paru ważnych czynności oraz zapoznania się z rozkładem budynków w forcie. Swoje oddziały możesz rozstawić przy zapalonej flarze lub gdzieś na północ od tego miejsca. Powinieneś tam zdołać zlokalizować park maszynowy (screen). Z czołgów i łazików będziesz oczywiście mógł skorzystać. Poderwij też do lotu śmigłowce, ale nie używaj ich jeszcze do walk z najeźdźcami. Baza nie będzie jeszcze atakowana, a do eliminacji pojedynczych jednostek posłużą aktywne i automatycznie obsługiwane działa obronne.
Oddział Woolarda pojawi się przy północnej krawędzi mapy i praktycznie od razu zostanie zaatakowany przez najeźdźców. Wkrótce pojawi się tam też ogromny kroczący robot o nazwie Walker. Jak już powiedziałem, nie musisz się szczególnie wysilać. Wybierz wszystkie czołgi (włącznie z maszyną Woolarda) i kliknij dwukrotnie na dowolnym sektorze fortu. Spowoduje to, iż Woolard i jego ludzie automatycznie zaczną się tam przemieszczać, nie atakując nikogo po drodze. Upewnij się tylko żeby się gdzieś nie zgubili. W międzyczasie skonstruuj parę jednostek, klikając na dolne zakładki. Radziłbym wybudować czołgi (Tank) i zrekrutować parę oddziałów z wyrzutniami rakiet (Rocketlauncher Squad). Wszystkich sojuszników możesz zgromadzić przy sobie. Optymalnym miejscem do zbiórki wydaje się być park maszynowy. Jedynie śmigłowce przemieść bardziej na południe.
Cel 3: Make your last stand at Fort McNair (Broń fortu McNair przed atakami najeźdźców)
Nie przejmuj się zmierzającą w stronę Twojej bazy maszyną, gdyż nie będziesz jej mógł powstrzymać. Zamiast tego zajmiesz się eliminacją mniejszych jednostek. Wszystkie oddziały naziemne proponowałbym przemieścić na wschód, w stronę górnego przejścia (4 na mapie). Będziesz atakowany przez poznane już wcześniej jednostki, włącznie z oddziałami Brute, na których staraj się skupiać ogień. Nie przejmuj się jeśli stracisz tu trochę jednostek, gdyż dalszym wydarzeniom nie będziesz mógł w jakikolwiek sposób zapobiec.
Swoje śmigłowce powinieneś natomiast pozostawić przy dolnym przejściu (4 na mapie), z którego sam zresztą korzystałeś podczas próby bezpiecznego odeskortowania ambulansu. Śmigłowce bez większych problemów powinny sobie ze wszystkimi potworami poradzić. Dla pewności możesz tam też jednak podesłać parę czołgów. Walker w międzyczasie powinien wkroczyć na teren bazy. Nie atakuj go. Maszyna zainteresuje się jednym z budynków. Wkrótce wyświetlona zostanie wyjątkowo interesująca scenka przerywnikowa. W rezultacie przejmiesz kontrolę nad zupełnie nową frakcją - Novus.