Misja 1 (cz.2) | Masari | Universe at War Earth Assault poradnik Universe at War: Earth Assault
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Cel 2: Build a Matter Engine with your Architect (Zbuduj obiekt typu Matter Engine z wykorzystaniem architekta)
Już za kilka chwil będziesz mógł przystąpić do procesu odbudowy znajdującej się tu bazy. Zanim zdecydujesz się na stawianie nowych budynków, w miarę możliwości spróbuj odbudować te, które już się tu znajdują. Zacznij od tych obiektów, które wysunięte są najbardziej na wschód (są to głównie inne budynki typu Matter Engine). Do tego celu musisz oczywiście wykorzystać architekta, który przed chwilą do Ciebie dołączył. Warto też jak najszybciej odbudować znajdującą się w centralnej części bazy (3 na mapie) cytadelę (Citadel). Od razu wyprodukuj 3 nowe jednostki Architect, dzieląc je na dwie równe grupy. Swoje oddziały skieruj maksymalnie na zachód, gdyż wkrótce pojawią się tam latające spodki. Twoje oddziały Disciple będą natomiast mogły spróbować odpowiedzieć na ich ataki. W przeciwnym wypadku jednostki te zdołałyby zniszczyć kilka budynków. Nie byłoby w tym nic strasznego, ale łatwiej jest oczywiście je odbudować aniżeli wszystko stawiać od nowa.
Wykorzystaj teraz wolną chwilę do tego żeby zapoznać się z zasadami działania wszystkich budynków tej frakcji. Warto więc czytać wyświetlane na ekranie informacje, pojawiające się po najechaniu na ikonę każdego obiektu. Twoi architekci w międzyczasie powinni zajmować się naprawą wszystkich tych budynków, które wytrzymały atak ze strony latających spodków. Jeśli zaś chodzi o posiadane oddziały, ustaw je na północny-zachód od cytadeli, gdyż to właśnie tu będą pojawiały się oddziały wroga (screen; 4 na mapie). Warto też od razu przystąpić do produkcji jednostek. Umożliwi ci to budynek Skirmisher Portal (żołnierze Disciple). Jednostki te ustawiaj niedaleko swojego bohatera oraz tych oddziałów, z którymi rozpoczynałeś misję. Kiedy uznasz, że jesteś gotowy, wybierz dwóch architektów i skonstruuj od podstaw budynek Matter Engine. Zwróć tu uwagę na okrąg oznaczający zasięg działania tego obiektu. Budynki te warto więc stawiać w równych odstępach od siebie. Nie musisz się też ograniczyć co do ich liczby. Maksymalny limit to aż 20 obiektów i w dalszych misjach kampanii warto starać się go osiągać, tak aby mieć zapewniony stały przypływ surowców.
Cel 3: Build a Knowledge Vault (Postaw budynek typu Knowledge Vault)
Postawienie tego obiektu będzie ważne nie tylko podczas rozgrywania tej konkretnej misji kampanii. Knowledge Vault zapewni ci bowiem możliwość rekrutowania nowych typów jednostek, stawiania lepszych wieżyczek oraz opracowywania wynalazków, niezbędnych do zapewnienia prawidłowego rozwoju technologicznego. Może on zostać postawiony w dowolnym miejscu bazy. Ja oczywiście nie radziłbym umiejscawiać go gdzieś na obrzeżach. Zamiast tego spróbuj znaleźć wolne miejsce niedaleko głównej cytadeli. Korzystając z okazji warto od razu przystąpić do produkcji wehikułów o nazwie Conqueror, dostępnych z menu budynku Machina. Ustawiaj je niedaleko oddziałów Disciple.
Cel 4: Upgrade the Knowledge Vault (Opracuj nową technologię, decydując się na upgrade budynku Knowledge Vault)
Musisz zdecydować się na jedyną dostępną opcję, a mianowicie Ancient Knowledge. Opracowanie tej technologii odblokuje nową jednostkę dla budynku Machina. Możliwe stanie się też nabywanie odrębnych upgrade'ów dla konkretnych budynków bazy. Pamiętaj, że jeśli chcesz przyśpieszyć proces opracowywania nowej technologii, musisz podprowadzić w to miejsce dwóch architektów.
Cel 5: Build a Sky Guardian (Zbuduj wieżyczkę typu Sky Guardian)
Wieżyczka ta odblokowana została dopiero w momencie postawienia budynku Knowledge Vault. Obiekty te pozwalają na odpieranie ataków z powietrza, a więc posłużą tu do likwidacji latających spodków. Nie sugeruj się założeniami tego zadania. Jedna wieżyczka nie zapewni ci całkowitej ochrony. Zdecyduj się na co najmniej trzy obiekty, ustawiając się na północny-zachód od cytadeli. Warto też zacząć zabudowywać cały ten teren zwykłymi wieżyczkami Guardian, atakującymi jednostki naziemne. Musi tu ich być bardzo dużo, gdyż w pojedynkę nie zapewniają one zbyt dobrej ochrony. Docelowo powinieneś zdołać zabudować cały zachodni teren tymi obiektami, stawiając je obok siebie. Być może będziesz też musiał postawić dodatkowy budynek Matter Engine, tak aby wszystkie wieżyczki znalazły się w zasięgu bazy. Parę wieżyczek możesz też postawić przy strukturach znajdujących się na wschód od cytadeli, aczkolwiek tereny te nie powinny być atakowane przez jednostki wroga. Jedna wieżyczka Sky Guardian oraz 2-3 zwykłe obiekty Guardian w zupełności wystarczą do obrony tych terenów.