Misja 1 (cz.1) | Prelude | Universe at War Earth Assault poradnik Universe at War: Earth Assault
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Prelude - Misja 1
Mapa taktyczna
Legenda:
1 - miejsce startu
2 - blokada (cel 2)
3 - punkt kontrolny (cel 3)
4 - Reaper Drone'y oraz posiłki (czołgi)
5 - miejsce likwidacji dwóch jednostek Brute
6 - kapitol
Opis misji
Uwaga! Zanim przystąpisz do tego preludium proponowałbym zapoznać się z dostępnymi materiałami szkoleniowymi. Znajdują się one w menu Tutorials. Nie musisz już teraz oglądać wszystkich filmików, niemniej jednak z większością z nich warto się zapoznać. Najważniejsze filmy to Resource Collection, Research Tree oraz Novus Power & Flow i Novus Patch System. W preludium będziesz co prawda sterował ludźmi, lecz już pierwsza główna kampania będzie powiązana z frakcją Novus. Warto także zaliczyć interaktywny tutorial, wybierając opcję Play Interactive Training. Samouczek pozwala na zapoznanie się z podstawami obsługi gry, a w szczególności manipulowaniem kamerą oraz budowaniem i przemieszczaniem po mapie posiadanych jednostek.
Ogólne założenia misji:
Dowodząc drużyną pod dowództwem pułkownika Randala Moore'a musisz dotrzeć do kapitolu celem uratowania prezydenta.
Dokładny opis przejścia misji:
Cel 1: Secure the Capitol Building and rescue the President (Zabezpiecz budynek kapitolu i uratuj prezydenta)
Zaczynasz w lewym dolnym rogu planszy (1 na mapie). Chwilowo nie musisz obawiać się żadnych przeciwników, tak więc wykorzystaj okazję do tego żeby zapoznać się z posiadanymi oddziałami. Twój główny bohater to pułkownik Randal Moore. Zauważ, iż chwilowo posiada on tylko jedną umiejętność, na dodatek o charakterze defensywnym (MedPack - regeneracja energii). Jeśli zaś chodzi o resztę oddziałów, będziesz dysponował kilkoma żołnierzami uzbrojonymi w miotacze ognia (Flamethrower Squad) oraz sporą grupką marines (Marine Squad). Wszystkie podległe porucznikowi oddziały proponowałbym zgrupować razem. Pułkownikowi będziesz natomiast wydawał oddzielne polecenia. Nie musisz się tu zbytnio starać. Jest to misja szkoleniowa, nie zbudujesz żadnych baz, a wróg nie zaatakuje Cię jeśli nie zbliżysz się do określonych stref mapy.
Zacznij przemieszczać się na wschód. Pułkownik powinien znajdować się na przedzie, gdyż jako jedyny będzie mógł regenerować swój stan zdrowia. Początkowo będziesz wpadał jedynie na pojedyncze jednostki (Lost One), które błyskawicznie zginą. Zignoruj uciekających cywilów. Dotrzesz w końcu do blokady, przy której rozstawiły się nowe potwory (2 na mapie). Swoich ludzi zostaw z tyłu. Zapoznaj się z nowym celem misji.
Cel 2: Use Colonel Moore's Grenade ability to destroy the fuel tanker (Skorzystaj z jednej z umiejętności pułkownika Moore'a w celu zniszczenia cysterny)
Wybierz jedynie postać pułkownika Moore'a. Powinieneś zauważyć, iż na pasku pojawiła się nowa umiejętność - Grenade. Wybierz ją, a następnie oznacz cysternę (screen). Eksplozja powinna zabić wszystkie znajdujące się w tej okolicy potwory.
Możesz już ruszać na wschód. Upewnij się, że wszyscy sojusznicy za Tobą podążają. Wkrótce zostaniesz zaatakowany przez znacznie silniejsze jednostki Grunt. Upewnij się, że w walkach tych biorą udział wszyscy sojusznicy, a nie tylko sam pułkownik. Przesuwaj się w dalszym ciągu na wschód, zabijając atakujące Cię potwory. Po kilku chwilach dotrzesz do skrzyżowania, przy którym bronią się sojusznicze jednostki (3 na mapie). Będziesz im musiał udzielić cennego wsparcia.