Misja 1 (cz.3) | Masari | Universe at War Earth Assault poradnik Universe at War: Earth Assault
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Cel 6: Build a Flight Machina (Postaw budynek typu Flight Machina)
Korzystając z okazji wybierz drugi upgrade dla budynku Knowledge Vault, a mianowicie Forbidden Knowledge. Wykonanie tej czynności docelowo odblokuje ci dostęp do paru nowych jednostek oraz upgrade'ów. Koszt jest za to niewielki, tak więc nic na tym nie stracisz. Możesz też zupgrade'ować budynek Oracle, decydując się na opcję Detection of Motion. Pozwoli ci ona szybciej wynajdywać atakujące bazę jednostki wroga, dzięki czemu lepiej przygotujesz się do odpierania ich ataków. Budynek Flight Machina możesz postawić w dowolnym miejscu (screen). Zaczekaj aż zostanie skonstruowany. Jeśli chcesz, możesz od razu przystąpić do produkcji dostępnych jednostek Inquisitor. Z racji tego, iż używasz opcji Dark Energy nie będą się one mogły wznieść w powietrze. Jeśli więc planujesz korzystać z tego ustawienia przez znaczną część misji, lepiej będzie pozostać przy jednostkach Conqueror.
Cel 7: Upgrade the Matter Engines (Dokonaj upgrade'u budynków typu Matter Engine)
Kliknij na dowolnym budynku Matter Engine i wybierz jedyny dostępny upgrade, a mianowicie Matter Sifter. Wybranie tego upgrade'u pozwoli budynkowi pobierać więcej energii, a także utrzymywać 360 jednostek (standardowo jest to 240).
Cel 8: Rescue the captives in the northern Hierarchy prison compound (Uratuj sojuszników, przetrzymywanych w północnym kompleksie więziennym)
Będziesz nareszcie mógł przystąpić do konkretów. Zauważ jednak, iż nie jesteś ograniczany żadnymi limitami czasowymi, tak więc możesz starannie zaplanować kolejne posunięcia. W pierwszej kolejności należy oczywiście zadbać o prawidłowy rozwój bazy. Postaraj się osiągnąć limit populacji, konstruując głównie jednostki Conqueror, choć możesz też się pokusić o kilka oddziałów Disciple. Jednostki typu Inquisitor rekrutuj tylko jeśli w momencie atakowania jednostek wroga zamierzasz przejść do trybu ofensywnego. Zajmij się też uszczelnieniem swojej bazy, budując maksymalną liczbę wieżyczek Guardian. Będzie to niezwykle istotne, gdyż do walki z oddziałami wroga poślesz właściwie całą armię, przez co wieżyczki te będą stanowiły jedyną linię obrony. Nie zapominaj o tym, że możesz przyśpieszyć proces produkcji jednostek, oddelegowując do określonych budynków swoich architektów.
Ruszaj na północ, prowadząc za sobą całą armię. Powinieneś wkrótce skręcić na północny-wschód. Teoretycznie nie będziesz od razu mógł skierować się do swojego celu. Mógłbyś co prawda skorzystać z umiejętności teleportacji księcia Zessusa, ale utrudniłoby ci to znacznie powrót. W pierwszej kolejności warto więc rozprawić się z siłami wroga, tym bardziej, iż poza niezbyt szkodliwymi atakami przeciwnicy nie przystąpią do inwazji na Twoją południową bazę. Musisz teraz podjąć bardzo istotną decyzję. Pozostanie w trybie Dark Energy spowoduje, iż Twoje oddziały nie będą szybko ginęły, ale za to ich siła ognia zostanie osłabiona. Wybór trybu Light Energy umożliwia ci atakowanie wrogów z większych odległości i zadawanie im poważniejszych obrażeń. Będziesz się jednak musiał liczyć z koniecznością częstszego uzupełniania składu armii. Upewnij się, że Twoi architekci wspomagają budynki służące do produkcji jednostek. W pierwszej kolejności zneutralizuj działko Spitter Turret oraz zwykłe jednostki, które zaatakują Twoje oddziały. Eliminuj przede wszystkim wrogie Defilery, tak aby nie były one w stanie zatruwać Twoich jednostek.
Dopiero po wstępnym zabezpieczeniu tej sekcji mapy przystąp do właściwego ataku, skupiając całą swoją uwagę na wrogiej maszynie kroczącej. Zasada działania powinna ci tu już być doskonale znana. W pierwszej kolejności zajmuj się neutralizacją działek plazmowych oraz górnych odnóży. Następnie neutralizuj osłony pancerza oraz tarcze. Pozwoli to na odsłonięcie rdzenia Walkera. Postaraj się rozstawiać swoje jednostki w taki sposób żeby nie znajdowały się wokół oparów trującego gazu. Po zniszczeniu Walkera przystąp do produkcji nowych jednostek. Powinny to być przede wszystkim oddziały Disciple. Upewnij się też, że Twoja baza jest dobrze chroniona. Wykorzystaj architektów do naprawienia uszkodzonych w międzyczasie wieżyczek Guardian i Sky Guardian.