Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tony Hawk's Underground 2: World Destruction Tour - poradnik do gry

Tony Hawk's Underground 2: World Destruction Tour - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Zdobywanie punktów i porady ogólne poradnik Tony Hawk's Underground 2: World Destruction Tour

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Mam wrażenie, że w THUG 2 położono znacznie większy nacisk na zdobywanie punktów za pomocą kombosów znacznie większych od tych, które spokojnie wystarczały choćby w jeszcze nie tak dawno opisywanym przeze mnie THPS 4. Ponadto koniec ze zdobywaniem maksimum punktów za pomocą trików powietrznych i reverta - wyraźnie odczuwalne jest zmniejszenie liczby punktów, jakie otrzymuje się za takie ewolucje. Oto kilka rad, które - mam nadzieję - pomogą wam w zdobywaniu punktów na poszczególnych poziomach:

  • Jedną ze znaczących innowacji w THUG 2 w stosunku do poprzedniej wydanej na PC części gry jest możliwość zejścia z deski i biegania. Jeżeli zrobisz to w trakcie wykonywania kolejnych trików, kombos nie przerwie się od razu - ujrzysz zegarek odmierzający czas, po którym kombos zostanie zakończony. Gdy znajdziesz się w sytuacji, gdy przy wykonywaniu kombosa utkniesz w miejscu, zeskocz z deski, przebiegnij się kawałek i kontynuuj zdobywanie punktów. Odległość między miejscem zeskoku a kontynuacją nie może być za duża, abyś zmieścił się w czasie.
  • Przy wskoku na deskę do kolejnego triku automatycznie wykonujesz inną punktowaną ewolucję - Caveman.
  • Kolejną nowością w THUG 2 jest tzw. Focus Mode. Możesz skorzystać z jego dobrodziejstw gdy wypełnisz pasek SPECIAL. Wystarczy tylko nacisnąć odpowiedni klawisz. Na czym to polega? Jest to efekt, który być może znacie już z niektórych gier akcji. Czas spowalnia, a Ty możesz skoncentrować się na balansowaniu lub innej czynności wymagającej sprawnej kontroli Twojej postaci. Dlatego też, FM przydaje się najbardziej w krytycznych sytuacjach. Niestety, korzystanie z FM odbija się na pasku SPECIAL: tracisz go. Gdy limit zgromadzony na pasku sięgnie zera, czas wróci do normalnej prędkości.
  • Dołóż wszelkich starań, by Twoje kombosy były możliwie najbardziej wszechstronne - za takie dostajesz najwięcej punktów. Wszechstronne, tzn. zawierające wszystkie możliwe rodzaje trików - grindy, lipy, manuale, flipy, graby, Spine/Hip Transfery (to drugie to nowość). Dobrze by było, gdyby spora część z wykonywanych trików była specialami - to dodatkowo zwiększy mnożnik i wskaźnik zdobytych punktów. Chyba najłatwiejszymi do wykonania specialami są specjalne grindy, a wiążąc to z ogromną ilością krawędzi na każdej planszy można uzyskać naprawdę wysokie liczby w lewym górnym rogu!
  • Wyobraź sobie, że grindujesz po krawędzi i w oddali widzisz ścianę, na którą niechybnie za moment wpadniesz, kończąc kombosa. Czy jest to sytuacja bez wyjścia? Otóż nie. W THUG 2 otrzymujesz możliwość wykonywania triku Sticker Slap!. Cóż to takiego? Twoja postać wyskakuje, przykleja na ścianie na wprost naklejkę i odbija się tym samym w przeciwną stronę (a więc, w podanym przeze mnie przykładzie można dojechać do ściany, wykonać trik i grindować dalej w drugą stronę). Nie zapominaj o tej możliwości. Trik Sticker Slap! będzie wymagany do wykonania kilku zadań.
  • Na poszczególnych mapach ustawione są skrzynie z przedmiotami, po które możesz sięgnąć, by następnie rzucać je w okolicznych przechodniów. Za to również dostajesz punkty. :)
  • Jeżeli chcesz nabrać dodatkowej prędkości, są na to dwa dobre sposoby. Pierwszy z nich to dobrze znany Spine Transfer. Gdy obydwie rampy, między którymi się przemieszczasz, stoją na tej samej wysokości, nie daje to zbytniego przyspieszenia, ale jeżeli wybijasz się ze stojącej wyżej do będącej na niższym poziomie, otrzymasz niezłego kopa.
  • Drugim sposobem jest równie dobrze znany trik, czyli Skitchin'. Polega na "czepnięciu się" pobliskiego pojazdu. Pożądany efekt uzyskasz, gdy przejedziesz chwilkę w takiej pozycji, a następnie odczepisz się od pojazdu.
  • Jeżeli chcesz dojechać na miejsce nieco szybciej bez żadnych Spine Transferów i Skitchin'ów, wciśnij i przytrzymaj klawisz odpowiedzialny za skok. Twoja postać ustawi się w pozycji wyjściowej do wyskoku i będzie jechała odrobinę szybciej.
  • Jak zredukować zmniejszanie się prędkości podczas wykonywania "spójnika" kombosów, czyli manuala do minimum? Wykorzystać metodę z powyższego punktu. Po przejściu do manuala wciśnij i przytrzymaj klawisz odpowiedzialny za skok, a będziesz poruszał się z w miarę stałą, dużą prędkością. Dopiero podjazdy mogą stanowić poważne przeszkody. Pamiętaj, że gdy tylko puścisz klawisz skoku, zgodnie z jego przeznaczeniem, wyskoczysz i przerwiesz manuala.
  • Nie możesz gdzieś doskoczyć? A próbowałeś wszelkich możliwych środków? No Comply, Bonelessa? Jeżeli odpowiedź na drugie pytanie jest przecząca, niezwłocznie to zrób. Przypominam, że No Comply i Boneless to również triki, po których wylatujesz w powietrze, z tą małą różnicą, że wyżej i dalej niż za pomocą standardowego Ollie. Ponadto, za takie wyskoki otrzymujesz więcej punktów.
  • Kiedy masz już dosyć w swoim kombosie grindów i flipów, a balansowanie w manualu nie jest jeszcze takie trudne, skorzystaj z trików flatlandowych, czyli wykonywanych w manualu ewolucji takich jak HandStand, Pogo, Casper, Anti-Casper itp.
  • Nowym trikiem w THUG 2 jest tzw. Natas Spin. Aby go wykonać, należy wskoczyć na niewielki obiekt typu słupek, hydrant (oczywiście wymagana jest odpowiednia kombinacja klawiszy). Sam trik polega na obracaniu się wokół własnej osi. Twoja postać to robi, podczas gdy Ty koncentrujesz się na balansowaniu. Im dłużej to robisz, tym więcej punktów otrzymasz, rzecz jasna. Gdy masz już dosyć, po prostu zeskakujesz.
  • Gdy coś pójdzie nie tak i się przewrócisz, możesz próbować nieco podreperować swoją sytuację poprzez... zdenerwowanie się, tzw. Freak Out!. Po wywrotce ukazuje się miernik Twoich nerwów. Jeżeli zwiększysz go poprzez szybkie naciskanie odpowiedniego klawisza do wskazanego poziomu, ujrzysz - jak by nie patrzeć - efektowną animację niszczenia deskorolki tudzież wyrzucenia jej na spory kawałek i otrzymasz w nagrodę porcję punktów. Nie musisz martwić się o deskorolkę, automatycznie otrzymujesz kolejną. :)
  • W THUG 2 dochodzi również możliwość wykonywania na ulicach graffiti. Możesz to zrobić tylko po zejściu z deskorolki (i wciśnięciu odpowiedniego klawisza, rzecz jasna). Zasadniczo nie otrzymujesz za to punktów, ale jeżeli w tle cyka zegar (podtrzymujesz kombosa biegnąc), pewna sumka zostaje zaliczona.
  • Koniec z dbaniem o stan kasy - w THUG 2 nie ma czegoś takiego, jak pieniądze. Zastąpiły je (i to tylko dla Classic Mode) punkty statystyk.
  • Zanim zaczniesz wykonywać poszczególne zadania, pojeźdź troszkę po planszy, by zorientować się, co jest gdzie. Będziesz miał wówczas mniej problemów ze znalezieniem miejsc, które opisuję za pomocą tekstu w poradniku. Unikałem dawania rad na temat zdobywania punktów na poszczególnych planszach.
  • Odnośnie samego poradnika: screeny nie są podpisywane, za to w tekście przewijają się odniesienia do nich, typu 'na screenie x'. Oto numeracja screenów, jaką przyjmuję (oczywiście nie zawsze musi być pięć screenów, czasami się to zdarza, zwykle jest jeden lub dwa).
1 - Poradnik do gry - Zdobywanie punktów i porady ogólne - Tony Hawks Underground 2: World Destruction Tour - poradnik do gry
2 - Poradnik do gry - Zdobywanie punktów i porady ogólne - Tony Hawks Underground 2: World Destruction Tour - poradnik do gry
3 - Poradnik do gry - Zdobywanie punktów i porady ogólne - Tony Hawks Underground 2: World Destruction Tour - poradnik do gry
4 - Poradnik do gry - Zdobywanie punktów i porady ogólne - Tony Hawks Underground 2: World Destruction Tour - poradnik do gry
5 - Poradnik do gry - Zdobywanie punktów i porady ogólne - Tony Hawks Underground 2: World Destruction Tour - poradnik do gry