The Thaumaturge: W otchłani The Thaumaturge poradnik, solucja
W otchłani to tytuł głównego questu z ucieczki z Cytadeli w grze The Thaumaturge. Ta strona solucji pokazuje jak opuścić celę w Cytadeli, jak zachować się podczas przesłuchania oraz gdzie znaleźć biuro Iwana i grymuar ojca.
Ostatnia aktualizacja: 27 lutego 2024
W otchłani to główna misja z gry The Thaumaturge, w której Wiktor trafia do więzienia w Cytadeli. Opis przejścia z tej strony poradnika wyjaśnia czy można uniknąć aresztowania, jak opuścić celę, jakie są wybory w trakcie przesłuchań Wiktora i Samiry, jak odzyskać grymuar ojca oraz jak uciec z przyjaciółmi z Cytadeli.
Odblokowanie questu
- Zadanie to rozpocznie się od razu po ukończeniu głównego questu Diabelski Gambit.
- Wiktora po wyjściu z kościoła zatrzymają policjanci - musicie stoczyć pojedynek z dwójką z nich. Możecie opcjonalnie poprosić Michała o pomoc, a dołączy do walk jako tymczasowy sojusznik. Do pokonania są 2 grupy policjantów (druga pojawia się jako posiłki).
- Po rozegranej bitwie dojdzie do aresztowania Wiktora. Główny bohater tymczasowo utraci swój rewolwer i grymuar, a także zostanie wtrącony do celi w lokacji Cytadela.
Zaczekanie na rozwój wydarzeń
- Porozmawiacie z Michałem i po skończonej rozmowie odblokujecie spostrzeżenie Przesłuchania.
- W celi znajdziecie spostrzeżenia - Wydrapana ściana i Prycza. Odblokujecie wniosek Piekiełko.
- Docelowo Wiktor musi usiąść na dolnej pryczy z dołączonego obrazka. Możecie porozmawiać z Jankiem (lub go zignorować) zanim Wiktor zostanie zabrany na przesłuchanie.
- Przesłuchanie poprowadzi początkowo Iwan Konieczkin. Wszystkie warianty wyborów będą miały wspólne zakończenie - możecie odpowiadać na pytania, unikać odpowiedzi lub irytować Iwana i zadawać ciągle pytanie o grymuar ojca (opcje dialogowe powiązane z Dumą).
- W sali przesłuchań pojawi się Madame Samira. Podczas tej części przesłuchania możecie nie ukrywać przed Samirą żadnych informacji lub starać się zataić myśli - to różne specjalne opcje dialogowe z wysokimi wymogami co do siły różnych Wymiarów (przykład na obrazku).
- Finał przesłuchania jest zawsze taki sam - Samira pomoże we wspólnej ucieczce z Cytadeli, zatrzymując tymczasowo Iwana (spostrzeżenie Sekrety Samiry). Wiktor odzyska rewolwer i własny grymuar.
Odnalezienie grymuaru ojca
- Po wyjścia z pokoju przesłuchań dotrzyjcie do schodów i dwukrotnie ich użyjcie, by znaleźć się na najwyższym piętrze Cytadeli.
- Po wejściu do biura Iwana możecie korzystać z percepcji i odnajdywać różne ślady - są to Teczka Stanisława, Archiwa Ochrany, Teczka Wiktora, Zdjęcie Ligii, Teczka Samiry, Teczka Ligii i Filiżanka. Odblokujecie wnioski Paszcza lwa, Kanarek i kot oraz Szczególne zainteresowania.
- Grymuar ojca leży na północnym stoliku pomiędzy oknami - pokazuje go obrazek. Możecie go od razu zabrać lub zajrzeć do środka (specjalna opcja Wymiaru Serce). W trakcie rozmowy z Samirą możecie jej powiedzieć o jej teczce i wyrazić dodatkowo chęć uwolnienia Janka.
Wydostanie się z Cytadeli
- Opuśćcie biuro i zejdźcie po schodach na niższy poziom. Wiktora zatrzyma grupa policjantów i musicie pokonać ich w walce.
- Dotrzyjcie do zachodniego wyjścia i wyruszcie w stronę bramy. Do pokonania jest jeszcze jedna grupa policjantów (pierwsza grupa + posiłki).
- Pozostały już tylko rozmowy z różnymi sojusznikami, które zakończą quest. Odblokujecie nową główną misję Coś się kończy, coś się zaczyna.