The Thaumaturge: Bez strachu The Thaumaturge poradnik, solucja
Bez strachu to poboczna misja z The Thaumaturge z wytropienia Salutora Dżin. Ta strona solucji pokazuje gdzie rozpocząć poszukiwania Djinna, jak podążać tropem złodziejki i jak dojrzeć skazę Leili w domu publicznym Harem w dzielnicy Mirów.
Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2024
Jeden z ważniejszych opcjonalnych questów z gry The Thaumaturge to Bez strachu dotyczący odnalezienia i ujarzmienia Salutora Dżin. Opis przejścia z naszego poradnika pokaże Wam gdzie rozpocząć zadanie w dzielnicy Mirów, gdzie znaleźć złodziejkę i jak podążać za jej śladami, jak dojrzeć skazę Leili w Domu publicznym Harem i jak sprowokować Djinna do konfrontacji.
Uwaga - Misja ta ma oznaczenie w dzienniku Szansa na ukończenie tego zadania kiedyś przeminie. Nie odkładajcie jej na później. Awansowanie za daleko w głównej fabule może spowodować, że stracicie szansę na ukończenie questu.
- Odblokowanie pobocznego questu
- Znalezienie osoby ze Skazą, za którą podąża Dżin
- Podążanie tropem złodziejki z Gościnnego Dworu
- Znalezienie sposobu na dojrzenie Skazy Leili
Odblokowanie pobocznego questu
- Quest możecie najwcześniej rozpocząć w akcie 1, po odblokowaniu dostępu do dzielnicy Mirów w Warszawie.
- W północnej części dzielnicy jest Gościnny Dwór. Wkroczcie do tej lokacji, a załączy się cut-scenka z odnotowania obecności Salutora Dżin. Wiktor musi znaleźć osobę ze Skazą i sprowokować Djinna do starcia.
Znalezienie osoby ze Skazą, za którą podąża Dżin
- Do zbadania jest targowisko Gościnnego Dworu - cała ta lokacja jest oznaczona czerwonym okręgiem. Najpierw poszukajcie dzięki percepcji spostrzeżeń - są to Kwiat, Ławka, Ogryzek jabłka, Szyld, Rzeźba i Zegarek. Odblokujecie wniosek Rozkwit.
- Znajdźcie na targowisku kwiaciarkę - pokazuje ją obrazek. Musicie kupić od niej kwiat (ślad Stokrotka afrykańska). Kontynuujcie rozmowę, a ustalicie, że kwiaciarka to osoba ze Skazą.
- Kobieta naśle na Wiktora ochroniarzy - musicie pokonać ich w walce. Wrogowie mają wyjątkowo dużo zdrowia, a więc koniecznie atakujcie ich po kolei.
Podążanie tropem złodziejki z Gościnnego Dworu
- Używanie perswazji tworzy czerwony ślad, za którym musicie podążać. Po drodze do bliższego zbadania będzie kilka obszarów z dzielnicy Mirów (na mapie pojawią się nowe czerwone okręgi).
- Pozyskacie spostrzeżenia Mały zabawkowy żołnierzyk i Skradziony zegarek. Zbadanie pompy wodnej z dołączonego obrazka przeniesie bohatera na obszar pustynny i załączy konfrontację z Alim i pustynnymi wojownikami. Pokonanie ich to jedna z prób na potrzeby dotarcia do Dżina. Nie są oni trudni, aczkolwiek nie możecie z wyprzedzeniem poznawać ich ataków.
- Odblokujecie spostrzeżenia Pompa wodna i Wizja, a także wniosek Pościg.
- Ślad prowadzi dalej na południe i dotrzecie do domu złodziejki niedaleko pralni - wejście do niego pokazaliśmy na obrazku. Odblokujecie spostrzeżenie Drzwi i wniosek Pracowite popołudnie.
- Zapukajcie do drzwi - dzięki odkrytym wcześniej śladom możecie wybrać uzgodniony sygnał. Zostaniecie wpuszczeni do środka.
- Po krótkiej rozmowie z Gabrysiem musicie przekonać chłopca, że znacie jego siostrę. Zbadajcie wnętrze budynku - są tu spostrzeżenia Stała czujność, Karton w oknie, Stół, Koc i Obrazek na ścianie. Odblokujecie wniosek Nowy start.
- W kolejnej rozmowie wybierajcie nowe opcje dialogowe powiązane z ostatnimi śladami. Gabryś podzieli się wiedzą i zasugeruje zbadanie domu publicznego.
- Dotrzyjcie do północno-zachodniej części dzielnicy Mirów - jest tam wejście do Domu publicznego Harem. Po wejściu do środka Wiktor odnotuje ponownie obecność Dżina.
- Poszukiwana kobieta to Leila i pokazuje ją obrazek. Dołączcie do rozmowy z nią i właścicielem burdelu - Pęsetą (spostrzeżenie Jak u siebie). Musicie stoczyć walkę z ochroną domu publicznego.
Znalezienie sposobu na dojrzenie Skazy Leili
- Musicie zająć się zbadaniem wszystkich pomieszczeń domu publicznego. W głównej sali są ślady Fotel, Szminka i Kosztowna rzeźba. W pomieszczeniu, w którym stoi Pęseta znajdziecie Zegarek.
- W pomieszczeniu na tyłach lokalu jest sejf. Po jego otwarciu znajdziecie ślad Zwitki banknotów i wniosek Bez strachu.
- Powróćcie do pomieszczenia, w którym stoi Pęseta. Dzięki zdobytym śladom możecie przekonać mężczyznę, że okrada go Leila. Jako dowód przedstawcie kombinację do sejfu lub złoty zegarek.
Opisywany quest ma 2 główne zakończenia i wyboru dokonuje się po odsłonięciu skazy Leili. Możecie:
- Chwycić Skazę Leili (pierwsza opcja dialogowa z obrazka) - Tylko ten wariant rozpocznie pojedynek z Salutorem Dżin - konfrontację tę opisaliśmy w rozdziale Bossowie.
- Pozostawić w spokoju Skazę Leili (druga opcja dialogowa) - Djinn pozostanie przy złodziejce i nie stoczycie walki z bossem, ale stracicie bezpowrotnie szansę na przyłączenie tego Salutora.