The Thaumaturge: Funkcja poznawcza The Thaumaturge poradnik, solucja
Funkcja poznawcza to poboczny quest Uniwersytetu Latającego z gry The Thaumaturge. Z solucji dowiecie się jak odebrać poboczną misję od Ligii, jak dotrzeć do antykwariatu, gdzie jest zaginiony wolumin i kto ukradł książkę.
Ostatnia aktualizacja: 27 lutego 2024
W ramach przechodzenia pobocznej misji Funkcja poznawcza w grze The Thaumaturge Wiktor musi wytropić złodzieja woluminu z antykwariatu. Opis przejścia z tej strony poradnika objaśnia jak odblokować poboczne zadanie ugrupowania Uniwersytet Latający, jak zbadać w 100% wnętrze antykwariatu i jak poznać personalia osoby odpowiedzialnej za kradzież książki.
Uwaga - Misja ta ma oznaczenie w dzienniku Szansa na ukończenie tego zadania kiedyś przeminie. Nie odkładajcie jej na później. Awansowanie za daleko w głównej fabule może spowodować, że stracicie okazję do zaliczenia questu.
- Odblokowanie pobocznej misji
- Odebranie pączków z cukierni
- Poczekanie do popołudnia na wykład
- Spotkanie się ze studentami Uniwersytetu Latającego
- Rozwiązanie sprawy zaginionego woluminu
- Zwrócenie woluminu sprzedawcy książek
Odblokowanie pobocznej misji
- Pierwsza okazja do odblokowania tego questu pojawia się w trakcie zaliczania głównej misji Wszystkie nasze klątwy.
- Odblokowana zostanie dzielnica Mirów w Warszawie i musicie dotrzeć do Sklepu Szulskich. W sklepie przebywa siostra bohatera Ligia i nad jej głową pojawi się ikona questu. Porozmawiajcie z Ligią na temat Uniwersytetu Latającego i zaoferujcie swoje wsparcie.
Odebranie pączków z cukierni
- Podczas rozmowy z Ligią możecie podać ulubiony typ pączków, ale nie ma to znaczenia.
- Powróćcie do dzielnicy Śródmieście Północne i odwiedźcie cukiernię w jej wschodniej części. Porozmawiajcie z Jagodą, by odebrać pączki.
Poczekanie do popołudnia na wykład
- Jeśli macie aktualnie inną porę dnia, to skorzystajcie z dowolnej ławki, by przyśpieszyć upływ czasu. Wybierzcie godziny popołudniowe.
- Nie opuszczajcie tej dzielnicy. W zachodniej części mapy jest Antykwariat i wejdźcie do środka.
- Porozmawiajcie ze sprzedawcą książek i udajcie się do pomieszczenia na zapleczu, w którym są zgromadzeni uczestnicy wykładu. Porozmawiacie z Cecylią i Samuelem Dicksteinem.
Spotkanie się ze studentami Uniwersytetu Latającego
- Zacznijcie od położenia pączków na stole.
- Wiktor może zagadywać do różnych studentów zgromadzonych w antykwariacie. Rozmowy z nimi nie zawierają żadnych wyborów.
- Waldemar Dębski zwoła wszystkich do osobnego pomieszczenia. Dowiecie się, że doszło do kradzieży książki i musicie pomóc w znalezieniu złodzieja (spostrzeżenie Antykwariat pod kluczem).
Rozwiązanie sprawy zaginionego woluminu
- Zacznijcie korzystać z percepcji w antykwariacie i skanujcie wszystkie pomieszczenia. Znajdziecie spostrzeżenia Rozbita filiżanka, Pusta gablotka i Wytrych ukryty w doniczce (zajrzyjcie do łazienki - powyższy obrazek)
- Powróćcie do sprzedawcy książek, by porozmawiać z nim i z Poliną, która chce opuścić antykwariat. Odblokujecie spostrzeżenie Kłótnia pod drzwiami.
- Otrzymacie nowy cel misji z przeszukania garderoby - to nowo odblokowane boczne pomieszczenie. Znajdziecie spostrzeżenia Męski płaszcz, Elegancki kobiecy płaszcz oraz Obszerny damski płaszcz.
- Porozmawiajcie ze sprzedawcą książek o zbadanych płaszczach - odblokujecie spostrzeżenie Waldemar i wniosek Kim jest złodziej?.
- Wiktor już wie, że to Waldemar Dębski ukradł książkę. Porozmawiajcie z nim na tyłach antykwariatu. Otrzymacie spostrzeżenie Zeznanie Waldemara i cel misji z podążania za myślami Waldemara. Czerwony ślad doprowadzi bohatera do łóżka z dołączonego obrazka.
- Znajdziecie książkę - spostrzeżenie Zguba się znalazła. Do woluminu przyczepiony jest list i sprawdźcie jego treść. Odblokujecie spostrzeżenie Notatka ukryta w woluminie oraz wniosek Zaginiony wolumin.
Zwrócenie woluminu sprzedawcy książek
- Powróćcie po raz ostatni do sprzedawcy książek. Dzięki zdobytym śladom Wiktor może oskarżyć 2 osoby - Waldemara o kradzież książki oraz Cecylię do namówienia go do kradzieży.
- Możecie opcjonalnie zapytać Cecylię o powód kradzieży, a także o wymiar kary dla obu tych postaci. Zakończycie quest i otrzymacie XP.