The Thaumaturge: Czy można zawalić zadanie? The Thaumaturge poradnik, solucja
Czy w The Thaumaturge można zawalić quest? Z tej strony poradnika dowiecie się czy trzeba zabezpieczać się przed anulowaniem zadania i czy występują czasowe questy o ograniczonej dostępności.
Ostatnia aktualizacja: 23 lutego 2024
Zaliczanie zadań w grze The Thaumaturge wiąże się z ryzykiem anulowania questu i bezpowrotnej utraty szansy na jego dokończenie. W naszym poradniku wyjaśniamy jak rozpoznawać misje o czasowej dostępności oraz czy zadanie można zawalić np. w wyniku źle poprowadzonej rozmowy. Dowiecie się też o założeniach punktu bez powrotu w końcowej części głównej fabuły.
- Różne zakończenia questów
- Zadania o ograniczonym czasie dostępności
- Czy w grze jest punkt bez powrotu?
Różne zakończenia questów
- Questy w The Thaumaturge potrafią być nieliniowe i posiadać różne zakończenia. Są one udostępniane na bazie Waszych wcześniejszych decyzji i kroków. Zebranie wszystkich możliwych dowodów może odblokować dodatkowe zakończenia (np. nowe opcje dialogowe w trakcie rozmowy), a pominięcie jakichś scen może zablokować niektóre warianty.
- Gra nagrodzi Was XP niezależnie od wybranego zakończenia questu. Za dotarcie do "najlepszego" możliwego zakończenia możecie ewentualnie otrzymać jakiś drobny prezent czy osiągnięcie.
Zadania o ograniczonym czasie dostępności
- W dzienniku Wiktora począwszy od aktu 1 mogą pojawiać się poboczne questy z adnotacją Szansa na ukończenie tego zadania kiedyś przeminie. Te same zadania obok swoich tytułów mają też ikonę zegara.
- Przykładami tego typu questów z pierwszego aktu są Konie na niebie (poszukiwania seryjnego mordercy w dzielnicy Powiśle), Oni żyją (zbadanie problemu nieboszczyków na Powązkach) czy Cena przyjaźni (wyświadczenie przysługi Woroninowi).
- Komunikat o ograniczonej dostępności oznacza, że dany quest może zostać w pewnym momencie anulowany. Bezpowrotnie przepadnie wtedy szansa na jego dokończenie.
- Ikona zegara obok nazwy questu może przybierać różny wygląd - im bardziej opróżnione jest środkowe pole, tym mniej czasu pozostało na dokończeniu questu. O kończącym się czasie na zaliczenie danej misji może też ostrzegać pulsujący zegar.
W trakcie zaliczania czasowych questów możecie niestety napotykać na utrudnienia - niedostępne początkowo ślady przez zbyt niskie wartości statystyk Wymiarów. Problem ten dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie Co oznacza Za mała siła Wymiaru?.
Macie 2 główne wyjścia:
- Awansowanie w głównym wątku na tyle, by sprostać wymaganiom do zbadania śladów. Starajcie się inwestować punkty Thaumaturgii w drzewka potrzebnych Wymiarów.
- Wybranie innego wariantu zakończenia questu. Nie zawsze jest to możliwe i dodatkowo wybór "prostszego" zakończenia może Wam zablokować opcję dotarcia do "najlepszego" finału.
Czy w grze jest punkt bez powrotu?
- Dostęp do questów z dziennika możecie też utracić po minięciu tzw. punktu bez powrotu. To ważny moment fabuły i doświadczycie go w głównym queście Diabelski Gambit z końcówki drugiego aktu kampanii.
- Wyruszenie z Rasputinem do kościoła symbolizuje przekroczenie punktu bez powrotu. Spowoduje to anulowanie wszystkich pobocznych zadań z dziennika Wiktora - zarówno tych z ograniczeniem czasowym, jak i tych, które wcześniej nie wymagały ścigania się z czasem.
- Gra nie pozwoli Wam powrócić do przerwanych questów po skończeniu fabuły, gdyż nie zawiera żadnej fazy endgame. Zaliczenie głównego wątku fabularnego kończy całą grę i nie jest możliwe dalsze swobodne podróżowanie po Warszawie.