The Thaumaturge: Lista wszystkich Salutorów The Thaumaturge poradnik, solucja
Upyr, Bukavac, Weles, Lelek, Morana, Dżin, Golem i Krampus to unikalne Salutory z gry The Thaumaturge. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jak zrekrutować poszczególne kreatury i jakie są najlepsze umiejętności dostępnych Salutorów.
Ostatnia aktualizacja: 27 lutego 2024
W naszym poradniku do gry The Thaumaturge znajdziecie opisy wszystkich Salutorów, które Wiktor może ujarzmić - są nimi Upyr, Bukavac, Weles, Lelek, Morana, Djinn, Golem oraz Krampus. Dowiecie się jak przyłączyć na stałe poszczególne kreatury, jakie Wymiary reprezentują i z jakich umiejętności Salutorów najlepiej korzystać.
Upyr
- Wymiar: Serce
- Jak odblokować: Nie wymaga - Upyr podróżuje z Wiktorem od samego początku gry.
- Rekomendowane umiejętności: Liberum Veto to dobra szybka umiejętność do pozbawienia przeciwnika cechy. Upiorne upojenie pozwala jednocześnie odnowić trochę zdrowia i zadać obrażenia. Nie aktywujcie go zbyt często, bo jego skuteczność maleje z każdym kolejnym użyciem.
Bukavac
- Wymiar: Czyn
- Jak odblokować: Musicie rozegrać cały główny quest prologu - Cienie starych grzechów. Pokonanie bossa Bukavaca to pierwsza duża walka w ramach wprowadzenia do kampanii.
- Rekomendowane umiejętności: Skowyt to świetny sposób na zdjęcie cechy przeciwnika i/lub na nałożenie na niego szybkiej klątwy Cierpienie. Fatum przydaje się podczas atakowania osłabionych wrogów, bo może poprawić się wtedy tempo umiejętności.
Lelek
- Wymiar: Umysł
- Jak odblokować: Musicie zaliczyć główny quest Bękarty nocy w akcie 1. Starcie z bossem Lelek ma miejsce w Barze Meta, Seta i Lorneta.
- Rekomendowane umiejętności: 3 główne cechy Salutora pozwalają wyczerpywać skupienie. Najlepsza z nich to Żałobne tony, bo dodatkowo może dojść do przeniesienia aktualnych negatywnych stanów Wiktora na wybranego przeciwnika. Zaczekajcie z tym, aż Wiktor "uzbiera" dużo stanów.
Weles
- Wymiar: Słowo
- Jak odblokować: Musicie zaliczyć główny quest Gadzi jubel w akcie 1. Konfrontacja z bossem Weles ma miejsce podczas sensu madame Samiry.
- Rekomendowane umiejętności: Jadowity uśmiech powinien być używany do eliminowania cech wrogów i ma też szansę na przerwanie akcji wroga. Śliski zakład może jednocześnie uleczyć Wiktora i zadać pewne obrażenia. Nie aktywujcie go zbyt często, bo jego skuteczność maleje z każdym kolejnym użyciem.
Dżin
- Wymiar: Serce
- Jak odblokować: Możecie przegapić tego Salutora. Musicie rozegrać w dzielnicy Mirów poboczny quest Bez strachu. Jego finałem są doścignięcie Leili i pojedynek z bossem Djinn.
- Rekomendowane umiejętności: Życiowe zadłużenie to szybka umiejętność, której głównym zastosowaniem jest silne leczenie. Nie aktywujcie jej zbyt często, bo jego skuteczność maleje z każdym kolejnym użyciem. Koszmar derwisza to przydatna klątwa do osłabiania silnych wrogów na koniec rundy.
Golem
- Wymiar: Czyn
- Jak odblokować: Możecie przegapić tego Salutora. W głównym queście Gliniane ambicje w akcie 2 musicie wybrać wariant zachowania Golema dla siebie, tzn. sprzeciwić się woli Ariela Rofe. Rozpocznie to starcie Wiktora z bossem Golem.
- Rekomendowane umiejętności: Afar to atak do używania na przeciwnikach mających mniej niż połowę skupienia, bo otrzymają wtedy podwójne obrażenia. Met to bardzo powolny, ale zarazem najsilniejszy atak w grze. Używajcie go na wrogach mających co najmniej 60 punktów zdrowia.
Morana
- Wymiar: Umysł
- Jak odblokować: Możecie przegapić tego Salutora. Musicie rozegrać w dzielnicy Powiśle aż 2 poboczne questy - Sztuka umierania oraz Konie na niebie. Dopiero wtedy Wiktor może spotkać się z osobą ze Skazą i rozegrać starcie z bossem Morana.
- Rekomendowane umiejętności: Dwa bazowe ataki Morany mogą wyczerpywać skupienie. Morowe tchnienie jest naszym zdaniem lepsze, bo może przerwać planowany atak przeciwnika. Cena spokoju dobrze się sprawdza na wrogach z mocno wyczerpanym skupieniem.
Krampus
- Wymiar: Słowo
- Jak odblokować: Możecie przegapić tego Salutora. Musicie rozpocząć w dzielnicy Port Praski poboczny quest Rózga dla bohatera. Wiktor doścignie postać ze Skazą i rozpocznie się starciem z bossem Krampus.
- Rekomendowane umiejętności: Szatański figiel oprócz wyczerpania skupienia wroga może odnowić skupienie Wiktora kosztem niewielkich ilości punktów zdrowia. Śmiertelny sznaps to powolny atak, który najlepiej odpalić dopiero po tym jak różni wrogowie stracą już trochę skupienia.
Najważniejsze informacje o Salutorach
- Nową grę rozpoczynacie z 1 Salutorem (Upyr) i maksymalnie możecie mieć "w drużynie" 8 Salutorów. Ujarzmione Salutory możecie przeglądać w zakładce Thaumaturgia.
- Niektóre Salutory przyłączycie automatycznie dzięki postępom w głównej fabule. Kilka Salutorów pojawia się wyłącznie w pobocznych questach. Jest w rezultacie ryzyko, że możecie je przegapić. Upewnijcie się, że macie odblokowane wszystkie Salutory zanim przekroczycie tzw. punkt bez powrotu w akcie 2.
- Wszystkie Salutory mogą brać udział w walkach - przed każdą rundą możecie wybrać 1 Salutora spośród posiadanych. Bierzcie pod uwagę ich umiejętności oraz cechy / odporności przeciwników - dobór Salutora z tego samego wymiaru pozwoli zniszczyć cechę i pozbawić wroga ochrony.
- Salutory nie mają swoich pasków zdrowia. Nie musicie ich leczyć, ani martwić się o ich utratę. Jedynym wyjątkiem od tej reguły może być starcie z finałowym bossem - po szczegóły przejdźcie do rozdziału bossach.