The Thaumaturge: Rózga dla bohatera The Thaumaturge poradnik, solucja
Rózga dla bohatera to poboczny quest ze złapania Salutora Krampus w grze The Thaumaturge. Nasza solucja informuje jak rozpocząć misję w dzielnicy Port Praski, gdzie znaleźć i jak zbadać magazyn, a także jak wytropić osobę ze Skazą, za którą podąża Krampus.
Ostatnia aktualizacja: 26 lutego 2024
W ramach pobocznego questu Rózga dla bohatera z gry The Thaumaturge Wiktor może wytropić Salutora Krampus z dzielnicy Port Praski. Opis przejścia w naszym poradniku zawiera informacje jak odblokować poboczny quest z poszukiwań Krampusa, jak znaleźć ślady prowadzące do magazynu, jak przeszukać magazyn, jak dogonić osobę ze Skazą - Edka, a także jak rozegrać ostatnie starcie w porcie.
Uwaga - Zadanie to ma oznaczenie w dzienniku Szansa na ukończenie tego zadania kiedyś przeminie. Nie odkładajcie go na później. Awansowanie za daleko w głównej fabule może spowodować, że stracicie okazję do przejścia misji.
Odblokowanie pobocznego questu
- To problematyczny quest do odblokowania, bo na mapie nie pojawi się ikona pytajnika do jego łatwego rozpoczęcia. Zaczekajcie na pełne odblokowanie dzielnicy Port Praski i udajcie się do niej.
- Musicie znaleźć 2 spostrzeżenia powiązane z miejską tajemnicą Prawdziwe fajerwerki. W północnej części dzielnicy ukryto ślad Reklama fajerwerków Złoty Tygrys.
- We wschodniej części dzielnicy są z kolei skrzynie i odkryjecie tu spostrzeżenie Etykieta ze skrzyni. Powinniście odblokować wniosek Najnowsze fajerwerki.
- Ostatni krok to odnalezienie magazynu - wejście do niego znajduje się w południowo-wschodniej części dzielnicy Port Praski. Pokazuje je obrazek.
- Po wejściu do magazynu Wiktor odnotuje obecność Salutora Krampus - jego upolowanie stanie się motywem przewodnim nowo odblokowanego questu (spostrzeżenie Krampus).
Znalezienie osoby, za którą podąża Krampus
- Musicie zająć się przeszukaniem magazynu. Używajcie percepcji, by odnajdywać kolejne spostrzeżenia - Cerowana czapka, Artykuł, Słoik, Lampa, Podarty list kończy, Kopnięte pakunki i Skrzynia z carskim emblematem. Odblokujecie wniosek Pechowi oportuniści.
- Na sam koniec zapukajcie do drzwi na piętrze. Jest tam więziona osoba i możecie jej zadać szereg pytań. Otrzymacie ślad Mężczyzna zza drzwi.
- Przy próbie opuszczenia magazynu Wiktora zatrzymają Jemioł i Edek (spostrzeżenie Jemioł). Podczas spotkania ustalicie, że Edek jest osobą ze Skazą, za którą podąża Salutor (spostrzeżenie Skaza Edka i wniosek Krampus i łobuz).
- Musicie przekonać Jemioła do wypuszczenia Wiktora z magazynu. Możecie w dowolny sposób go podpuszczać, bo wszystkie warianty prowadzą do opuszczenia tej lokacji. Odblokujecie spostrzeżenia Zemsta i Mistrz dintojry oraz wnioski Mściciel i Niewygodny świadek.
Odnalezienie Edka
- Na zewnątrz stoi szeregowy Lichocki, który podziękuje za pomoc w uratowaniu. Wiktor zajmie się wytropieniem Edka, by pozyskać powiązanego z nim Salutora.
- Podążajcie liniową ścieżką na północny-zachód. Dotrzecie do miejsca konfrontacji z obrazka. Każda z opcji dialogowych prowadzi do odsłonięcia Skazy Edka i rozpoczęcia starcia z Krampusem - pojedynek z tym Salutorem opisaliśmy w rozdziale Bossowie.
- Po pokonaniu Krampusa załączy się kolejna rozmowa z Edkiem i jego ludźmi, którzy zdołali przepędzić policjantów z portu.
- Musicie pokonać grupę 3 przeciwników i nie powinni stanowić większego wyzwania. Rozprawienie się z nimi zakończy quest.