The Thaumaturge: Diabelski Gambit The Thaumaturge poradnik, solucja
Diabelski Gambit to quest z punktu bez powrotu z gry The Thaumaturge. Solucja objaśnia jak awansować do finałowej części kampanii oraz jakie konsekwencje ma ważny wybór w trakcie egzorcyzmu Szymka w kościele.
Ostatnia aktualizacja: 26 lutego 2024
Podczas przechodzenia gry The Thaumaturge natraficie na tzw. punkt bez powrotu z głównego zadania Diabelski Gambit. Opis przejścia z naszego poradnika podpowiada jak najlepiej przygotować się do finału, jak zbadać wnętrze kościoła i jak zachować się podczas egzorcyzmu przeprowadzanego na Szymku (ważny wybór).
- Porozmawianie z Rasputinem
- Punkt bez powrotu
- Stworzenie odpowiednich warunków pod cud Rasputina
- Ważny wybór - Szymek
Porozmawianie z Rasputinem
- Quest ten powinien rozpocząć się po ukończeniu wszystkich poprzednich zadań aktu 2 - opisaliśmy je na wcześniejszych stronach solucji.
- Wyruszcie do mieszkania Nadarzyńskich w dzielnicy Powązki. Przy wejściu do kamienicy spotkacie Marię i Magdaleną. Dowiecie się, że Rasputin przebywa na cmentarzu.
- Dotrzyjcie do Mauzoleum Szulskich. Spotkanie z Rasputinem zawiera pytania m.in. na temat dalszej współpracy obu postaci i tego czy Wiktor wierzy w plan Rasputina. Nie są to jeszcze wiążące decyzje, które mogą wpłynąć na zakończenie gry.
Punkt bez powrotu
Na koniec rozmowy pojawi się tzw. punkt bez powrotu dla całej kampanii. Moment podjęcia decyzji pokazuje obrazek:
- Dołączenie do Rasputina i udanie się z nim kościoła oznacza przystąpienie do serii finałowych questów gry.
- Jeśli nie jesteście gotowi, to wybierzcie opcję poproszenia Rasputina o dodatkowy czas. Będzie on wtedy czekał na Wiktora w mieszkaniu Nadarzyńskich na Powązkach. Zmieni się też cel misji na Wróć do Rasputina, gdy będziesz gotów.
Nie śpieszcie się z rozpoczęciem finału kampanii, bo ma to poważne konsekwencje:
- Gra usunie z dziennika wszystkie niedokończone questy i aktywności. Nie będziecie już mogli się nimi później zająć i stracicie szansę na unikalne nagrody (np. przyłączenie opcjonalnych Salutorów) i XP.
- Gra zablokuje dostęp do wybranych dzielnic Warszawy, tzn. tych, które nie będą powiązane z wydarzeniami z finału. Poza tym w dostępnych dzielnicach niektóre budynki lub obszary mogą zostać zablokowane.
- Nie można grać dalej po ukończeniu głównej fabuły. Wynika to po prostu z wydarzeń, do których dochodzi w ostatnim akcie i epilogu. Po przejściu gry zobaczycie napisy końcowe i powrócicie do menu głównego bez opcji kontynuowania rozgrywki.
W szczególności radzimy zwiększyć siłę Wymiarów, bo w końcowych questach pojawia się wiele specjalnych opcji dialogowych. Mogą one wymuszać posiadanie maksymalnej lub prawie maksymalnej liczby punktów danego Wymiaru, by stały się dostępne.
Stworzenie odpowiednich warunków pod cud Rasputina
- Po tym jak zgodzicie się wyruszyć razem z Rasputinem automatycznie dotrzecie do kościoła. Możecie się opcjonalnie wypytać o to jak tu dotarliście i czego dotyczy planowany egzorcyzm.
- Do przeszukania jest obszar oznaczony czerwonym okręgiem - odblokujecie spostrzeżenia Egzorcyzmy Szymka, Miś bez jednej łapki, Książka i Święta ikona.
- Możecie porozmawiać z Szymkiem oraz jego matką. Wyczerpcie opcje dialogowe, odkrywając, że chłopiec posiada Skazę. Odblokują się spostrzeżenie Prawda o Szymku oraz wniosek Diabelskie zakusy.
Ważny wybór - Szymek
Porozmawiacie ponownie z Rasputinem, a Wiktor powie mu o odkrytej Skazie. Po rozpoczęciu egzorcyzmu początkowe dialogi nie mają kluczowego znaczenia. Ważny wybór pojawi się dopiero pod sam koniec (powyższy obrazek). Możecie:
- Pozostawić Skazę Szymka - pozwoli to mu w przyszłości odkryć pierwszego Salutora i stać się thaumaturgiem.
- Odebrać Skazę Szymkowi - chłopiec stanie się z powrotem zwykłym człowiekiem, ale pozostanie luka w nim po utraconej Skazie. Dodatkowo Wiktor zdobędzie nową Skazę Trwoga (zwiększenia na stałe Wymiaru Serce o 1 punkt).
Po wyjściu z kościoła automatycznie rozpoczną się walki i awansujecie do głównego zadania W otchłani.