Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Stolice kultury | Rodzaje miast w Sid Meier's Civilization V poradnik Sid Meier's Civilization V

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Stolice kultury

To miasta gwarantujące nam duże przychody kultury. Takim miastem może być każda z naszych osad - kultura jest bowiem niezależna od terenu czy ilości obywateli. Oznacza to, że najlepiej inwestować w rozwój kulturalny w miastach położonych na antypodach, które nie nadają się do niczego innego. Z drugiej strony, dobrze jest łożyć na kulturę w każdym mieście po trochu - pozwoli to im szybciej nabywać nowe tereny.

Prawdziwe miasto świateł! - Stolice kultury | Rodzaje miast w Sid Meiers Civilization V - Sid Meiers Civilization V - poradnik do gry
Prawdziwe miasto świateł!

Kultura jest bardzo ważnym elementem gry - pozwala wynajdować kolejne ustroje, dzięki czemu nasza cywilizacja otrzyma wiele wymiernych korzyści. Ponadto pozwala naszemu miastu powiększać swoje granice, dzięki czemu zaoszczędzimy wiele złota na ich zakupie.

Jako, że wszystkie cudy świata dają +1 do kultury, pominięto je w tabelkach, a uwzględniono tylko te, które gwarantują większe przychody tego surowca.

Bonusy do kultury

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

Wymagania/Epoka

Profity

Pomnik

60 produkcji

1 złota

Brak/Starożytność

+2 do kultury

Świątynia

120 produkcji

2 złota

Pomnik/Klasyczna

+3 do kultury

+1 artysta

Klasztor

120 produkcji

2 złota

Miasto musi posiadać wino lub kadzidło/Średniowiecze

+3 do kultury

+2 do kultury od zasobów wina lub kadzidła

Muzeum

350 produkcji

3 złota

Opera/Renesans

+5 do kultury

+1 artysta

Opera

220 produkcji

3 złota

Świątynia/Renesans

+5 do kultury

Szkoła publiczna

350 produkcji

3 złota

Uniwersytet/Renesans

+1 do nauki z każdego obywatela

+1 kultury

+1 wielki naukowiec

Wieża transmisyjna

600 produkcji

3 złota

Muzeum/Przemysłowa

+100% do kultury

Budynki gwarantujące bonus do kultury, ale dostępne jedynie dla określonych cywilizacji

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

Wymagania/Epoka

Profity

Grobowiec

120

Brak

Egipt/Klasyczna

+2 kultura

+2 zadowolenie

Meczet z piramidą

120

Brak

Songhaj/Klasyczna

+5 do kultury

Fort Mogolski

180

Brak

Mury

Indie/Średniowiecze

+2 do kultury

Wat

200 produkcji

2 złota

Syjam/Średniowiecze

+50% do nauki

+3 do kultury

Przydatne cudy świata

Nazwa cudu

Koszt

Utrzymanie

Wymagania/Epoka

Profity

Stonehenge

120 produkcji

Brak

Brak/Starożytność

+8 do kultury

Wyrocznia

150 produkcji

Brak

Brak/Klasyczna

Jeden darmowy ustrój

+1 do kultury

Chichen Itza

450 produkcji

Brak

Brak/Średniowiecze

Złote ery trwają o 50% dłużej

+1 do kultury

Angkor Wat

420 produkcji

Brak

Brak/Średniowiecze

+1 kultura

Koszt kupowania nowych pól w kulturze jest mniejszy o -75%

Brama Brandenburska

550 produkcji

Brak

Brak/Renesans

+1 wielki generał

+1 kultura

Kaplica Sykstyńska

650 produkcji

Brak

Brak/Renesans

+33% do kultury we wszystkich miastach

+1 do kultury

Ermitaż

570 produkcji

Brak

Muzeum w każdym mieście/Renesans

+5 do kultury

Podwaja ilość kultury w mieście

Chrystus Zbawiciel

1200 produkcji

Brak

Brak/Przemysłowa

Przyjmowanie nowych ustrojów jest tańsze o 33%

+1 do kultury

Opera w Sydney

1000 produkcji

Brak

Brak/Współczesność

Jeden darmowy ustrój

+1 do kultury

Podsumowanie

Jak widać, im więcej posiadamy miast, tym więcej kultury będziemy mogli dzięki nim uzyskać - w każdym wystarczy wybudować kilka budynków gwarantujących bonus do tego surowca. Co jednak najważniejsze dla naszego rozwoju kulturalnego, powinniśmy budować jak najwięcej cudów świata - to właśnie one gwarantują największe zyski tego zasobu.