Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Miasta naukowe | Rodzaje miast w Sid Meier's Civilization V poradnik Sid Meier's Civilization V

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Miasta naukowe

To te, które gwarantują największy przychód w punktach nauki. Najlepiej posiadać 1-2 takie miasta, będące równocześnie miastami produktywnymi - pozwoli to osiągnąć optimum rozwoju technologicznego razem z możliwością szybkiego wykorzystania naszych osiągnięć. Jako, że duża część budynków gwarantujących bonusy do nauki wymaga dużej populacji, najlepszym pomysłem jest stworzenie ośrodka naukowego z naszej stolicy - to ona posiada największą ilość obywateli.

Przykładowe miasto naukowe - Miasta naukowe | Rodzaje miast w Sid Meiers Civilization V - Sid Meiers Civilization V - poradnik do gry
Przykładowe miasto naukowe

Bonusy do nauki

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

Wymagania/Epoka

Profity

Biblioteka

80 produkcji

1 złota

Brak/Starożytność

+1 do nauki za każdych 2 obywateli w mieście

Uniwersytet

200 produkcji

3 złota

Biblioteka/Średniowiecze

+50% do nauki

+2 do nauki z uprawianych przez miasto dżungli

Obserwatorium

180 produkcji

2 złota

Miasto musi być położone w okolicy góry/Renesans

+50% do nauki

Szkoła publiczna

350 produkcji

3 złota

Uniwersytet/Renesans

+1 do nauki z każdego obywatela

+1 kultury

+1 wielki naukowiec

Laboratorium badawcze

600 produkcji

3 złota

Szkoła publiczna/Współczesność

+100% do nauki

Budynki gwarantujące bonus do nauki, ale dostępne jedynie dla określonych cywilizacji

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

Wymagania/Epoka

Profity

Papiernia

80 produkcji

1 złota

Chiny/Starożytność

+1 nauki od każdych 2 obywateli

+4 złota

Wat

200 produkcji

2 złota

Syjam/Średniowiecze

+50% do nauki

+3 do kultury

Przydatne cuda świata

Nazwa cudu

Koszt

Utrzymanie

Wymagania/Epoka

Profity

Wielka Biblioteka

150 produkcji

Brak

Brak/Starożytność

Jedna darmowa technologia

+1 kultura

Akademia narodowa

640 produkcji

Brak

Biblioteka w każdym mieście/Starożytność

+ 5 do nauki

+1 do kultury

Uniwersytet Oksfordzki

520 produkcji

Brak

Uniwersytet w każdym mieście/Średniowiecze

Jedna darmowa technologia

+1 kultura

Podsumowanie

W sumie maksymalny modyfikator do wyjściowej nauki (opartej głównie na ilości obywateli) może wynieść nawet +200%. Jako, że każdy obywatel wyjściowo gwarantuje nam +1 punkt nauki, a dzięki bibliotece i szkole publicznej otrzymamy jeszcze +1,5 punktu od każdego obywatela, to uzyskanie wyniku 200 punktów nauki na turę z jednego tylko miasta nie jest czymś nieosiągalnym. Inwestycja w takie miasto, połączone z delikatnym rozwojem nauki również w innych, pozwoli nam czerpać w epoce futurystycznej nawet +1000 nauki na turę przy dwóch-trzech miastach naukowych i kilku mieszanych. Taki wynik to gwarancja wyprzedzenia konkurencji o lata świetlne!