Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Gdzie i co budować? | Podstawy Sid Meier's Civilization V poradnik Sid Meier's Civilization V

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Gdzie i co budować?

Gdy posiadamy już miasto, pola bezpośrednio się z nim stykające zostaną do niego przyłączone, dostarczając mu produkcji, żywności i złota. Oczywiście potrzeby naszej cywilizacji będą coraz bardziej rosnąć (na szczęście, wraz z jej terytorium), trzeba więc zadbać o to, byśmy czerpali z okolicznych pól jak największe zyski. Najprostszym środkiem do tego celu jest ulepszanie podległych nam terenów. Jako ulepszenia rozumiemy wszelkiej maści budowle, które postawimy na naszym terytorium, a więc tartaki, farmy, kopalnie zagrody etc. Poniżej znajdziecie szczegółową listę ulepszeń oraz sugestie co do tego, kiedy i gdzie je stawiać.

Kilka ulepszeń i nawet z nieużytków zrobimy tętniącą życiem cywilizację - Gdzie i co budować? | Podstawy Sid Meiers Civilization V - Sid Meiers Civilization V - poradnik do gry
Kilka ulepszeń i nawet z nieużytków zrobimy tętniącą życiem cywilizację

Ulepszenie

Profity

Sugestie

Farma

+1 do żywności

Choć farma ulepsza tylko jeden z surowców dodatkowych (pszenicę), będzie to jedno z najczęściej budowanych przez nas ulepszeń. Bonus do żywności pozwoli miastom szybciej się rozwijać, wpływając na zwiększenie ilości naszych obywateli, co jest szczególnie przydatne na początku rozgrywki, gdy złoto nie jest nam szczególnie potrzebne. Jeśli odkryjemy technologię nawóz, to każda farma bez dostępu do wody pitnej będzie nam dostarczać o jedną jednostkę żywności więcej. Analogicznie działa służba cywilna (z farmami bez dostępu do wody), więc jeśli posiądziemy obie te techniki, będziemy otrzymywać aż dwie ponadprogramowe jednostki żywności.

Jako, że wzrost populacji jest fundamentem rozwoju naszego państwa, warto zainwestować w żywność już na starcie gry - każdy obywatel przydzielony do danego obszaru daje nam tyle surowców, co samo pole, samemu wymagając jednak 2 jednostek żywności. Szybki wzrost liczby obywateli, połączony z dbałością o ich zadowolenie, potrafi być czynnikiem decydującym o zwycięstwie.

Kamieniołom

+0

Choć sam w sobie nie daje żadnego bonusu do surowców, to jednak pozwala nam wydobywać marmur ze wzgórz (czyli de facto gwarantuje+5 do zadowolenia). Nie warto posiadać w imperium zbyt dużej ilości kamieniołomów - dwa zupełnie wystarczą. Jeden przeznaczymy na potrzeby własne, drugi na handel z innymi cywilizacjami.

Kopalnia

+1 do produkcji

Szybka inwestycja w górnictwo (jedna z podstawowych technologii) pozwoli nam budować bardzo produktywne miasta oraz czerpać zyski z wielu surowców luksusowych i strategicznych. O ile do wydobywania tych drugich zwykle potrzeba technologii bardziej lub mniej odległych w drzewku rozwoju (np. uran stanie się dla nas widoczny dopiero w epoce współczesnej), to złoto, srebro czy diamenty będziemy mogli wydobywać już na samym początku rozgrywki. Jeśli więc któreś z naszych miast zostało położone w rejonach obfitujących w te surowce, warto szybko zainwestować w kopalnie (+5 do zadowolenia z każdego rodzaju surowca luksusowego). Minusem kopalni jest to, że można je budować tylko na wzgórzach.

Łodzie rybackie

Różnie

Łodzie rybackie, w przeciwieństwie do pozostałych ulepszeń, nie są budowane przez naszych robotników, lecz bezpośrednio w miastach. Każda z nich pozwala ulepszyć pole zawierające ryby (+2 żywności), perły (+2 złota) lub wieloryby (+1 żywność, +1 złoto).

Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie