Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Noc z 18 na 19 lipca 1895 cz.2 poradnik Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

1 - Noc z 18 na 19 lipca 1895 cz.2 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Wreszcie opuszcza dormitorium i przy pomocy zabranego stamtąd klucza otwiera sąsiednie drzwi (po prawej) prowadzące do szatni (Cloakroom) - Noc z 18 na 19 lipca 1895 cz.2 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Wreszcie opuszcza dormitorium i przy pomocy zabranego stamtąd klucza otwiera sąsiednie drzwi (po prawej) prowadzące do szatni (Cloakroom). Tam, zaraz przy wejściu, na ścianie po lewej, wisi tablica ogłoszeniowa, na której Holmes odnajduje kartkę z rozkładem zmian wartowników (Dokumenty). (Tu automatycznie pojawia się plansza zagadki, polegającej na przypisaniu szafkom strażników nazwisk ich właścicieli. Jej celem jest oczywiście ustalenie, która z szafek należy do Johnsona, posiadającego klucz do magazynu. W oparciu o dotychczasową wiedzę możesz już przenieść kilka tabliczek z nazwiskami na stosowne szafki, możesz też zaczekać aż zbierzesz komplet niezbędnych informacji. Plan szatni znajduje się w ekwipunku wśród map, zatem w każdej chwili możesz opuścić planszę, klikając PPM i w ten sam sposób się do niej dostać).

2 - Noc z 18 na 19 lipca 1895 cz.2 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Detektyw przechodzi w głąb szatni (kolejny przerywnik z Watsonem, Lestradem i premierem w rolach głównych) i obchodzi szafki, zaczynając od lewej strony - Noc z 18 na 19 lipca 1895 cz.2 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Detektyw przechodzi w głąb szatni (kolejny przerywnik z Watsonem, Lestradem i premierem w rolach głównych) i obchodzi szafki, zaczynając od lewej strony. Wszystkie zamknięte są na kłódki (każda na inną). Na pierwszej z nich wisi karteczka do sierżanta od strażnika Shicka (Dokumenty). Prosi on, by sierżant zamienił się z nim na szafki, ponieważ nie chce popadać w nieustające konflikty z mającym niedaleko niego szafkę Summerbee'ym. Pod szafką nr 6 Holmes znajduje na posadzce włosy, które bada przez lupę i stwierdza, że zostały wyczesane z z wąsów. Przy szafce nr 9 czuć smród, jakby ktoś trzymał w niej stary ser. Na szafce nr 12 widać ślad zielonej farby. Z szafki nr 15 wystaje przytrząśnięty kawałek materiału w kratkę, najprawdopodobniej szkockiego kiltu. Pod szafką nr 16 stoi stołek, wskazujący na to, że jej właściciel jest niskiego wzrostu i nie może swobodnie dosięgać do wyżej położonych półek.

3 - Noc z 18 na 19 lipca 1895 cz.2 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Po skończonym obchodzie szatni Holmes wychodzi na zewnątrz i ponownie zagaduje ledwie już przytomnego Hickmana - Noc z 18 na 19 lipca 1895 cz.2 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Po skończonym obchodzie szatni Holmes wychodzi na zewnątrz i ponownie zagaduje ledwie już przytomnego Hickmana. Pyta go oczywiście o szafkę Johnsona, ale strażnik nie wie, która to. Informuje natomiast, że jego szafka to czwarta z lewej obok szafek Bella i nowego, a naprzeciwko wartownika, z którym ma zmianę. Kolejną istotną podpowiedzią jest ta, że Willoughby ma szafkę niedaleko wyjścia, a Flint, który jest brudasem, z tyłu. Po tych wynurzeniach mężczyzna zasypia na amen.

4 - Noc z 18 na 19 lipca 1895 cz.2 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Teraz Sherlock ma komplet wskazówek (raporty na temat uśpionych strażników, list Moorea, rozkład zmian wartowników, karteczka od Shicka, spostrzeżenia z dormitorium i z szatni oraz rozmowa z Hickmanem) - Noc z 18 na 19 lipca 1895 cz.2 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Teraz Sherlock ma komplet wskazówek (raporty na temat uśpionych strażników, list Moore'a, rozkład zmian wartowników, karteczka od Shicka, spostrzeżenia z dormitorium i z szatni oraz rozmowa z Hickmanem). A zatem przystępuje do ustalanie przynależności poszczególnych szafek (Mapy, plan szatni).

Wiadomo, że szafka nr 1 należy do sierżanta, skoro była na niej przyczepiona karteczka do niego od Shicka, zaś z listu Moore'a wiadomo, że sierżant nazywa się O'Shea .

Pod szafką nr 6 Holmes znalazł włosy z wąsów wąsatego Shicka , rzecz jasna.

W śmierdzącej szafce nr 9 trzyma swoje rzeczy brudas Flint (rozmowa z Hickmanem).

Szafka nr 12 pomaziana jest zieloną farbą, którą detektyw odkrył na palcach Kirkpatricka .

Z szafki nr 15 wystaje szkocki kilt, należący do jedynego Szkota wśród strażników, który ma zmianę z Moorem (list Moore'a) i który nazywa się Law (rozkład zmian wartowników).

Pod szafką nr 16 stoi stołek wskazujący na niski wzrost jej właściciela, mieszkającego w jednym pokoju z Moorem i nazywającego się Jones (list Moore'a).

Hickman , jak sam powiedział, ma czwartą szafkę po lewej (nr 4 ), obok Bella i nowego.

W tej sytuacji szafka nr 5 musi być szafką Bella , skoro Shick (szafka nr 6) sugeruje, że po zamianie szafek z sierżantem, ten będzie mógł mieć Bella na oku (karteczka od Shicka).

A zatem, skoro szafka nr 5 należy do Bella, to szafka nr 3 musi należeć do nowego (pomiędzy nimi szafka Hickmana - rozmowa z Hickmanem), którym jest Moore , o czym sam wspomina w swoim liście.

Naprzeciwko szafki nr 4 (Hickmana) znajduje się szafka nr 13 , należąca do wartownika, z którym Hickman jest na na jednej zmianie, czyli do Stilesa (rozmowa z Hickmanem, rozkład zmian wartowników).

March i Ludlow są nierozłączni (list Moore'a), a zatem i szafki mają obok siebie. Ponieważ March broni słabszego i bardziej spolegliwego kolegi przed resztą załogi (list Moore'a), jego szafka jest przed szafką Ludlowa (od strony wejścia). A zatem dwaj przyjaciele mają odpowiednio szafki nr 11 i nr 10 (jedyne, jakie pozostały wolne jedna obok drugiej).

Naprzeciwko szafki Moore'a (nr 3) mieści się szafka nr 14, która należy do "Wikinga" o nordyckim nazwisku, a którego nowy (list Moore'a) widuje w szatni (zatem ma zmianę przed nim lub po nim). Na zmianie następującej po zmianie Moore'a pracują March i Ludlow, na zmianie przed zmianą Moore'a: Flint i Mortensen - a zatem właścicielem szafki nr 14 jest Mortensen (jedyny spośród ich czterech bez przydziału).

Summerbee , w pobliżu którego nie chce mieć szafki Shick jest właścicielem szafki umiejscowionej dwie szafki od niego (karteczka od Shicka). W grę wchodzi więc tylko szafka nr 8 , (oddalona o dwie od szafki nr 6), bowiem szafka nr 4 należy do Hickmana.

Willoughby ma szafkę blisko wyjścia, a ponieważ szafki nr 1, 15 i 16 są już przydzielone, bezwarunkowo musi być to szafka nr 2 .

I tak jako ostatnia pozostaje szafka nr 7 , która okazuje się należeć do posiadającego duplikat klucza do magazynu Johnsona . (Zgodnie z powyższymi ustaleniami oznacz szafkę każdego ze strażników, przeciągając kolejno umiejscowione w dole ekranu tabliczki z ich nazwiskami w górną część każdej z szafek).

5 - Noc z 18 na 19 lipca 1895 cz.2 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Ustaliwszy ten fakt, Holmes udaje się pod magazyn (mapka Tower of London; Storeroom), gdzie wchodzi do prywatnych pomieszczeń (drzwi na prawo od magazynu) - Noc z 18 na 19 lipca 1895 cz.2 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Ustaliwszy ten fakt, Holmes udaje się pod magazyn (mapka Tower of London; Storeroom), gdzie wchodzi do prywatnych pomieszczeń (drzwi na prawo od magazynu). Z korytarza kieruje się do odwiedzanego przy poprzednim pobycie w Tower pokoju kucharza (po prawej). Z usytuowanego po prawej stołu zabiera dziadka do orzechów , małą foremkę do ciastek , a ze stojącego obok krzesła - sznurek . Przechodzi na drugą stronę pokoju i na umiejscowionej na lewo od łóżka szafce nocnej lokalizuje podkładkę .