Dzień siódmy (cz.2) | Reprobates U Bram Śmierci poradnik Reprobates: U Bram Śmierci
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Ów kod należy wprowadzić w następujący sposób. Trzeba odsłonić klapkę zakrywającą pierwszą cyfrę, a potem przekręcić pokrętło na cyfrę 1 (kliknij je 1xLPM). Teraz kliknąć klapkę na drugiej cyfrze i przekręcić pokrętło na 5 (4xLPM). W dalszej kolejności kliknąć trzecią klapkę i ustawić pokrętło na 9 (4xLPM). I wreszcie odsłonić czwartą klapkę, a ponieważ pokrętło znajduje się już na dziewiątce, przesunąć je na 8 (1xPPM), a potem na 9 (1xLPM). Skarbczyk otwiera się i Adam zabiera z niego posążek tutejszego bóstwa.
Może już opuścić podziemia, toteż kieruje się w lewo, w stronę otworu, którym się tu dostał. Znalazłszy się na obrzeżu studni, odwiązuje linę i zeskakuje na ziemię. Wraca na płaskowyż, a stamtąd na drogę prowadzącą do wioski (kursor w centrum ekranu).
Na jego widok przybiega dwu wojowników z dzidami, wznosząc raczej mało przyjazne okrzyki. Przed wejściem do wioski stoi totem, na szczycie którego Adam umieszcza posążek. To wystarcza, by jeden z wojowników padł na kolana, a drugi zwiał gdzie pieprz rośnie.
Adam może wejść na teren wioski. Tu spotyka widzianą już kobietę z dzieckiem, którym wręcza paciorki. Usposobiwszy ich przyjaźnie, wypytuje kobietę o Dietera. Następnie zrywa pomarańczowe (jadalne) owoce z rosnącego pod drzewem krzewu (tuż obok miejsca, gdzie stali tubylcy). Wreszcie zmierza do przesmyku (kursor w lewym dolnym rogu ekranu).
Tak natyka się na drugiego z wojowników (tego, który nawiał). Mężczyzna ani myśli go przepuścić, zatem Adam, nie mając wyjścia, uderza go kamieniem. Teraz może wejść na blokowaną przez tubylca drogę (prosto). Dalej wąską skalną dróżką maszeruje w prawo do wystającego niemal poziomo konara. Obwiązuje go liną i po niej opuszcza się do wąwozu (kursor w dole ekranu).
Tu dociera do usytuowanej nieco wyżej półki skalnej. Wdrapuje się na nią, a z niej przeskakuje na drugą (po przeciwnej stronie wąwozu). Stamtąd powinien dostać się na stok (kursor w centrum ekranu), ale kolejna półka jest za daleko, nie ma więc szans, by do niej doskoczyć. W tej sytuacji Adam odwraca się i daje susa na półkę przed nim (po tej samej stronie wąwozu), a z niej zeskakuje na skalną ścieżkę (przy wszystkich susach korzystasz z charakterystycznych kursorów dostępnych na krawędziach półek).
Ze skały po prawej spływa niewielki wodospad, który nasz bohater wykorzystuje do zaspokojenia pragnienia (zapełniając sobie pasek zdrowia). Na lewo od wodospadu zwisa pnącze, u dołu którego Adam zauważą pęknięcie w skale. Wsadza w nie hak na trzonku i wykorzystawszy go jako podporę, wspina się na skałę. Dociera do rozstajów, na których jedna droga prowadzi w lewo, druga w prawo.
Adam kieruje się najpierw ku krawędzi zbocza, czyli w lewo. Tu na jego końcu leży kłoda, którą mógłby stracić niżej, tworząc sobie kładkę pomiędzy półkami, jednak jest ona ciężka i dość mocno zakopana w podłożu. W tych okolicznościach nasz bohater wraca na rozstaje i maszeruje w prawo (tu również płynie strumień uzupełniający pasek kondycji), czyli do dżungli. Tak trafia w miejsce, gdzie za zwalonym ciernistym pniem stoi sobie tutejszy dzik. Jest on groźny i Adam przezornie nie podchodzi bliżej (klikanie zwierzątka lub kursora za nim grozi śmiercią). Napełnia za to połówkę kokosa trującymi żółtymi jagodami i tym specjałem karmi świnkę. Ta oczywiście pada.