Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 5-1, Escape - solucja Oddworld Soulstorm poradnik, solucja
Holding Pens 5-1 - solucja 13: Escape
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się druga część opisu przejścia misji 13 - Escape. Nasza solucja podpowiada jak poprawnie ochraniać uciekające Mudokony w lokacjach od Holding Pen 5 do Holding Pen 1, a także jak opuścić okolicę i wejść na pokład pociągu.
Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 13 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
- Holding Pen 5
- Holding Pen 4
- Holding Pen 3
- Holding Pen 2
- Załadowanie wszystkich na pociąg - Pull the lever to load everyone on the train
Holding Pen 5
Na poziom Holding Pen 5 dotrzemy windą i w przeciwieństwie do poziomu 6 czekać nas będzie starcie ze Sligami. Zanim do niego dojdzie warto rozejrzeć się po okolicy. Możemy pozbierać loot z szafek i pojemników, oraz zainteresować się automatami. Abe może poddać puste butelki recyklingowi, odebrać za darmo Rock Candy, a także zakupić Fizzy Pop, Gum i Blastos.
W centralnej części tego obszaru przebywają 2 Sligi, których warto się pozbyć (optymalnie poprzez ich ogłuszenie i związanie). Rekrutujemy 2 Mudokony z okolicznych półek i ustawiamy je na zaznaczonej na obrazku prawej dolnej płycie naciskowej. Podobnie jak na jednym z poprzednich pięter aktywuje to blokadę i uniemożliwi niektórym Sligom dotarcie do areny. Nie musimy tu pozostawiać wszystkich Mudokonów - część z nich możemy schować lub przekazać im jakieś gadżety żeby mogły się częściowo bronić.
Po pociągnięciu dźwigni skupiamy się najpierw na ogłuszeniu Sligów, które pojawiają się w prawym górnym narożniku areny. Możemy tam alternatywnie rozstawić miny ogłuszające i pozwolić żeby wyręczyły one Abe'a.
Skupiamy się na osobistym zaatakowaniu latających Sligów z centralnego obszaru, najlepiej zanim zdołają zauważyć Mudokony z płyty naciskowej. Nie możemy tu niestety używać opętania, tak więc na bieżąco ogłuszamy przeciwników gdy powrócą do pełni sił.
W dalszej fazie konfrontacji skupiamy się na lewym obszarze, w którym mogą pojawiać się standardowe Sligi. Z racji tego, że urządzenie Chant Suppressor jest oddalone od lewych półek możemy już wspomagać się opętaniem. Dobrym pomysłem może być wykorzystanie opętanego Sliga do atakowania i zabijania innych przeciwników.
Po zakończonych walkach musimy użyć opętanego Sliga do dotarcia do lewego górnego przycisku. Możemy już przywołać do siebie Mudokony (uwaga na Sligów zgromadzonych przy niedawnej blokadzie!) i rozpocząć wspinaczkę w stronę piętra Holding Pen 4. Docieramy tam windą.
Możliwy jest scenariusz, że ataki latających Sligów doprowadziły do związania pobratymców Abe'a. Najpierw pokonujemy / ogłuszamy latających wrogów i następnie po kolei uwalniamy sojuszników żeby mogli z nami wyruszyć dalej.
Holding Pen 4
Na nowym piętrze tradycyjnie już rozpoczynamy od zbadania szafek i interaktywnych pojemników. Sojusznicy nie będą potrzebni w nowej bitwie i mogą wręcz utrudniać odniesienie zwycięstwa jeśli znajdą się na celowniku latających Sligów. Najlepiej jest schować ich w dolnym korytarzu.
Pociągamy za dźwignię i najpierw skupiamy się na zaznaczonej na obrazku prawej półce. W miejsce to dotrze "elitarny" Slig, przy czym zanim to nastąpi atakujemy cukierkami latające Sligi. Elitarnego wroga najlepiej ogłuszyć z pomocą Fizzy Pow / Fizzy Pop. Możemy go też zabić np. używając po raz drugi Fizzy Pow, ale najlepiej zrobić to z opóźnieniem.
Abe musi w następnej kolejności zainteresować się lewą półką z obrazka. W to miejsce również dotrze Slig z drugiego planu, przy czym będzie to zwykły przeciwnik. Możemy go ogłuszyć, zabić lub związać.
Od tego momentu musimy przemieszczać się pomiędzy obrzeżami areny i neutralizować Sligi docierające platformami, unikając przy tym ostrzału latających Sligów.
Po tym jak wszystkie Mudokony uciekną chowamy się w jednym z dolnych korytarzy i używamy opętania na lewym Sligu. Możemy go wykorzystać do ostrzelania wszystkich pozostałych przeciwników (jeśli zginie to po pewnym czasie pojawi się jako "następca") oraz do wspięcia się po słupie do górnej półki z przyciskiem.
Powracamy do Mudokonów, przywołujemy je do siebie i kierujemy się w stronę nowo odblokowanego górnego wyjścia - jest ono po lewej stronie i musimy doskakiwać do coraz wyższych półek. Po drodze znajdziemy szafki do zbadania. Korzystamy z windy żeby dotrzeć do Holding Pen 3.
Holding Pen 3
Zacznijmy od zbadania najniższego poziomu. Na jego prawym końcu znajduje się ptasi portal. Odesłanie z jego pomocą dowodzonych Mudokonów może doprowadzić do odblokowania kolejnego ładunku mocy Shrykull. Znajdziemy tu stację do recyklingu i szafki.
Po raz drugi Abe zmuszony zostanie do unikania pułapek. Zaczynamy od pociągnięcia za dolną dźwignię.
Musimy dotrzeć do obszaru nad dźwignią, w którym znajduje się przycisk. Tak samo jak wcześniej unikajmy kontaktu z minami i pozostawajmy w bezruchu w momencie ewentualnego kontaktu z czerwonymi barierami.
Najbardziej wymagająca jest końcówka, bo musimy dotrzeć Abe'em do górnego lewego otworu. Musimy poprawnie wykonywać podwójne skoki i w razie potrzeby kontrolować też Abe'a w locie.
Czekamy aż wszystkim Mudokonom udało się uciec i używamy windy podróżującej do Holding Pen 2.
Holding Pen 2
Na poziomie Holding Pen 2 domyślnie przebywa 3 przeciwników i nie pozbywamy się ich wszystkich. Używamy opętania żeby przejąć kontrolę nad środkowym przeciwnikiem z minigunem i używamy tej broni do zabicia jego dwóch kolegów. Ogłuszamy następnie Sliga z minigunem po to żeby móc skorzystać jeszcze z jego usług w przyszłości.
Możemy rozejrzeć się na szybko po okolicy. Oprócz szafek i innych pojemników znajdziemy tu mnóstwo automatów. Abe może za darmo odebrać Rock Candy, a także kupować Battery, Fizzy Pop, Blastos i Gum. Może to nam pomóc w stworzeniu wielu gadżetów, w tym również miotacza ognia. Dzięki przeszukaniu wroga z minigunem możemy też zdobyć klucz Gold Square Key - przyda się on do otwierania szafek we wszystkich etapach gry.
Pociągamy za dźwignię, chowamy się na dole i ponownie używamy opętania na przeciwniku z Minigunem. Używamy jego broni do eliminowania wszystkich pojawiających się przeciwników.
Z czasem warto pozbyć się opętanego wroga i użyć opętania na drugim przeciwniku z minigunem z lewej górnej półki (powyższy obrazek). Będzie miał on lepsze pole widzenia i łatwiej dotrze do górnego przycisku po zakończeniu walk.
Dodatkowa uwaga - Jeśli chcemy zdobyć 100% sekretów w tej misji, to nie zabijajmy wszystkich latających Sligów. Opętajmy jednego z nich i polećmy nim w prawy górny narożnik. Znajduje się tam pokazana na obrazku dźwignia. Pociągnięcie za nią umożliwi Abe'owi w finale misji dotarcie do sekretnego obszaru (Secret Area) i zdobycie sekretu Royal Jelly.
Po tym jak wszystkie Mudokony uciekły wspinamy się elitarnym Sligiem po lewym słupie. Dotrzemy do przycisku.
Możemy już powrócić do kontrolowania Abe'a i zaliczyć wspinaczkę po lewej stronie.
Załadowanie wszystkich na pociąg - Pull the lever to load everyone on the train
Na ostatnim piętrze nie czekają już nas żadne walki. Pociągamy za dźwignię żeby ostatecznie uratować Mudokony (najwyższa platynowa odznaka jest przyznawana za uratowanie co najmniej 350 z nich).
Możemy już skorzystać z prawego wejścia do pociągu.
Jeśli zgodnie z wcześniejszą sugestią odblokowaliśmy przejście latającym Sligiem, to przed opuszczeniem terenu misji nie zapomnijmy o zbadaniu sekretnego obszaru i zabraniu znajdźki Royal Jelly.