Oddworld Soulstorm: Granie bez zabijania - czy jest możliwe? Oddworld Soulstorm poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2021
Ta strona poradnika odpowiada na pytanie czy można przechodzić grę Oddworld Soulstorm bez zabijania wrogów. Ponadto informujemy jakie są główne techniki pozbywania się Sligów bez zabijania ich.
Granie jako pacyfista - czy jest możliwe?
Przechodzenie gry bez zabijania przeciwników jest bardzo trudne, a to dlatego, że doprowadzenie do śmierci Sliga jest zazwyczaj najprostszym sposobem na rozwiązanie danego problemu. Próba przejścia przez daną lokację przy zachowaniu czystego konta może wymusić wielokrotne podchodzenie do tej samej sceny.
W menu pauzy dostępny jest zawsze licznik zabójstw i informuje on o zabitych Sligach w danym etapie. Oddworld Soulstorm posiada złote trofeum Too Pure For This World, które przyznawane jest za ukończenie gry zabijając mniej niż 100 Sligów. Jest to bardzo wymagające osiągnięcie, którym warto się zainteresować dopiero podczas ponownego przechodzenia gry, nie martwiąc się o to ile Mudokonów uda się nam uratować.
Sligowie - jak unikać zabijania?
W grze Oddworld Soulstorm są różne techniki, dzięki którym nie musimy zabijać Sligów. Oto zestawienie najważniejszych z nich:
Odwracanie uwagi przeciwników - To najbardziej oczywista metoda. W celu zdezorientowania Sliga możemy np. wywołać hałas (bieganie, wołanie itp.) czy skorzystać z przedmiotów do rzucania. Może to nakłonić przeciwnika do opuszczenia posterunku lub do zwrócenia się w inną stronę.
Opętanie (Possession) - Jest to możliwe tylko jeśli w okolicy nie ma urządzeń Chant Suppressors. Musimy użyć śpiewu (Chanting) i nakierować sferę Chi Orb na upatrzonego przeciwnika. Opętanego Sliga możemy przemieścić w inne miejsce, a także ogłuszyć (pojedyncze wciśnięcie L2), dzięki czemu na krótki czas straci przytomność.
Miny ogłuszające (IED Stun Mines) - Możemy je rozstawiać w miejscach, po których podróżują Sligi. Przeciwnik po wejściu w kontakt z miną zostanie ogłuszony na pewien czas.
Uwaga - Rozstawiona mina może też ogłuszyć Abe'a. Bohater nie zginie w wyniku jej eksplozji, ale niepotrzebnie zmarnujemy gadżet i zaalarmujemy okolicę.
Cukierki (Rock Candy) - Możemy ich używać zarówno do odwracania uwagi przeciwników po to żeby przekraść się za ich plecami, jak również do atakowania ich po to żeby ich ogłuszyć. W tym drugim przypadku lepszym rozwiązaniem są ulepszone odbijające się cukierki Bouncy Candy. Mogą one od razu ogłuszyć i dodatkowo odrzucić do tytułu Sliga w momencie trafienia.
Wiązanie (Tie) - Akcja ta jest dostępna jeśli udało się nam ogłuszyć tymczasowo jakiegoś Sliga lub jeśli Abe zdołał zakraść się do śpiącego przeciwnika. Musimy dysponować taśmą (Tape) będącą odmianą lootu w grze. Związany przeciwnik jest traktowany jako pojmany żywcem i nie doprowadza do zwiększenia się licznika zabójstw. Co więcej, związany Slig po chwili znika i nie ma ryzyka, że zostanie wykryty później przez innych wrogów.
W dalszej części gry możemy też odblokować gadżety Bouncy Binding Candy - są to cukierki, którymi możemy rzucać w przeciwników. Każdy trafiony Slig zostanie automatycznie związany i działa to na samych zasadach, jak w przypadku skorzystania z samej taśmy. Ułatwieniem jest to, że nie musimy wcześniej ogłusząć Sliga.
Wybuchające puszki (Fizzy Pop i Fizzy Pow) - To gadżety, w posiadanie których po raz pierwszy powinniśmy wejść w piątym etapie gry. Rzucana puszka eksploduje w momencie kontaktu z celem. Może ona doprowadzić do natychmiastowego ogłuszenia przeciwnika. Musimy jednak pamiętać o tym, że opary nie utrzymują się po eksplozji puszki i w przeciwieństwie np. do min ogłuszających istnieje duże ryzyko zmarnowania przedmiotu po nieudanym rzucie.
Granaty dymne (Smoke Screen i Smoke Screen Plus) - Abe będzie mógł zacząć wytwarzać granaty dymne w oparciu o crafting począwszy od etapu 6. Zwykłe granaty używane są wyłącznie do unikania wykrycia - dym utrzymuje się przez pewien czas i uniemożliwia wykrycie nawet jeśli przeciwnik zatrzyma się koło Abe'a.
Granaty Smoke Screen Plus są ciekawsze, gdyż oprócz zwiększenia rozmiarów chmury dymu mogą też na krótką chwilę ogłuszyć wrogów, którzy weszli do chmury. Daje to nam szansę żeby ich szybko związać taśmą i/lub okraść. Niestety składników do craftingu Bone Powder granatów Plus jest trudny do pozyskania i w rezultacie nie możemy ich często używać.
Skradanie się w strefach Steam Zones - Założenie jest w tym przypadku bardzo zbliżone do wymienionych powyżej granatów dymnych. Różnicą jest to, że strefy z dymem mogą być pozostać aktywne przez cały czas. Niektóre z nich działają od razu po dotarciu do danej lokacji. W przypadku niektórych stref musimy je najpierw uaktywnić pociągając za dźwignię.