Oddworld Soulstorm: Odznaki (wyzwania), Escape - lista, solucja Oddworld Soulstorm poradnik, solucja
Badges - solucja 13: Escape
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajdują się opisy odznak (Badges) z etapu 13 - Escape. Są to różnorakie wyzwania dotyczące m.in. odnajdywania sekretów, ratowania uciekających Mudokonów, używania cukierków i otwierania szafek. Nasz poradnik pomoże w zdobyciu wszystkich platynowych odznak w misji 13.
Dodatkowe uwagi - Jeśli nie zaliczymy wymagań danego wyzwania w 100%, to nadal możemy otrzymać odznakę niższego stopnia, np. złotą lub srebrną. Gra pozwala powtarzać ukończone etapy po to żeby powalczyć o przegapione odznaki.
Explorer
Wymagania do zdobycia platynowej odznaki: Odnaleziono 3 sekretne obszary (Secret Areas).
Opis odznaki: To jedno z wyzwań powiązanych z sekretami / znajdźkami. Gra informuje zawsze o odnalezieniu sekretnego obszaru. Uwzględniliśmy je w naszym opisie przejścia misji 13 - oznaczone są kolorem zielonym.
Searcher
Wymagania do zdobycia platynowej odznaki: Przeszukano 48 szafek (Lockers).
Opis odznaki: W trakcie rozgrywania tej misji możemy odnajdywać wiele szafek i zajmować się otwieraniem ich przed rozpoczynaniem walk na kolejnych piętrach lub po ich zakończeniu. Niestety niektóre szafki są zamknięte na kłódkę i mogą wymagać dysponowania stosownym kluczem. Może się w rezultacie okazać, że o wyzwanie powalczymy dopiero podczas powtarzania etapu, mając już zebranych więcej kluczy.
Saviour
Wymagania do zdobycia platynowej odznaki: Uratowano 350 Mudokonów.
Opis odznaki: W opisywanym etapie pojawia się aż 414 Mudokonów - 400 z nich będzie uciekało w tle, zaś 14 Mudokonów możemy osobiście odnaleźć i zrekrutować. Wymóg tego wyzwania oznacza, że możemy zdobyć platynowe wyzwanie jeśli we wszystkich starciach zginą mniej niż 64 Mudokony.
Ratowanie uciekających Mudokonów jest motywem przewodnim tego etapu. Abe musi zagwarantować ich bezpieczną ucieczkę aż na dziewięciu różnych piętrach - oznacza to konieczność rozprawiania się ze Sligami lub unikania pułapek. Wszystkie poziomy Holding Pens uwzględniliśmy w naszym opisie przejścia misji 13.
Uwaga - Jeśli w danej bitwie zginie zbyt wiele Mudokonów, to zdecydowanie warto zrestartować punkt kontrolny i spróbować ponownie. Gra na szczęście pozwoli na zapisanie postępów przed każdym z trzech starć.
Spender
Wymagania do zdobycia platynowej odznaki: Wydano 170 Moolah (waluta w świecie gry).
Opis odznaki: Zdobycie tej odznaki nie powinno być zbyt trudne. Na większości pięter natrafimy na co najmniej 1 automat sprzedający gotowe gadżety lub składniki do craftingu. Możemy na bieżąco dokonywać zakupów oraz zużywać gadżety pozyskiwane dzięki craftingowi. Musimy oczywiście zaglądać do wszystkich mijanych pojemników i szafek po to żeby na przestrzeni całej misji uzbierać co najmniej 170 Moolah.
Jeśli nie zdobyliśmy wyzwania po dotarciu w pobliże pociągu, to możemy wrócić się na niższe piętra i dokonać kolejnych zakupów.
Hidden Help
Wymagania do zdobycia platynowej odznaki: Odnaleziono 3 sekrety Royal Jelly.
Opis odznaki: To jedno z wyzwań powiązanych z sekretami / znajdźkami. Royal Jelly to lewitujące obiekty, których zbieranie może wydłużać pasek zdrowia Abe'a. Uwzględniliśmy je w naszym opisie przejścia misji 13 - oznaczone są kolorem zielonym.
Bouncy Candy
Wymagania do zdobycia platynowej odznaki: Trafiono 8 Sligów cukierkami Bouncy Candy.
Opis odznaki: Założeniem tego wyzwania jest korzystanie z cukierków Bouncy Candy, które mogą być używane do atakowania Sligów i których unikalną cechą jest odbijanie się od powierzchni.
Warto pamiętać o tej odznace od samego początku misji. Rozglądajmy się za automatami pozwalającymi kupować składniki potrzebne do wytwarzania Bouncy Candy, a następnie używajmy ich w kolejnych starciach. W miarę możliwości starajmy się nie pudłować podczas używania Bouncy Candy, bo w przeciwnym razie możemy łatwo zmarnować te gadżety oraz składniki, których użyliśmy do ich wyprodukowania. Łatwiej celuje się w "zwykłych" Sligów. Latający przeciwnicy mogą skuteczniej unikać rzucanych w ich stronę cukierków. Slig trafiony cukierkiem Bouncy Candy jest ogłuszany, a więc teoretycznie powinniśmy zaatakować 8 różnych wrogów, choć możemy też ponownie ogłuszyć tego samego wroga po tym jak odzyska przytomność.