Oddworld Soulstorm: Przeprawa przez Tank Row 3D, Phat Station - solucja Oddworld Soulstorm poradnik, solucja
Go through Tank Row 3D - solucja 6: Phat Station
Ostatnia aktualizacja: 12 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się czwarta część opisu przejścia misji 6 - Phat Station. Nasza solucja podpowiada jak bezpiecznie przejść przez sekcję Tank Row 3D, gdzie odnaleźć nowe Mudokony, jak poprawnie eskortować sojuszników, jak unikać wszczynania alarmów i jak rozwiązać zagadkę ze słupem do wspinaczki (Pole).
Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 6 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
- Przejście przez Tank Row 3D i odblokowanie platformy - Go through Tank Row 3D to unlock the cargo car
- Zagadka ze słupem - Pole puzzle
- Zebranie Moolah do otwarcia bramy - Scavenge enough Moolah to get past the gate
- Dotarcie platformą do Fueling Tower - Take the cargo car to the Fueling Tower
Przejście przez Tank Row 3D i odblokowanie platformy - Go through Tank Row 3D to unlock the cargo car
Abe dotrze do sekcji Tank Row 3 dzięki skorzystaniu po raz drugi z platformy (Cable Car). Tuż po przystąpieniu do eksploracji nowej sekcji natrafimy na automat sprzedający baterie (Battery). Warto rozważyć wydanie w nim posiadanej gotówki (Moolah). Baterie są rzadkim składnikiem do produkowania min ogłuszających (Stun Mines). Jeśli zdobędziemy również pospolite materiały i stworzymy miny, to przydadzą się one później w ogłuszaniu niektórych problematycznych wrogów.
W tym samym miejscu możemy też za darmo odebrać butelki z naparem (Brew Bottles). Wyruszamy w prawo i używamy zwykłych granatów Smoke Screens do oślepienia Sliga oraz skanera. Niszczymy skrzynki i korzystamy z wejścia do Tank Row 3D.
Niedaleko miejsca rozpoczęcia eksploracji Tank Row 3D spotkamy 3 Mudokony i możemy wydać im polecenie podążania za Abe'em. Są tu też pojemniki do przeszukania oraz automat z darmowymi butelkami z naparem (Brew Bottles).
Pobliski korytarz patroluje maszyna z wielkim uśmiechem. Do unikania wykrycia Abe'a i pozostałych Mudokonów trzeba użyć granatów dymnych (Smoke Screens), przy czym pojedyncza zasłona dymna nie wystarczy. Kontynuujmy rzucanie kolejnymi granatami po to żeby tworzyć nowe chmury blisko siebie. Bez obaw - granaty dymne są konstruowane z łatwo dostępnych składników i nawet jeśli wykorzystamy dużą ich ilość, to łatwo wyprodukujemy kolejne. Jeśli nie czujemy się pewnie, to możemy też skorzystać z granatów Smoke Screen Plus, ale nie zużywajmy ich zbyt wiele.
W dolnym korytarzu w taki sam sposób musimy korzystać z granatów żeby unikać wykrycia przez jeżdżąca maszynę. Także i tu nie warto się śpieszyć , tylko regularnie rzucać kolejnymi granatami po to żeby mieć pewność, że wszystkie postacie bezpiecznie przejdą przez lokację.
Dotrzemy do obszaru z dwoma skanerami, Sligiem i posterunkiem strażniczym (Guard Posts). Nakazujemy Mudokonom pozostać z tyłu i zaczynamy od zbadania wszystkich szafek. Sliga z górnej półki warto pozbyć się granatem Smoke Screen Plus - po tym jak zostanie ogłuszony związujemy go. Docieramy teraz do przycisku na parterze i wciskamy go żeby odblokować wyjście. Wyruszamy do niego razem z Mudokonami. Nawet jeśli zostanie wszczęty alarm powinniśmy zdążyć uciec zanim pojawią się posiłki. Używamy windy i zjeżdżamy na dół.
Zagadka ze słupem - Pole puzzle
Przed nami większa zagadka, która wymaga bardzo specyficznych czynności jeśli chcemy doprowadzić Mudokony do wyjścia. Nakazujemy Mudokonom pozostać w miejscu startu i rozpoczynamy eksplorację okolicy w pojedynkę. Możemy zagladać do pojemników, dotrzeć do maszyny do recyklingu i odebrać za darmo Brew Bottles z automatu.
Czekamy aż Slig patrolujący okolicę znajdzie się pod nami. Zeskakujemy na dół i biegniemy sprintem w lewo. Ukrywamy się na górnej półce zanim Slig zastrzeli Abe'a.
Czekamy aż Slig pojawi się w tym miejscu. Jako że jest ona oddalona od urządzenia Chant Suppressor możemy skorzystać z opętania na Sligu.
Używamy opętanego Sliga do wspięcia się po niebieskim słupie (Pole) - jest to nowa "umiejętność" Sligów, która będzie pojawiała się również w kolejnych etapach gry.
Nadal sterujemy opętanym Sligiem. Omijamy pułapki gdy są wyłączone. Docierając na koniec tej platformy znajdujemy dźwignię. Pociągamy za nią i ogłuszamy Sliga (nie zabijamy go!).
Jeśli Slig zginie w kontakcie z pułapkami w drodze do dźwigni, to ze stróżówki na dole wyjdzie kolejny Slig i na nim również będziemy mogli użyć opętania.
Szybko przyzywamy do siebie Mudokony na odległość. Możemy już dotrzeć z pobratymcami do nowo odblokowanego lewego dolnego wyjścia z tej lokacji.
Zebranie Moolah do otwarcia bramy - Scavenge enough Moolah to get past the gate
Zanim skorzystamy z bramy Moolah Gate możemy odesłać Mudokony przez ptasi portal (Bird Portal). W celu otwarcia bramy musimy wydać 60 Moolah i oczywiście w razie braku dostatecznej ilości gotówki trzeba będzie sprawdzić pojemniki z poprzedniej lokacji.
Dotarcie platformą do Fueling Tower - Take the cargo car to the Fueling Tower
Po wyjściu z Tank Row 3D znajdziemy automat z darmowymi Brew Bottles i możemy zrekrutować 2 Mudokony. Używamy koła Work Wheel i docieramy do pierwszego obszaru ze Steam Zones i Sligami.
Warto tu grać dość odważnie i rzucać granatami Smoke Screen w Sligi po to żeby móc szybko się obok nich przekraść wraz z 2 innymi Mudokonami. Uważamy jednak na latającego Sliga.
Zostawiamy prowadzone Sligi na lewym końcu obszaru z przeciwnikami i w pojedynkę wyruszamy ku prawym górnym półkom. Znajduje się tu 1 Mudokon do zrekrutowania (powyższy obrazek), przy czym w trakcie prób przyłączenia go uważamy na Flying Sliga. Powracamy w lewo. W kolejnym obszarze znajduje się 1 Mudokon do przyłączenia. Rekrutujemy go i przeszukujemy przy okazji śmietniki oraz opcjonalnie używamy automatu (darmowe Brew Bottles).
Docieramy do checkpointu i do koła Work Wheel odblokowującego wejście do większej lokacji.
Rozpocznijmy od nakazania Mudokonom żeby ukrywali się w strefie Steam Zone. Sami kierujemy się w dół. Pomagamy sobie doskoczeniem do drążka (Monkey Bar) po to żeby móc dotrzeć do pokazanego na obrazku prawego dolnego obszaru. Jest to sekretny obszar (Secret Area), w którym znajdziemy zasłonięty sekret Royal Jelly.
W głównej części przemierzanej lokacji spotkamy 2 chodzących Sligów i 1 latającego Sliga. Proponujemy użyć granatu Smoke Screen Plus do pozbycia się co najmniej 1 "zwykłego" wroga.
W lokacji tej jest też 2 Mudokonów do zrekrutowania i bardziej problematyczny jest ten z dołączonego obrazka (górna lewa platforma) - musimy do niego dotrzeć gdy Flying Slig będzie leciał w lewo. Zagwarantuje nam to dostatecznie dużo czasu na powrót z nim do głównej grupy.
Wyjście z lokacji znajduje się w jej dolnej lewej części. Skradamy się całą grupą pamiętając o latającym Sligu i korzystając z granatów dymnych (zwykłych lub Plus) jeśli zajdzie taka konieczność.
Używamy koła Work Wheel i docieramy do ptasiego portalu, z pomocą którego odsyłamy eskortowane aktualnie Mudokony. Jeśli poprawnie ratowaliśmy do tej pory Mudokony, to uratowanych zostało 20 z 32 pobratymców. Ostatnich 12 Mudokonów znajdziemy w trakcie wspinaczki w finałowej części etapu.
Używamy windy i opcjonalnie korzystamy z mijanego automatu. Z otwarciem bramy czekamy aż Slig zwróci się w przeciwną stronę. Do omijania nowych Sligów oraz skanerów posłużą nam granaty dymne i sporym ułatwieniem jest to, że nie musimy nikogo eskortować.
Docelowo powrócimy do dużej platformy (Cable Car), którą po raz ostatni trzeba wprawić w ruch dzięki pociągnięciu za dźwignię.