Oddworld Soulstorm: Otwarcie ostatniej bramy, Brewery - solucja Oddworld Soulstorm poradnik, solucja
Open the final train gate - solucja 16: Brewery
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się trzecia część opisu przejścia misji 16 - Brewery. Nasza solucja podpowiada jak doprowadzić do otwarcia ostatniej czwartej bramy przy pociągu, gdzie odnajdywać Mudokony i jak je poprawnie eskortować, a także jak pozbywać się Sligów w otwartych konfrontacjach.
Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 16 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
- Przejście przez Bitter Tear X-Traktor - Cut through the Bitter Tear X-Traktor
- Otwarcie finałowej bramy - Open the final train gate
Przejście przez Bitter Tear X-Traktor - Cut through the Bitter Tear X-Traktor
Abe może skorzystać z dolnego przejścia na prawo od ruchomej platformy dopiero po tym jak dotrze do koła roboczego i zaliczy obowiązkowy cel misji związany z otwarciem trzeciej bramy. Odbywamy długą podróż w prawo aż dotrzemy przejścia prowadzącego do Bitter Tear X-Traktion.
Po dotarciu w nowe miejsce nie idźmy od razu w prawo. Zamiast tego zbadajmy obszar po lewej stronie. Jest tu mała półka, na którą możemy się wspiąć, a następnie użyć Fizzy Pow do zniszczenia pokazanej na obrazku 1 górnej kratki. Doskakujemy do wąskiego otworu i turlamy się w prawo żeby dotrzeć do sekretnego obszaru (Secret Area) ze śpiącym Sligiem. Pozbywamy się go w dowolny sposób, niszczymy skrzynki i zabieramy lewitujący za nimi sekret Royal Jelly.
Wracamy na dół i dopiero teraz wyruszamy w prawo. W trakcie liniowej przeprawy dotrzemy do automatu z darmowymi Rock Candy.
Jeśli mamy taką możliwość, to dobrze byłoby wyprodukować i skorzystać z Bouncy Candy. Pozwoli to nam pozbyć się Sliga stojącego po drugiej stronie drzwi bez ponoszenia dodatkowego ryzyka - celujmy oczywiście w sufit żeby cukierek trafił Sliga po wykonanym odbiciu. W taki sam sposób możemy pozbyć się kolejnego przeciwnika. Obu z nich możemy związać/zabić lub szybko przejść dalej.
Przeciskamy się przez tunel i docieramy do obszaru z kolejnymi przeciwnikami. Po lewej stronie jest automat z (odpłatnymi) opaskami Rubberbands - pozwolą one wyprodukować kolejne cukierki Bouncy Candy. Pociągamy za dźwignię i od razu rzucamy w Sliga cukierkiem lub innym przedmiotem zdolnym do wyeliminowania go. Idziemy dalej w prawo i docieramy do windy.
Przed nami kolejna sala z torturowanymi Mudokonami. Rekrutujemy łącznie 6 Mudokonów (3 pracujących i 3 torturowanych) i uciekamy z nimi na lewą górną półkę. Unikalną cechą tej konfrontacji jest pojawienie się latającego Sliga w miejscu zaznaczonym na obrazku - wyleci ze stróżówki Guard House. Najlepiej trafić w niego cukierkiem gdy tylko się pojawi (opętanie jest tu zakazane). Pozbywamy się następnie elitarnego chodzącego Sliga i w znany już sposób odciągamy psy Slog w prawo i przekradamy się z Mudokonami do kolejnej windy.
Po zjechaniu windą rozkazujemy Mudokonom żeby pozostały z tyłu. Tutejszych Sligów najlepiej jest ogłuszać i/lub wiązać z pomocą cukierków po to żeby nie obudzić niepotrzebnie śpiących Slogów. Eliminujemy obu Sligów z górnego poziomu i pociągamy za dźwignię żeby odblokować trasę przemarszu dla innych Mudokonów.
Na niższym poziomie przebywają kolejne Sligi i ponownie warto wspomagać się rzucanymi cukierkami (pierwszym z nich możemy zaatakować Sliga bez ryzyka opuszczania się całkiem na dół). Na dolnym poziomie znajdziemy dodatkowo szafki oraz automaty sprzedające Fizzy Pop i Brew Bottle.
Nie śpieszmy się z przeciśnięciem nad zamkniętą bramą, bo są tam miny - zaznaczyliśmy to miejsce na obrazku. Pierwszą minę detonujemy na odległość z pomocą Bouncy Candy. W przypadku kolejnych możemy już skorzystać ze zwykłych cukierków. Żółtą bramę odblokujemy na samym końcu tego ciasnego przejścia, bo jest tam płyta naciskowa. Idziemy z Mudokonami do lewej windy.
Do zaliczenia jest kolejna lokacja ze stróżówkami Guard Houses. Mechanizm działania niczym się nie różni, a więc po zrekrutowaniu 3 Mudokonów wycofujemy się do windy, używamy mocy opętania na Sligu i z jego pomocą ochraniamy wszystkie Mudokony. Po wygranej bitwie pozbywamy się Sliga i uwalniamy 3 torturowane Mudokony.
Po prawej stronie znajduje się ptasi portal, z pomocą którego odsyłamy zgromadzoną liczną grupę Mudokonów. Możemy już skorzystać z pobliskiego przejścia.
Przed nami kolejna znajoma lokacja. Znajduje się w niej buda, z której później wybiegną potwory Slog. Stanie się tak dopiero po przyłączeniu 6 Mudokonów (trzech pracujących i trzech torturowanych). Uciekamy oczywiście z Mudokonami na lewą górną półkę zanim pojawią się psy.
Także i w tym przypadku musimy spodziewać się przybycia latającego Sliga - stróżówka jest dokładnie nad lewą półką i ponownie najlepiej jest skorzystać z jednego z cukierków. Musimy szybko wykonać akcję, bo latający Slig rozpoczyna ostrzał praktycznie od razu po pojawieniu się. Oprócz niego uważamy na Sliga z minigunem z dolnej platformy i w znany sposób uciekamy Slogom na prawą półkę i czekamy aż zasną. Sliga z minigunem warto związać i przeszukać, dzięki czemu zdobędziemy złoty klucz Gold Triangle Key.
Po zaśnięciu Slogów i przeszukaniu elitarnego Sliga powracamy do ukrywających się Mudokonów, nakazujemy im podążanie za Abe'em i korzystamy z prawej windy.
Na nowym poziomie znajdziemy Brew Bottles i szafki. Wspinamy się i pozbywamy pojedynczego Sliga w dowolny sposób. Po prawej stronie jest drewniana barykada, którą możemy podpalić np. z wykorzystaniem butelki Brewnade. Podpalamy również znajdujące się za nią drewniane podłoże, dzięki czemu cała konstrukcja zawali się.
W obszarze pod Abe'em przebywa Slig z miotaczem ognia, na którym możemy użyć mocy opętania. Podpalamy lewą barykadę wykorzystując miotacz (lub koktajle Brewnade) żeby odblokować sobie dostęp do dźwigni.
Pociągnięcie za dźwignię umożliwi nam dotarcie do lewej windy. Wyruszamy tam razem z eskortowanymi Mudokonami.
Ponownie musimy zaliczyć lokację, w której oprócz torturowanych Mudokonów znajdują się stróżówki Guard Houses ze Sligami. Tak jak zawsze alarm wywoła zrekrutowanie 3 Mudokonów. Musimy uciec z nimi w lewo, opętać pierwszego Sliga i polegać na jego umiejętnościach do ochraniania Abe'a i jego sojuszników.
Po walkach uwalniamy 3 torturowanych Mudokonów - to już wszystkie Mudokony, jakie można było odnaleźć w tej misji. Idziemy z nimi do prawej windy.
Wyruszamy w lewo w pojedynkę i z pociągnięciem za pierwszą dźwignię czekamy aż patrolujący okolicę Slig zwróci się w przeciwną stronę. Pozbywamy się go, jak również elitarnego Sliga patrolujące górną ścieżkę.
Po zabezpieczeniu okolicy wyruszamy dalej razem z Mudokonami. Na górze jest ptasi portal i jeśli doprowadziliśmy tu co najmniej 2 Mudokony (jest to niemal pewne), to odblokujemy kolejny ładunek specjalnej mocy Shrykull. Do pokonania została liniowa ścieżka do wyjścia z Bitter Tear X-Traktor.
Otwarcie finałowej bramy - Open the final train gate
Idziemy w prawo. Znajdziemy stację do recyklingu pustych butelek oraz cały rząd automatów do pozyskiwania materiałów do craftingu - możemy zakupić Battery, Gum, Blastos, Brew Bottle i Fizzy Pop. Jeśli dokładnie kolekcjonowaliśmy składniki i nie wydawaliśmy ich do samego końca, to opcjonalnie powinniśmy być w stanie wyprodukować miotacz ognia.
Nie opuszczamy jeszcze lokacji z automatami. Idziemy na jej prawy koniec. W miejscu z obrazka 1 możemy opuścić się i doskoczyć do najbliższego drążka (Monkey Bar). Przeskakujemy na kolejne drążki aż dotrzemy do dolnej półki będącej sekretnym obszarem (Secret Area). Jest tu sekret Royal Jelly.
Możemy już (ostrożnie!) powrócić na górę i wejść w interakcję z ruchomą platformą żeby przenieść się na dalszy plan.
Walki tak jak w przypadku poprzednich tego typu lokacji rozpoczną się po przekroczeniu czerwonej bariery. Spodziewajmy się jednak tego, że początek ich będzie trudniejszy. Na dolnym poziomie są dwie budy dla psów, z których wybiegają potwory Slog. Mamy różne możliwości - możemy np. bronić się przy ścianie z miotaczem ognia, rzucać butelkami Brewnade żeby blokować Slogom drogę czy aktywować w odpowiednim momencie specjalną moc Shrykull i zabić wszystkich na ekranie.
Używamy gadżetów Fizzy Pop/Fizzy Pow do niszczenia górnych kratek i odblokowywania możliwości docierania na wyższe poziomy. Do eliminowania nowych Sligów mogą posłużyć np. Brewnade, Boundy Binding Candy albo Fizzy Pow. Możemy polegać na opętaniu - im lepszego przeciwnika opętamy, tym więcej nim zdziałamy. Nie zapominajmy też o mocy Shrykull - nie będzie on już później potrzebna, a niewykorzystane ładunki przepadają na koniec misji.
Nie ustawiajmy się pod kratkami, które mogą być niszczone żeby nie zostać dodatkowo zaatakowanym przez wrogów z wyższych półek. Jeśli nie chcemy zostać zaskoczeni, to warto też pozostawać na danym poziomie do momentu wyczerpania posiłków.
Uważamy na nowe budy na najwyższym poziomie, z których ponownie zaczną wybiegać potwory Slog. Gra na szczęście pozwoli nam odblokować kilka checkpointów w trakcie walk i w razie śmierci nie trzeba powtarzać wszystkiego od początku.
Cel podróży to oczywiście nowe koło robocze Work Wheel, które jest na prawym końcu górnej ścieżki. Nie musimy wracać się na dół, bo odblokowuje ono żółtą bramę tuż obok niego. Za bramą jest wyjście gdzie zakończymy misję.