Oddworld Soulstorm: Przeprawa przez Gantry Channel, The Yards - solucja Oddworld Soulstorm poradnik, solucja
Cross the Gantry Channel - solucja 15: The Yards
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się druga część opisu przejścia misji 15 - The Yards. Nasza solucja podpowiada jak unikać snajperów i min w Gantry Channel, jak przejść przez sekcję Maintenance oraz jak dotrzeć do wielkiego dźwigu.
Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 15 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
- Przejście na drugi koniec Gantry Channel - Cross the Gantry Channel
- Znalezienie drogi przez sekcję Maintenance - Find a path through Maintenance
- Zagadka z kontenerami - Container puzzle
Przejście na drugi koniec Gantry Channel - Cross the Gantry Channel
Zadaniem Abe'a jest przedostanie się na drugi koniec dużej lokacji Gantry Channel wypełnionej kolcami. Do zrealizowania tego planu posłużą nam trzy duże ruchome platformy.
Opisywany cel misji ma dwa poważne utrudnienia. Pierwszym z nich są lewitujące miny. W zależności od położenia miny możemy ją ominąć kucając lub wykonując nad nią podwójny skok.
Drugie utrudnie to snajperzy i naszym zadaniem jest oczywiście unikanie czerwonych wiązek laserowych. Możemy tego dokonywać biegając po aktualnie zajmowanej platformie lub wykonując w odpowiednich momentach podwójne skoki.
Należy zaznaczyć, że gra w pewnych miejscach może nas zmusić do jednoczesnego unikania obu wymienionych problemów. Możemy próbować jednocześnie przekakiwać nad minami i wiązkami laserów lub starać się na przemian wykonywać te czynności i w danym momencie skupiać się tylko na jednej pułapce.
Znalezienie drogi przez sekcję Maintenance - Find a path through Maintenance
Po tym jak bezpiecznie dotrzemy na drugi koniec Gantry Channel używamy windy i czekamy aż przemieści się ona na pierwszy plan. Kierujemy się w lewo i doskakujemy do górnej ścieżki z obrazka 1. Idziemy na sam koniec w lewo i używamy gadżetu Fizzy Pow do zniszczenia metalowego fragmentu balkonika (obrazek 2).
Uzyskamy dostęp do dolnego sekretnego obszaru (Secret Area), w którym są sekret Royal Jelly oraz przejście do odwiedzanej już wcześniej jaskini. Jeśli chcemy możemy ponownie dokonać zakupów w automatach.
Powracamy w okolice windy i tym razem kierujemy się w prawo. W nowej lokacji musimy rozprawić się ze Sligami wyposażonymi w miotacze i możemy do tego użyć np. miny ogłuszającej albo Fizzy Pop/Fizzy Pow.
Po zabezpieczeniu okolicy rekrutujemy 4 Mudokony i idziemy dalej w prawo. Po drodze warto oczywiście przeszukiwać szafki i inne pojemniki.
Obszar z rusztowaniami jest pilnowany przez snajperów. Dobrym pomysłem jest tu skorzystanie z granatów dymnych Smoke Screen i/lub Smoke Screen Plus - składniki do ich wytwarzania powinniśmy odnaleźć w poprzednich lokacjach. Rzucamy kolejnymi granatami i ostrożnie przemieszczamy się w prawo razem z eskortowanymi Mudokonami.
Na górnym poziomie musimy z kolei uważać na nową maszynę z dużym uśmiechem. Początkowo najlepiej jest wyruszyć w prawo w pojedynkę po to żeby oczyścić trasę przemarszu dla sojuszników.
Pociągamy za prawą dźwignię - spowoduje to, że za chwilę z budy wyjdą potwory Slog. Biegniemy w prawo i pociągamy za drugą dźwignię żeby wrogie kreatury wpadły na czerwone wyładowania i zginęły.
Możemy już wrócić się do pozostawionych Mudokonów. Do ominięcia maszyny z wielkim uśmiechem możemy użyć szafek i schować się w nich całą grupą.
Na dolnym poziomie znajdziemy bramę Moolah Gate, który wymaga uiszczenia opłaty w wysokości 75 Moolah. Jeśli zapłacimy, to będziemy mogli zrekrutować 6 Mudokonów. Korzystamy opcjonalnie ze stacji do recyklingu i rozpoczynamy wspinaczkę doskakując do wyższych półek. W okolicy jest 1 Mudokon do zrekrutowania - znajdziemy go za skrzynki nadającymi się do zniszczenia.
Zagadka z kontenerami - Container puzzle
W lokacji tej do rozwiązania jest zagadka z 3 kontenerami, którą Abe musi zaliczyć w pojedynkę. Zaczynamy od pociągnięcia za dźwignię zaznaczoną na obrazku.
Szybko wspinamy się na lewy kontener, wykonujemy sprint na jego dachu i doskakujemy do krawędzi przy środkowym kontenerze.
Jeśli nie zdążymy z doskoczeniem do środkowego kontenera, to położenie prawego kontenera możemy zresetować dzięki dźwigni na jego dachu.
Trzeci, lewy kontener, powinien być na identycznej wysokości do środkowego. Zaczynamy od dotarcia do zaznaczonego na obrazku sekretu Royal Jelly.
Po zdobyciu znajdźki docieramy do ruchomej platformy i wyruszamy nią w głąb ekranu.
W nowej lokacji idziemy w prawo. Możemy najpierw zbadać górny balkonik z szafkami. Musimy mieć świadomość tego, że przekroczenie czerwonej bariery rozpocznie scenę ucieczki przed potworami Slog, tak więc nie możemy się zatrzymywać.
Scenę ucieczki możemy zakończyć na dwa sposoby:
- Jeśli potwory nie biegną tuż za nami, to możemy pociągnąć za dźwignię i uaktywnić czerwone wyładowania.
- Jeśli Slogi są tuż za Abe'em albo nie chcemy ryzykować, to doskakujemy do prawej półki z checkpointem.
Jeśli chcemy możemy pozbyć się potworów, które nas ścigały i np. rzucić w nie koktajlem Brewnade albo puszkami Fizzy Pop/Fizzy Pow. Pozwoli to nam zbadać niedawną trasę ucieczki. W klatce na najniższym poziomie możemy znaleźć pokazany na obrazku sekret Royal Jelly.
Dolny poziom patroluje nowa maszyna z wielkim uśmiechem. Możemy zbadać obszar po lewej stronie (szafki i skrzynki) oraz wcisnąć przycisk i opuścić blokadę. Wchodzimy interakcję z nową ruchomą platformą, dzięki której powrócimy na pierwszy plan.
Rekrutujemy 1 Mudokona i wchodzimy w interakcję z dźwignią, dzięki której opuścimy blokadę. Możemy już przyzwać do siebie wszystkie pozostawione wcześniej Mudokony.