Oddworld Soulstorm: Aktywowanie 5 komór Brewing Chambers - solucja Oddworld Soulstorm poradnik, solucja
Activate the 5 Brewing Chambers - solucja 17: Eye of the Storm - Finał
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się druga część opisu przejścia finałowej misji 17 - Eye of the Storm. Nasza solucja podpowiada jak oraz poprawnie zaliczać lokacje Crushing Chamber, Sanitization Chamber, Tear Fermentation Chamber, The Eye, Bone Refinery i Spice Grinder. Wyjaśniamy też jak unikać ataków wielkiego oka i jak zniszczyć urządzenia Chant Suppressors.
Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 17 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
- Crushing Chamber
- Sanitization Chamber
- Tear Fermentation Chamber
- The Eye - jak unikać wielkiego oka?
- Bone Refinery
- Spice Grinder
Crushing Chamber
Naszym głównym zadaniem w tej misji jest aktywowanie 5 pomp Mixer Pumps i wiąże się to z koniecznością zaliczania stref Processing Zones. Pozwoli to na zmiksowanie składników antidotum. Kolejne lokacje będziemy odwiedzać w odgórnie narzuconej kolejności.
Idziemy w prawo i wykonujemy długi podwójny skok żeby ominąć miny i doskoczyć do oddalonej półki.
Po dotarciu do Crushing Chamber schodzimy po drabinie. Możemy znaleźć automaty oferujące Rock Candy i Rubberbands za darmo - możemy do woli produkować cukierki Bouncy Candy. Możemy od razu się z nimi wrócić i użyć odbijającego się cukierka do zniszczenia mijanego niedawno zbiornika.
Badamy teraz obszar nad zniszczonym zbiornikiem. W miejscu z obrazka 1 pojawiły się półki, do których możemy doskakiwać. Dotrzemy do długiej drabiny i zaliczamy wspinaczkę na wyższy poziom.
Dotrzemy do sekretnego obszaru (Secret Area), w którym znajdują się sekret Royal Jelly, szafki z kłódkami (pomocne do zaliczenia odznaki Keymaster) oraz 4 Mudokonów do zrekrutowania. Z Mudokonami przechodzimy kawałek w lewo i aktywujemy ptasi portal. Możemy już ostrożnie zejść po drabinie i powrócić w okolice Crushing Chamber.
W Crushing Chamber przebywa 3 Sligów, przy czym Abe nie może do nich osobiście dotrzeć. Zamiast tego korzystamy z opętania. Po opętaniu każdego Sliga ustawiamy się nim na okolicznej płycie naciskowej i kończymy opętanie. Każda taka akcja doprowadzi do dodania nowego zielonego połączenia.
Maszyny po lewej stronie powinny zostać uruchomione. Możemy już skorzystać z tego przejścia, ale uważajmy żeby Abe nie został zmiażdżony. W okolicy są 2 Mudokony do zrekrutowania.
Po drugiej stronie pracujących maszyn jest trójkątny wyłącznik Circuit Breaker. Używamy tu śpiewu (Chanting) i kierujemy sferę Chi Orb w stronę wyłącznika. Uruchomimy dzięki temu pierwszą z pięciu pomp.
Z Mudokonami wyruszamy w prawo i ostrożnie omijamy pracujące maszyny. Wyjście z tej lokacji odblokowało się w jej prawej dolnej części. Wyruszamy dalej w prawo.
Sanitization Chamber
Rozpoczynamy od zrekrutowania 3 nowych Mudokonów, przy czym nakazujemy wszystkim pozostanie w tym miejscu. Docieramy do górnych półek.
Zadaniem Abe'a jest unikanie płomieni i korzystanie z drążków (Monkey Bars). Musimy wykonywać kolejne skoki w odpowiednich momentach po to żeby nie zostać podpalonym. Nie śpieszymy się i jeśli zachodzi taka potrzeba czekamy pomiędzy płomieniami aż zwrócą się w inną stronę.
W zaliczeniu wspinaczki przeszkadzają również latające miny. Starajmy się planować kolejne ruchy z wyprzedzeniem, gdyż wejście w kontakt z miną oznacza natychmiastową śmierć Abe'a. Po drodze znajdziemy na szczęście boczne półki, na których można się na chwilę zatrzymać i zapisać stan gry (oraz przeszukać szafki).
Dodatkowa podpowiedź - Jeśli Abe został podpalony przez którąś z pułapek, to możemy spróbować szybko dotrzeć do najbliższej półki i zacząć się po niej turlać żeby ugasić płomienie.
Naszym celem jest dotarcie do wyłącznika Circuit Breaker znajdującego się na samym szczycie tej lokacji. Używamy śpiewu żeby aktywować drugą pompę. Płomienie wyłączą się, przy czym miny nadal będą latały po okolicy.
Ostrożnie powracamy na dół, przywołujemy Mudokony i rozpoczynamy przemarsz w prawo. Po drodze spotkamy 2 Mudokonów do zrekrutowania. Tuż obok prawego checkpointu jest ptasi portal, z pomocą którego ratujemy wszystkich sojuszników. Możemy tu też otrzymać w nagrodę 1 ładunek specjalnej mocy Shrykull.
Po drodze spotkamy grupę Sligów i jest to dobre miejsce do wypełnienia założeń odznak Slig Apprehender i Brewnade. Możemy w dowolny sposób pozbyć się i/lub ogłuszyć przeciwników.
Po dotarciu do długiej drabiny schodzimy najpierw na dół. Dotrzemy do pokazanego na obrazku sekretnego obszaru (Secret Area), w którym znajdują się sekret Royal Jelly oraz szafki z kłódkami. Po zbadaniu sekretnej lokacji powracamy na górę i idziemy w prawo.
Tear Fermentation Chamber
Rozpoczynamy przy zamkniętej żółtej bramie. Wspinamy się na półki po lewej stronie. W pierwszym automacie możemy za darmo odebrać gaśnicę, która przyda się już za kilka chwil. Kolejne automaty pozwalają odebrać za darmo Brew Bottles oraz zakupić Battery.
Warto tu przypomnieć, że możemy zbierać składniki do wytworzenia miotacza ognia. Jeśli dobrze badaliśmy poprzednie lokacje, to powinno nam brakować tylko Steel Hose do kompletu - powinniśmy go znaleźć w lewej części badanej lokacji.
Pozbywamy się Sliga z górnej półki i pociągamy za dźwignię żeby uruchomić windy. Docieramy w ten sposób na wyższy poziom. Przebywa tam kolejny Slig.
Używamy butelek Brew Bottles do wytworzenia ścieżki ognia pomiędzy iskrami, a pokazaną na obrazku prawą barykadą. Doprowadzimy do podpalenia jej i odblokowania wejścia do prawej lokacji.
W lokacji tej istnieje ryzyko, że płomienie mogą się zacząć zbyt szybko rozprzestrzeniać i zacząć zagrażać życiu okolicznych Mudokonów. Pomagajmy sobie wtedy gaśnicą żeby częściowo lub całkowicie ugasić pożar.
Po tym jak barykada zostanie zniszczona gasimy płomienie i przechodzimy w prawo. Używamy opętania na Sligu z miotaczem ognia. Niszczymy z jego pomocą lewe drewniane elementy konstrukcji i następnie ogłuszamy go.
Rekrutujemy 4 Mudokonów, przechodzimy z nimi w prawo i zatrzymujemy ich. Możemy ponownie użyć Sliga z miotaczem do zniszczenia kolejnych lewych barykad, które teraz nie zagrożą już odsuniętym Mudokonom.
Jeśli pozbyliśmy się przez przypadek Sliga z miotaczem ognia, to do ostatnich barykad możemy dotrzeć od lewej strony i podpalić je dzięki Brew Bottles.
Do zbadania jest jeszcze lewa część komnaty i rozpoczynamy ją od najwyższego poziomu. Musimy zniszczyć zaznaczoną na obrazku drewnianą konstrukcję - możemy stworzyć ścieżkę ognia od środkowych iskier lub np. pomóc sobie koktajlem Brewnade.
Gasmi pożar z pomocą gaśnicy, eliminujemy w dowolny sposób Sliga z tego obszaru i rekrutujemy 2 Mudokony. Na dole jest wyłącznik Circuit Breaker. Używamy obok niego śpiewu i nakierowujemy na niego sferę Chi Orb.
Wołamy do siebie wszystkie Mudokony zrekrutowane w tej lokacji. Odblokowane zostało prawe wyjście pozwalające opuścić Tear Fermentation Chamber. Na głównej ścieżce znajdziemy ptasi portal i odesłanie przez niego co najmniej 5 Mudokonów nagrodzone zostanie ładunkiem mocy Shrykull.
W trakcie przeprawy w prawo możemy zbadać górną półkę ze skrzynkami i szafkami, a także zaatakować nowe Sligi lub ominąć wrogów dzięki doskakiwaniu do drążków.
Po drodze musimy skorzystać z drabiny oraz ręcznie operowanej windy. Po zjechaniu na dół używamy Fizzy Pow do zniszczenia metalowej posadzki z obrazka 1. Pozwoli to nam zbadać opcjonalną dolną ścieżkę. Dotrzemy do pokazanego na obrazku 2 sekretnego obszaru (Secret Area), w którym znajdują się sekret Royal Jelly i szafki z kłódkami.
To nie wszystko, bo w sekretnej lokacji jest też zaznaczona na obrazku brama Moolah Gate. Jeśli mamy co najmniej 100 Moolah, to możemy ją otworzyć (jest tu też stacja do recyklingu jeśli brakuje nam gotówki). Za bramą znajdziemy 5 Mudokonów do zrekrutowania oraz ptasi portal, dzięki któremu możemy ich od razu odesłać.
Wracamy całkiem na górę i wyruszamy dalej w prawo.
The Eye - jak unikać wielkiego oka?
Wkrótce dotrzemy do lokacji The Eye, w której załączy się wielkie czerwone oko. Będzie ono polowało na Abe'a. Musimy oddalać się od żółtych wiązek, bo sygnalizują one przygotowywanie się oka do oddania strzału. Nastąpi to po kilku sekundach. Promień może zabić Abe'a na miejscu. Dodatkowo zawsze podpala on okolicę. Możemy gasić tego typu pożary z pomocą gaśnicy, przeskakiwać nad nimi lub czekać aż w trakcie postępów w tej scenie będą załączały się zraszacze.
Nasze zadanie to doprowadzenie do zniszczenia 5 Chant Suppressors i dwa z nich znajdują się w dolnej części lokacji z okiem. W drodze do nich musimy uważac na Sligów - możemy ich ogłuszać/zabijać, przy czym spodziewajmy się przybycia posiłków z okolicznych stróżówek.
Za każdym razem musimy ustawić się przed urządzeniem Chant Suppressor i zaczekać aż oko rozpocznie przygotowania do strzału. Szybko oddalamy się i pozwalamy żeby wielki czerwony promień zniszczył Chant Suppressora.
W drodze na wyższe balkoniki musimy uważać na Sliga z minigunem patrolującego środkowy poziom - możemy go ogłuszyć, zabić lub ominąć.
Na górnych balkonikach również spotkamy Sligi i dobrym pomysłem jest rozprawienie się z większością z nich żeby móc na spokojnie zająć się głównym celem misji. Do atakowania Sligów polecamy używać cukierków Bouncy Binding Candy, ale możemy też polegać na innych gadżetach.
W okolicy są 3 urządzenia Chant Suppressor. Musimy używać drążków żeby do nich docierać. Pozostajemy w pozycji wiszącej przed Chant Suppressorem i tak jak wcześniej czekamy aż oko rozpocznie namierzanie. Zeskakujemy i pozwalamy żeby Chant Suppressor został zniszczony.
Po zniszczeniu 5 urządzeń Chant Suppressors powracamy na najniższy poziom. W miejscu z obrazka możemy użyć śpiewu na wyłączniku Circuit Breaker.
Zanim opuścimy to miejsce warto zebrać aż 6 sekretów Royal Jelly, które znajdują się w różnych częściach opisywanej lokacji. Dopiero po zebraniu wszystkich znajdziek korzystamy z nowo odblokowanej dolnej ruchomej platformy.
Po dotarciu do nowych balkoników kierujemy się w prawo. W trakcie przemarszu rozglądajmy się za zbiornikiem z obrazka 1. Trafienie w niego dowolnym cukierkiem doprowadzi do opuszczenia się balkoników, do których Abe może doskoczyć.
Rozpoczynamy wspinaczkę po długiej drabinie. Dotrzemy dzięki temu do sekretnego obszaru (Secret Area) z obrazka 2. Są tu sekret Royal Jelly, stacja do recyklingu, automaty sprzedające Brew Bottle, Rubberbands, Gum i Battery, a także szafki oraz inne pojemniki. Powracamy ostrożnie na dół i wznawiamy główny przemarsz.
Bone Refinery
Obok nowego punktu kontrolnego znajdziemy automaty z darmowymi Fizzy Pop, Blastos i Gum. Pozwoli to nam produkować za darmo gadżety Sticky Fizzy Pow, które będą pomocne w rozwiązaniu tutejszych zagadek.
Rzucamy Sticky Fizzy Pow w zaznaczoną na obrazku maszynę, przy czym dopiero jak się ona obniży. Maszyna wyruszy w górę i ładunek eksploduje po znalezieniu się obok Sliga. Po wyeliminowaniu go możemy pociągnąć za dolną dźwignię i odblokować sobie przejście. Po drodze uważajmy oczywiście żeby Abe nie wszedł w kontakt z żadną z pułapek.
Przeskakujemy przez płomienie i lądujemy przez checkpoincie, nad którym są aktywne zraszacze. Abe powinien dodatkowo złapać w locie sekret Royal Jelly.
Idziemy w prawo i docieramy do nowych automatów z darmowymi Blastos i Gum. Musimy ponownie użyć Sticky Fizzy Pow - rzucamy w dolną część zaznaczonej na obrazku maszyny przemieszczającej się w prawo. Ładunek eksploduje po zbliżeniu się do Sliga i zabije go.
Sticky Fizzy Pow używamy raz jeszcze, tym razem do trafienia w Sliga z dołączonego obrazka. Rzut najlepiej wykonywać z pozycji wiszącej.
Czekamy na dobry moment żeby dotrzeć do dźwigni i pociągnąć za nią. Możemy już dotrzeć do wyłącznika Circuit Breaker po prawej stronie, użyć obok niego śpiewu i nakierować Chi Orb na wyłącznik.
Zanim opuścimy to miejsce badamy pokazany na obrazku najniższy korytarz, który możemy odwiedzić dzięki wyłączeniu płomieni po pozbyciu się Sligów. Jest tu 6 Mudokonów do zrekrutowania. Do uwolnienia ich potrzebujemy Fizzy Pow lub Sticky Fizzy Pow - wysadzamy jeden z balkoników nad Mudokonami.
Korzystamy z wyjścia z Bone Refinery i ruszamy w prawo. Wkrótce dotrzemy do ptasiego portalu i ratujemy wszystkie eskortowane Mudokony.
Spice Grinder
Pozostajemy w miejscu, w którym Abe znalazł się po skorzystaniu z wyjścia z Bone Refinery. W miejscu z obrazka 1 możemy opuszczać się na niższe półki po lewej stronie. Na balkoniku z obrazka 2 wykonujemy daleki podwójny skok żeby doskoczyć do platformy z ostatnim sekretem Royal Jelly.
Kontynuujemy podróż w lewo żeby dotrzeć do ostatniego sekretnego obszaru (Secret Area). Zaczynamy od zbadania szafek i zwrócenia pustych butelek w maszynie do recyklingu. Idąc dalej w lewo natrafimy na nową bramę Moolah Gate - tak jak poprzednia wymaga ona wydania 100 Moolah. Po jej otwarciu możemy zrekrutować 5 Mudokonów i od razu odesłać sojuszników przez tutejszy ptasi portal.
Ostrożnie powracamy do miejsca startu i rozpoczynamy podróż w prawo.
Zatrzymujemy się po dotarciu do zamkniętej bramy. Celowo ustawiamy się pod skanerem żeby załączyć alarm i korzystamy z opętania na latającym Sligu. Naszym zadaniem jest sterowanie Sligiem i musimy unikać po drodze pułapek w postaci pracujących maszyn oraz min. Opcjonalnie możemy ostrzelać stojące na dole "zwykłe" Sligi, ale uważajmy żeby nie trafić w Mudokonów.
W trakcie zaliczania tej zagadki odnajdziemy dźwignie. Odblokowują one drogę na skróty i w razie utraty Flying Sliga będziemy mogli po opętaniu kolejnego przeciwnika pokonać skróconą wersję trasy.
Bardziej wymagający może być fragment z powyższego obrazka. Musimy polecieć w prawo, następnie schować się na dole pionowego szybu, polecieć szybko w górę za jedną z przemieszczających się maszyn i skorzystać z lewego otworu.
Docelowo musimy dotrzeć latającym Sligiem do dźwigni zaznaczonej na obrazku, czyli tej zlokalizowanej bezpośrednio nad wyłącznikiem Circuit Breaker. W doskonale znany sposób aktywujemy śpiew i doprowadzamy Chi Orb do wyłącznika.