Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja Oddworld Soulstorm poradnik, solucja

Holding Pens 10-6 - solucja 13: Escape

Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2021

Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się pierwsza część opisu przejścia misji 13 - Escape. Nasza solucja podpowiada jak zaliczyć początek misji i odblokować specjalną moc Shrykull, a także jak poprawnie ochraniać uciekające Mudokony w lokacjach od Holding Pen 10 do Holding Pen 6.

Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 13 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.

Uratownie 3 Mudokonów i odblokowanie mocy Shrykull - Save three Mudokons to earn Shrykull power

Niedaleko miejsca rozpoczęcia misji znajdziemy pojemnik ze składnikami do wytwarzania Fizzy Pow - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Niedaleko miejsca rozpoczęcia misji znajdziemy pojemnik ze składnikami do wytwarzania Fizzy Pow. Rozpoczynamy wspinaczkę po drabinie i odnajdujemy kolejny loot.

Po wyprodukowaniu Fizzy Pow używamy wybuchowego ładunku do zniszczenia zaznaczonej na obrazku górnej kratki. Nie zbliżamy się do lewego posterunku, tylko dla odmiany wyruszamy w prawo. Po drodze możemy opcjonalnie skorzystać z lornetki.

Docieramy do kolejnej kratki i tak samo jak poprzednią niszczymy ją z pomocą Fizzy Pow - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Docieramy do kolejnej kratki i tak samo jak poprzednią niszczymy ją z pomocą Fizzy Pow. Zeskakujemy na dół i leczymy 3 chore Mudokony wykorzystując antidotum (Abe zawsze ma je przy sobie).

Pozostajemy w lokacji z Mudokonami i przeciskamy się przez zaznaczony na obrazku otwór - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Pozostajemy w lokacji z Mudokonami i przeciskamy się przez zaznaczony na obrazku otwór. Prowadzi on do sekretnego obszaru (Secret Area) z sekretem Royal Jelly.

Rekrutujemy Mudokony i powracamy z nimi do poprzedniej lokacji, w której znajduje się ptasi portal (Bird Portal). Używamy go do uratowania Mudokonów.

Użycie mocy Shrykull do zniszczenia posterunku - Use Shrykull power to destroy the checkpoint

1 - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry
Abe uzyskał dostęp do potężnej mocy Shrykull Power i gra już za chwilę pozwoli nam ją przetestować - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Abe uzyskał dostęp do potężnej mocy Shrykull Power i gra już za chwilę pozwoli nam ją przetestować. Możemy ją od razu ustawić jako aktywną z rozwijanego menu inwentarza.

Wdrapujemy się na górę i wyruszamy w stronę lewego posterunku. Zatrzymujemy się małej ścianie i po wybraniu mocy Shrykull z rozwijanego okna wciskamy R2 (na PS4 i PS5) żeby ją aktywować. Dokona ona ogromnych zniszczeń i zabije wszystkich Sligów z okolicy.

Moc Shrykull może być używana w bardzo ograniczonym zakresie. Gra pozwoli z niej skorzystać w trakcie niektórych z kolejnych walk, aczkolwiek poleganie na niej jest opcjonalne i Abe może zagwarantować Mudokonom ucieczkę także bez aktywowania jej.

Uwolnienie więźniów - Free the prisoners

Przechodzimy przez zniszczony wrogi posterunek i docieramy Abeem do szerokiej platformy, która musi zaliczyć długą podróż w głąb ekranu - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Przechodzimy przez zniszczony wrogi posterunek i docieramy Abe'em do szerokiej platformy, która musi zaliczyć długą podróż w głąb ekranu. Zaliczamy tu wspinaczkę. Po drodze możemy skorzystać z automatu (Vending Machine) oferującego darmowego cukierki Rock Candy.

Do odblokowania przejścia używamy śpiewu (Chanting) - celujemy sferą Chi Orb w górny mechanizm zaznaczony na obrazku. Przechodzimy dalej i pociągamy za dźwignię, dzięki czemu Mudokony rozpoczną wielką ucieczkę na drugim planie. Używamy windy żeby dotrzeć do sekcji Holding Pen 10.

Holding Pen 10

Przed nami pierwsza z dziewięciu (!) konfrontacji, w których naszym zadaniem będzie ochranianie uciekających Mudokonów i dbanie o to żeby jak najmniej z nich zginęło (optymalnie żeby przetrwało 100% z nich). Warto w tym miejscu przypomnieć, że gra pozwala na restartowanie checkpointu i powinniśmy używać tej metody jeśli zbyt wielu sojuszników poległo. Chcąc zdobyć platynową odznakę Saviour powinniśmy zagwarantować żeby wszystkich 9 starć przetrwało co najmniej 350 Mudokonów.

Odblokujmy checkpoint i dopiero wtedy pociągnijmy za dźwignię żeby rozpocząć ochranianie Mudokonów przed Sligami - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Odblokujmy checkpoint i dopiero wtedy pociągnijmy za dźwignię żeby rozpocząć ochranianie Mudokonów przed Sligami. Ustawiamy się na lewo od zamkniętego przejścia, które posiada mały otwór. Do neutralizowania Sligów posłużą nam rzucane gadżety. Używamy Fizzy Pop (puszki) lub Pizzy Pow (wybuchającej dużej puszki) do ogłuszenia Sliga, który pojawi się na dole (powyższy obrazek).

Używamy cukierków Rock Candy do ogłuszenia Sliga, który pojawi się na górze (powyższy obrazek) - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Używamy cukierków Rock Candy do ogłuszenia Sliga, który pojawi się na górze (powyższy obrazek).

Od tego momentu musimy jedynie powtarzać te kroki. Rzucajmy kolejną puszką kiedy obudzi się przeciwnik na dole oraz kolejnymi cukierkami gdy obudzi się przeciwnik na górze.

Po tym jak Mudokony uciekną używamy opętania (Possession) na dowolnym ze Sligów - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Po tym jak Mudokony uciekną używamy opętania (Possession) na dowolnym ze Sligów. W centralnej części tego obszaru jest przycisk. Po tym jak Slig go wciśnie odblokuje się dalsze przejście dla Abe'a. Możemy już zakończyć opętanie.

Wyruszamy w stronę poziomu Holding Pen 9. Po drodze możemy splądrować szafki (jeśli mamy klucz Silver Triangle) i zrekrutować 2 Mudokony. Używamy windy.

Holding Pen 9

Zanim pociągnemy za dźwignię dobrze byłoby na spokojnie rozejrzeć się po tej okolicy - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Zanim pociągnemy za dźwignię dobrze byłoby na spokojnie rozejrzeć się po tej okolicy. Oprócz odkrycia posterunków (Guard Posts), z których mogą przybywać Sligi, warto splądrować wszystkie pojemniki oraz zainteresować się tutejszymi automatami - możemy odbierać za darmo Rock Candy, a także kupować Fizzy Pop. Jeśli chcemy żeby Mudokony nam pomagały, to możemy przekazać im część przedmiotów i gadżetów z naszego inwentarza. Kolejną bitwę da się jednak bezproblemowo przetrwać działając w pojedynkę.

Po prawej stronie odkryjemy sekretny obszar (Secret Area), do którego prowadzi mały dolny otwór. Możemy tu zaliczyć prostą wspinaczkę i dotrzeć do półki z sekretem Royal Jelly.

Po pociągnięciu za dźwignię skupmy się na dwóch obszarach po prawej stronie, które zaznaczyliśmy na dołączonym obrazku - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Po pociągnięciu za dźwignię skupmy się na dwóch obszarach po prawej stronie, które zaznaczyliśmy na dołączonym obrazku:

  1. Przygotowujemy sobie Fizzy Pop / Fizzy Pow lub w ostateczności cukierki Rock Candy / Bouncing Candy i czekamy na przybycie pierwszego Sliga. Wrogowie będą docierali platformami z drugiego planu.
  2. Ogłuszamy przeciwnika i pozostawiamy go w spokoju. Szybko docieramy na sąsiedni poziom i identycznie zachowujemy się w przypadku drugiego Sliga.
  3. Kontynuujemy ogłuszanie Sligów po tym jak się obudzą. Powtarzamy to do momentu ucieczki wszystkich Mudokonów.
Chowamy się razem z pomocnikami na dole i używamy opętania na dolnym Sligu - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Chowamy się razem z pomocnikami na dole i używamy opętania na dolnym Sligu. Wysyłamy go do dolnego przycisku (musi zejść po słupie). Slig musi wcisnąć przycisk, dzięki czemu odblokuje się wyjście z tej areny. Wyruszamy tam całą grupą.

W drodze do Holding Pen 8 możemy przeszukać szafki oraz zrekrutować 1 Mudokona. Używamy windy.

Holding Pen 8

Po dotarciu na poziom Holding Pen 8 możemy rozpocząć od aktywowania ptasiego portalu (Bird Portal) żeby odesłać 3 dowodzone Mudokony - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Po dotarciu na poziom Holding Pen 8 możemy rozpocząć od aktywowania ptasiego portalu (Bird Portal) żeby odesłać 3 dowodzone Mudokony. Wykonanie tej czynności odblokuje ładunek specjalnej mocy Shrykull, aczkolwiek skorzystanie z niej w tej lub kolejnych bitwach będzie opcjonalne. Dobrym pomysłem jest również pozbycie się 2 Sligów jeszcze przed rozpoczęciem walk - najlepiej jest ich znokautować cukierkami i następnie związać taśmą (możemy też ich przeszukać).

Polecamy także zbadanie całej areny. Możemy zaglądać do pojemników i szafek oraz korzystać z automatów. Pozwalają one odebrać za darmo Rock Candy, a także zakupić Fizzy Pop i Blastos.

Po pociągnięciu za dźwignię rekomendujemy ustawić się przy prawej ścianie tej areny i szybko skorzystać z opętania do przejęcia kontroli nad jednym z latających Sligów - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Po pociągnięciu za dźwignię rekomendujemy ustawić się przy prawej ścianie tej areny i szybko skorzystać z opętania do przejęcia kontroli nad jednym z latających Sligów.

Wykorzystujmy broń latającego Sliga do atakowania przeciwników zagrażających Abe'owi oraz uciekającym Mudokonom. Ważne jest to żeby przeładowywać broń w przerwach pomiędzy zabijaniem innych wrogów, bo w przeciwnym razie opętany Slig może zostać łatwo zniszczony.

Kontynuuujemy latanie Sligiem do momentu ucieczki wszystkich Mudokonów - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Kontynuuujemy latanie Sligiem do momentu ucieczki wszystkich Mudokonów. Skrywamy się Abe'em w jakimś bezpiecznym miejscu, używamy opętania na zwykłym Sligu i docieramy nim do zaznaczonego na obrazku dolnego przycisku (trzeba zejść po dwóch słupach).

Możemy już skorzystać z lewego przejścia do Holding Pen 7. Po drodze otwieramy szafki i używamy windy.

Holding Pen 7

Po dotarciu na poziom 7 rozpocznijmy od pozbycia się tutejszych Sligów - możemy użyć dowolnych cukierków i związać Sligi lub je zabić - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Po dotarciu na poziom 7 rozpocznijmy od pozbycia się tutejszych Sligów - możemy użyć dowolnych cukierków i związać Sligi lub je zabić. W okolicy jest w sumie 4 Mudokonów do zrekrutowania. Nakażmy podopiecznym ustawienie się i pozostanie na zaznaczonej na obrazku płycie naciskowej. Akcja ta wyprowadzi do wysunięcia się blokady przy górnym przejściu. Docenimy to już po rozpoczęciu walk - niektóre Sligi nie będą mogły dotrzeć do centralnego obszaru i bitwa będzie dzięki temu prostsza.

Dokończmy eksplorację okolicy. Znajdziemy tu pojemniki, szafki i automaty. Możemy zwrócić puste butelki w stacji do recyklingu, odebrać za darmo Rock Candy, a także zakupić Rubberbands, Fizzy Pop i Battery (rzadki materiał - możemy zbudować miny ogłuszające i bateria może później przydać się też do skonstruowania miotacza ognia).

Po rozpoczęciu walk proponujemy użyć cukierków do ogłuszenia pierwszego latającego Sliga i następnie użyć opętania na prawym zwykłym Sligu - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Po rozpoczęciu walk proponujemy użyć cukierków do ogłuszenia pierwszego latającego Sliga i następnie użyć opętania na prawym "zwykłym" Sligu. Możemy zacząć korzystać z broni tego Sliga do eliminowania latających wrogów oraz kolejnych Sligów docierających od strony dolnej stróżówki. Pamiętajmy o tym żeby po każdym zabójstwie wyczerpać magazynek i móc rozpocząć kolejne ataki z pełnym zapasem amunicji.

Prowadźmy walki do momentu ucieknięcia Mudokonów z tej lokacji - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Prowadźmy walki do momentu ucieknięcia Mudokonów z tej lokacji. Użyjmy opętanego Sliga w celu dotarcia do przycisku w prawym dolnym narożniku areny (musimy zjechać po słupie).

Ostrożnie sprowadźmy dowodzone Mudokony (przy prawym górnym korytarzu mogły zgromadzić się Sligi) i po wyeliminowaniu lub zdezorientowaniu wrogów wyruszmy do lewego górnego wyjścia. W drodze do Holding Pen 6 znajdziemy nowe szafki nadające się do przeszukania.

Holding Pen 6

Zostawmy za sobą Mudokony w drodze z Holding Pen 7 do Holding Pen 6 - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Zostawmy za sobą Mudokony w drodze z Holding Pen 7 do Holding Pen 6. Nowa lokacja jest unikalna, bo zamiast atakowania Sligów musimy unikać aktywowania pułapek. Pułapkami są:

  1. Latające miny - Kontakt z nimi oznacza natychmiastową śmierć. Na szczęście latają one wolno i po ustalonej trasie.
  2. Czerwonych barier - Podobnie jak w przypadku barier z poprzednich etapów gry reagują one na ruch i w przypadku wszczęcia alarmu podpalona zostanie cała okolica. Bariery możemy omijać lub zatrzymywać się przed kontaktem z nimi (także w pozycji wiszącej) i pozwalać żeby "przeskanowały" i ominęły Abe'a.
2 - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry
Abeem musimy dotrzeć w dwa miejsca - najpierw do dolnej dźwigni (obrazek 1) i następnie do górnego przycisku (obrazek 2) - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Abe'em musimy dotrzeć w dwa miejsca - najpierw do dolnej dźwigni (obrazek 1) i następnie do górnego przycisku (obrazek 2).

Opuszczanie się jest bardzo łatwe, ale wspinaczka może nam sprawiać pewne problemy. Polegajmy na podwójnych skokach. Dodatkowo bardzo pomocne jest obracanie i kontrolowanie Abe'a w locie, dzięki czemu precyzyjniej możemy określić gdzie chcemy dotrzeć.

To jeszcze nie wszystko, bo po wciśnięciu przycisku musimy powrócić na lewą półkę, czyli do miejsca, z którego przyszliśmy - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

To jeszcze nie wszystko, bo po wciśnięciu przycisku musimy powrócić na lewą półkę, czyli do miejsca, z którego przyszliśmy. Oznacza to konieczność dalszego unikania pułapek i wykonywania podwójnych skoków.

Przywołujemy do siebie Mudokony, czekamy aż sojusznicy z drugiego planu uciekną z tego miejsca i wznawiamy podróż - Oddworld Soulstorm: Więzienia Holding Pen 10-6, Escape - solucja - Oddworld Soulstorm - poradnik do gry

Przywołujemy do siebie Mudokony, czekamy aż sojusznicy z drugiego planu uciekną z tego miejsca i wznawiamy podróż. Nad obszarem z pułapkami znajdziemy nowy rząd szafek oraz automat z darmową gaśnicą (Fire Extinguisher). Jeśli poprawnie zbieraliśmy składniki do craftingu i nie zużyliśmy wszystkich baterii (Battery), to opcjonalnie możemy teraz zbudować miotacz ognia (Flamethrower).

Możemy już użyć windy podróżującej do Holding Pen 5.