Oddworld Soulstorm: Dotarcie dźwigiem do Security Station, The Yards - solucja Oddworld Soulstorm poradnik, solucja
Take the crane to the Security Station - solucja 15: The Yards
Ostatnia aktualizacja: 24 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się pierwsza część opisu przejścia misji 15 - The Yards. Nasza solucja podpowiada jak unikać snajperów na początku misji, jak rozwiązać zagadkę z przesunięciem windy w lewo, jak bezpiecznie eskortować Mudokony i jak dotrzeć do Gantry Channel.
Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 15 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
- Podróż dźwigiem do stacji ochrony - Take the crane to the Security Station
- Przesunięcie windy w lewo - Bring the lift to this side
Podróż dźwigiem do stacji ochrony - Take the crane to the Security Station
Wbrew temu co sugeruje wyświetlany na początku misji komunikat nie musimy śpieszyć się z dotarciem do kontenera ze składnikami antidotum. Całkowicie opcjonalne jest też skorzystanie z lornetki niedaleko miejsca startu.
Używamy windy i podążamy liniową ścieżką - po drodze znajdziemy wiele szafek i innych pojemników. W lokacji Storage Yard znajduje się brama Moolah Gate, która wymusza wydanie 50 Moolah. Jest to bardzo proste, bo w okolicy oprócz pojemników jest też stacja do recyklingu pustych butelek. Dodatkowo na prawo od maszyny do recyklingu znajdziemy zaznaczony na obrazku sekret Royal Jelly.
Po otwarciu Moolah Gate natrafimy na szafki z kłódkami - skrywają one koktajle Brewnade. Idziemy dalej w prawo. W kolejnej lokacji są snajperzy, którzy obserwują ścieżkę.
Na ścieżce znajdują się płyty naciskowe i dotknięcie każdej z nich aktywuje okoliczną strefę Steam Zone. Możemy to wykorzystywać i chować się w chmurze dymu po to żeby przeczekać sytuację. Wznawiamy przemarsz gdy snajper zacznie sprawdzać obszar na lewo lub na prawo od ścieżki - sugerujemy się oczywiście wskazaniami wiązki lasera.
Po znalezieniu się pod wieżą ze snajperami wciskamy przycisk żeby odblokować przejście. Możemy opcjonalnie zaatakować pojedynczego snajpera, który obserwuje dalszą ścieżkę (np. używając Brewnade). Alternatywnie możemy zaczekać aż bezpieczne stanie się przebiegnięcie prawą ścieżką.
Idziemy dalej w prawo i po przeskoczeniu nad kolcami badamy najpierw dolną ścieżkę. W trakcie przemieszczania się w prawo unikamy pojedynczego snajpera - czekamy na dobry moment do tego żeby przebiec przez obserwowany obszar.
Podróżując dalej w prawo dotrzemy do sekretnego obszaru (Secret Area), w którym są sekret Royal Jelly oraz 5 Mudokonów do uleczenia i zrekrutowania. Z Mudokonami powracamy do rozstajów dróg i w drodze powrotnej ponownie unikamy wykrycia przez snajpera.
Wybieramy teraz górną ścieżkę. Niestety przeprawa z Mudokonami jest dość wymagająca, bo musimy unikać drugiego snajpera. Jeśli zajdzie taka potrzeba, to kucamy. Przebiegamy w prawo gdy snajper przestanie obserwować dany fragment ścieżki.
Dotrzemy do platformy dźwigu. Wciśnięcie przycisku doprowadzi do uruchomienia dźwigu i zostaniemy przetransportowani na drugi plan.
Przesunięcie windy w lewo - Bring the lift to this side
Po tym jak winda zakończy podróż wyruszamy w prawo. W nowym obszarze znajdziemy 5 kolejnych Mudokonów do zrekrutowania, przy czym nie możemy od razu wyruszyć z nimi w dalszą podróż. Do rozwiązania jest bardziej rozbudowana zagadka ze sprowadzeniem windy w lewo.
Zaczynamy od ustawienia się Abe'em pod zaznaczonym na obrazku skanerem. Celowo doprowadzimy do wszczęcia alarmu i na półce nad skanerem pojawią się Sligi.
Do rozwiązania zagadki posłuży nam opętanie, z którego wielokrotnie będziemy musieli skorzystać. Pamiętajmy o tym, że energia podczas śpiewania (Chanting) jest ograniczona i w rezultacie starajmy się szybko docierać sferami Chi Orb do przeciwników, których chcemy opętać.
Zacznijmy od opętania jednego ze Sligów z półki nad Abe'em (obrazek 1). Po przejęciu nad nim kontroli wspinamy się po niebieskim słupie i celujemy z karabinu w niebieski zbiornik z prawej półki (obrazek 2).
Zniszczenie zbiornika aktywuje znajdujący się pod nim posterunek Guard Post. Po raz pierwszy musimy zmienić cel opętania bez restartowania mocy.
Wciskamy L2 (na PS4 / PS5) żeby "wyskoczyć" z ciała Sliga i wznowić kontrolowanie sfery Chi Orb. Szybko nakierowujemy ją na prawego Sliga, który wyszedł ze stróżówki. Pozwoli nam to kontynuować przeprawę dzięki wspięciu się po nowym słupie.
Po dotarciu na górny poziom musimy ponownie zmienić cel opętania. Kierujemy sferę Chi Orb w stronę Sliga z najwyższej półki. Możemy użyć tego Sliga do pociągnięcia za dźwignię i wyłączenia czerwonych wyładowań, które blokowały drogę.
Powracamy do sterowania poprzednim Sligiem. Warto zejść nim z powrotem na dół i zakończyć opętanie. Powodem takiego stanu rzeczy jest to, że nie wystarczy nam energii do dokończenia zagadki za jednym podejściem.
Ponownie aktywujemy moc opętania i wznawiamy kontrolowanie Sliga z półki ze zniszczonym zbiornikiem. Wchodzimy raz jeszcze na górę i przechodzimy przez bramkę gdzie znajdowały się wcześniej czerwone wyładowania.
Schodzimy po słupie i zbliżamy się do płonącej półki. Czekamy na dobry moment żeby ogłuszyć kontrolowanego Sliga i opętać elitarnego przeciwnika z miotaczem ognia, który jest niewrażliwy na płomienie.
Pociągamy za dźwignię żeby ugasić pożar. Wyruszamy nowo opętanym Sligiem na niższe piętra. Musimy używać miotacza ognia do niszczenia skrzynek, torując sobie w ten sposób drogę.
Po dotarciu na najniższy poziom kierujemy się w lewo. Wchodzimy do windy i wciskamy przycisk, dzięki czemu dotrze ona w lewo, do miejsca, w którym przebywają Abe i inne Mudokony. Możemy w dowolny sposób zakończyć opętanie przeciwnika z miotaczem, np. zabijając lub ogłuszając go.
Przywołujemy do siebie wszystkie Mudokony, ustawiamy się grupą na doprowadzonej tu windzie i jedziemy nią w prawo. Po drodze możemy zrekrutować 1 Mudokona.
Po zeskoczeniu na niższą półkę badamy najpierw lewą ścieżkę zasłoniętą przez kontenery (obrazek 1). Doprowadzi nas ona do sekretnego obszaru (Secret Area) skrywającego 2 sekrety Royal Jelly.
W miejscu gdzie był drugi sekret Royal Jelly znajduje się też przejście do jaskini będącej małym osobnym obszarem. W jaskini znajdziemy szafki do zbadania, maszynę do recyklingu oraz rząd automatów - możemy zakupić Battery i Blastos oraz odebrać za darmo Fizzy Pop.
Po zbadaniu jaskini wychodzimy z niej, powracamy do Mudokonów i wznawiamy podróż.
Wkrótce dotrzemy do obszaru patrolowanego przez maszynę z wielkim uśmiechem. Kluczem do utrzymania Mudokonów przy życiu jest chowanie się wraz z nimi w szafkach, ale szafki mogą pomieścić maksymalnie 10 sojuszników (plus jedenastego Abe'a). Dobrym pomysłem jest podzielenie grupy Mudokonów na dwie mniejsze poprzez wydawanie im poleceń z osobna.
Przeprowadzamy każdą grupę, tzn. biegniemy za maszyną zwróconą w prawo, chowamy się w szafkach, wychodzimy z nich gdy maszyna minie wszystkie szafki z Mudokonami i szybko docieramy na górną prawą półkę. Zanim opuścimy to miejsce docieramy Abe'em na prawy koniec dolnej ścieżki żeby zabrać sekret Royal Jelly.
Wznawiamy przemarsz całą grupą w prawo. Wkrótce dotrzemy do ptasiego portalu (Bird Portal), który pozwoli nam odesłać wszystkie dowodzone Mudokony.
Przejdźmy kawałek w lewo od aktywowanego przed chwilą portalu. W miejscu pokazanym na obrazku 1 Abe może doskoczyć do drążka i następnie wykonać podwójny skok z obrotem żeby dotrzeć do górnej ścieżki. Jest to sekretny obszar (Secret Area).
Badamy nową ścieżkę i idziemy na sam koniec w prawo. Znajdziemy tam sekret Royal Jelly, szafki oraz 4 Mudokonów do zrekrutowania. Możemy tu od razu otworzyć nowy ptasi portal i uratować Mudokony.
Powracamy na dół i k ontynuujemy podróż do lokacji Gantry Channel.