Oddworld Soulstorm: Ochranianie innych Mudokonów, The Ruins - solucja Oddworld Soulstorm poradnik, solucja
Protect the others - solucja 2: The Ruins
Ostatnia aktualizacja: 8 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się trzecia część opisu przejścia misji 2 - The Ruins. Nasza solucja podpowiada jak ocalić uciekające Mudokony w trakcie dwóch konfrontacji ze Sligami. Wyjaśniamy jak używać mocy Abe'a żeby w miarę możliwości ocalić 100% Mudokonów.
Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 2 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
Ochranianie Mudokonów - część 1
W finałowej części misji The Ruins do rozegrania są dwa starcia, które polegają na ochranianiu uciekających Mudokonów. Odbywa się to poprzez pozbywanie się Sligów mogących strzelać do Mudokonów widocznych na drugim planie.
Pierwsze starcie nie rozpocznie się dopóki nie użyjemy śpiewu na lewym dzwonie - zaznaczyliśmy go na obrazku. Zanim wykonamy tę czynność warto rozstawić jak najwięcej min ogłuszających na prawych ścieżkach. Im więcej min mamy w inwentarzu, tym łatwiej będzie przetrwać bitwę.
Po rozpoczęciu starcia skupmy się na opętaniu Sliga z lewej górnej półki zaznaczonej na obrazku. Używajmy tego Sliga do atakowania innych przeciwników, także wtedy gdy zostaną ogłuszeni przez rozstawione wcześniej miny.
Jeśli nie widzimy chwilowo żadnych celów doprowadźmy do eksplozji opętanego Sliga i zaczekajmy na przybycie kolejnego po to żeby także i jego opętać. Podczas walk pamiętajmy o ochranianiu śpiewającego Abe'a, bo jest on tak samo bezbronny, jak wszystkie pozostałe Mudokony. Możemy zmniejszać ryzyko śmierci bohatera rozstawiając się nim jak najbliżej lewego dzwonu.
Po tym jak Mudokony uciekły z tej okolicy ukryjmy się na najniższym poziomie areny. Pozwoli nam to w spokoju opętać i ogłuszyć / zabić wszystkich wrogów, którzy mogą nadal przebywać na wyższych półkach.
Po oczyszczeniu okolicy dotrzyjmy do górnego checkpointu. Niedługo po jego aktywowaniu przystąpieniu do drugiej konfrontacji.
Ochranianie Mudokonów - część 2
Tak samo jak wcześniej konfrontacja nie rozpocznie się dopóki nie użyjemy śpiewu na górnym dzwonie. W tym przypadku nie musimy przygotowywać się do starcia, gdyż do zwycięstwa posłuży nam wyłącznie opętanie.
Po rozpoczęciu bitwy absolutnym priorytetem jest opętanie pierwszego Sliga, który pojawi się na prawej górnej półce - zaznaczyliśmy go na obrazku.
Opętany Slig ma na wyposażeniu granatnik, który idealnie sprawdzi się do eliminowania pozostałych przeciwników. Pamiętajmy jednak, że granaty nie lecą w linii prostej. Musimy o tym szczególnie pamiętać w przypadku Sligów z górnej lewej półki (powyższy obrazek), bo łatwo spudłować i w konsekwencji przyczynić się do śmierci części z uciekających Mudokonów.
Inne Sligi będą pojawiały się na dolnych półkach i w nie zdecydowanie łatwiej trafia się z granatnika. Nie przerywajmy opętania aż do momentu gdy uciekną wszyscy sojusznicy.
Pozostało już tylko opuszczenie tej lokacji. Po tym jak uciekną Mudokony wyjście odblokowane zostanie w prawym górnym narożniku areny.
Niedługo po aktywowaniu checkpointu i skierowaniu się w lewo etap dobiegnie końca.