Oddworld Soulstorm: Otwarcie 3 bramy, Brewery - solucja Oddworld Soulstorm poradnik, solucja
Open the 3rd train gate - solucja 16: Brewery
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Oddworld Soulstorm znajduje się druga część opisu przejścia misji 16 - Brewery. Nasza solucja podpowiada jak doprowadzić do otwarcia trzeciej bramy przy pociągu, gdzie odnajdywać Mudokony i jak je poprawnie eskortować, a także jak pozbywać się Sligów w otwartych konfrontacjach.
Dodatkowa uwaga - Zielony kolor w opisie przejścia etapu symbolizuje sekrety i unikalne lokacje / czynności powiązane z odznakami (wyzwaniami) gry. Odznaki misji 16 opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
- Przejście przez Tangy Tear X-Traktor - Cut through the Tangy Tear X-Traktor
- Otwarcie trzeciej bramy - Open the third train gate
Przejście przez Tangy Tear X-Traktor - Cut through the Tangy Tear X-Traktor
Abe może skorzystać z zaznaczonego na obrazku dolnego przejścia po tym jak dotrze do koła roboczego i zaliczy obowiązkowy cel misji związany z otwarciem drugiej bramy. Odbywamy długą podróż w prawo aż dotrzemy przejścia prowadzącego do Tangy Tear X-Traktor.
Po dotarciu w nowe miejsce podążamy odgórnie narzuconą ścieżką. Po drodze możemy zaglądać do szafek i innych pojemników.
Turlamy się przez napotkane otwory i docieramy do nowej lokacji z przeciwnikami. Warto rozpocząć od zwabienia nowych Slogów i doprowadzenia do tego żeby spadły na niższą półkę. Pozwoli to nam bezpiecznie pozbyć się tych potworów, wykorzystując np. koktajle Brewnade albo puszki Fizzy Pow.
Docieramy do lewej górnej dźwigni i po odblokowaniu przejścia używamy opętania na dolnym Sligu. Możemy od razu się go pozbyć lub otworzyć prawe przejście i użyć jego miotacza ognia do podpalenia Slogów. Po zabezpieczeniu okolicy rekrutujemy w sumie 4 Mudokony i używamy windy podróżującej na dół.
Docieramy do nowej lokacji z przetrzymywanymi Mudokonami. Rekrutujemy 3 Mudokonów, a następnie wciskamy przycisk i oswobadzamy kolejne 3 Mudokony. Tuż po tym jak przyłączymy wszystkich sojuszników docieramy szybko do lewej górnej półki. Nakazujemy Mudokonom żeby tam pozostały.
Na dolnym poziomie pojawią się Slogi oraz elitarny Slig. Skupiamy naszą uwagę na Sligu. Najbezpieczniej jest użyć na nim gadżetu Bouncy Binding Candy, choć możemy też np. pozbyć się go rzucając w niego Brewnade albo dwoma Fizzy Pow.
Slogów nie musimy atakować, bo możemy odblokować sobie dalsze przejście podstępem. Po tym jak pozbędziemy się Sliga zeskakujemy na niższy poziom i biegniemy sprintem w prawo. Musimy wykonać podwójny skok i doskoczyć do prawej górnej półki z powyższego obrazka. Abe będzie tu bezpieczny.
Nie ruszamy się z miejsca i czekamy aż Slogi zgubią trop i ponownie zasną. Przytrzymujemy przycisk skradania się, ostrożnie opuszczamy się i powracamy do ukrywających się sojuszników. Wydajemy im polecenia podążania za Abe'em i cały czas skradając się docieramy do lewej windy. Przycisk skradania puszczamy dopiero gdy winda wyruszy na niższe piętro.
Po zjechaniu windą znajdziemy ptasi portal, z pomocą którego ratujemy Mudokony. W tym samym miejscu są też szafki do przeszukania oraz automat sprzedający Brew Bottles.
Kontynuujemy przeprawę do lokacji, w której spotkamy Sligów oraz potwory Slog. Abe nie może niestety skorzystać z opętania, bo przeciwnicy mają nakrycia głowy, które ich przed tym chronią. Warto zakraść się do Sliga z prawego pomieszczenia i po cichu się go pozbyć.
Obok Sliga znajdziemy pierwszą dźwignię - pociągamy za nią. Przechodzimy przez górną część lokacji i czekamy na dobry moment żeby zakraść się do drugiej dźwigni. Pociągnięcie za obie dźwignie odblokuje dostęp do pokazanej na obrazku windy.
Windą zjedziemy do kolejnego już obszaru z posterunkami Guard Houses. Schemat zachowania pozostaje bez zmian. Dla przypomnienia po zrekrutowaniu 3 Mudokonów wycofujemy się do lewej windy i używamy opętania na pierwszym Sligu. Docieramy opętanym Sligiem w pobliże Abe'a i bronimy Mudokony przed atakami pozostałych wrogów wychodzących i wylatujących ze stróżówek.
Po zakończeniu walk pozbywamy się opętanego Sliga i wciskamy przycisk żeby oswobodzić 3 torturowane Mudokony. Z całą grupą przechodzimy w prawo i aktywujemy ptasi portal żeby uratować sojuszników. Możemy już skorzystać z przejścia obok portalu.
Znajdziemy się w kolejnej lokacji z Mudokonami i także i w tym miejscu musimy powtórzyć poznane już kroki. Rekrutujemy 3 pracujące Mudokony i oswobadzamy 3 torturowane Mudokony. Z sojusznikami chowamy się szybko na lewej górnej półce.
Czekamy aż Slogi zgromadzą się pod okupowaną półką. Rozkazujemy Mudokonom pozostać w miejscu. Sami biegniemy w prawo i doskakujemy do górnej półki obok windy. Czekamy aż Slogi zasną, schodzimy na dół, po cichu wracamy się do Mudokonów i po przywołaniu ich docieramy całą grupą do prawej windy.
W nowej lokacji znajdziemy automat z darmowymi puszkami Fizzy Pop. Jest tu też dwóch Sligów i z racji braku urządzeń Chant Suppressors możemy ich bezproblemowo opętać i wyeliminować. Abe musi w pojedynkę dotrzeć w lewo, przy czym musimy zadbać o zniszczenie min z wąskiego przejścia - zaznaczyliśmy je na obrazku. Najlepiej rzucać w miny cukierkami Rock Candy.
W lewym obszarze znajdziemy 1 Mudokona do zrekrutowania i automat z butelkami Brew Bottles do kupowania. Wołamy do siebie wszystkie Mudokony i używamy dźwigni do odblokowania przejścia do nowej windy.
Po raz kolejny musimy zaliczyć lokację, w której znajdują się stróżówki Guard Houses. Jako że identyczne starcia rozgrywaliśmy już wcześniej powinniśmy doskonale wiedzieć o tym żeby ustawić się w lewej windzie, opętać pierwszego Sliga i z jego pomocą pozbyć się kolejnych. W lokacji tej łącznie zrekrutujemy 6 Mudokonów - 3 pracujących i 3 torturowanych.
Korzystamy z kolejnej windy i docieramy nią na wyższe piętro.
Na kolejnym piętrze znajdziemy m.in. automaty sprzedające Fizzy Pop i Blastos, z pomocą których możemy wytwarzać Fizzy Pow. Mamy swobodę wyboru jak uporać się ze Sligami z wyższej półki - możemy np. rzucać w nich cukierkami Bouncy Candy. Po lewej stronie jest maszyna do recyklingu pustych butelek.
Kontynuujemy wspinaczkę. Doprowadzi ona nas do ptasiego portalu. Jeśli eskortowaliśmy co najmniej 3 Mudokony (jest to niemal pewne), to dzięki ich uratowaniu odblokujemy nowy ładunek mocy specjalnej Shrykull. Wspinamy się na półki na lewo od portalu żeby kontynuować przeprawę. Jedyna dostępna ścieżka doprowadzi nas do wyjścia z Tangy Tear X-Traktor.
Otwarcie trzeciej bramy - Open the third train gate
Idziemy w prawo. Niedaleko zamkniętej bramy znajdziemy skrzynki z lootem oraz automat do odbierania za darmo Brew Bottles. Używamy ruchomej platformy żeby przemieścić się na dalszy plan.
Zanim wyruszymy dalej możemy sprawdzić szafki, zwrócić puste butelki w stacji do recyklingu oraz skorzystać z automatów oferujących za darmo Fizzy Pop i Blastos. Pozwoli nam to bezpłatnie uzupełnić zapasy ładunków wybuchowych Fizzy Pow.
To kolejna już scena będąca kopią jednego ze starć z wcześniejszej części opisywanej misji. Po tym jak przekroczemy czerwoną barierę zamknie się przejście za naszymi plecami i rozpoczną się walki. Tak samo jak wcześniej warto początkowo użyć koktajli Brewnade do zatrzymania i opcjonalnie również do podpalenia potworów Slog. Przeciwników Slig możemy atakować np. cukierkami albo ładunkami Fizzy Pow.
Uważamy na elitarnego Sliga ze środkowej platformy, który może spaść na dół oraz ostrzelać Abe'a przez kratkę poddaną na zniszczenia. Jest on podatny na opętanie.
Na wyższych poziomach są Sligi wyposażone w wyrzutnie. Także i tu możemy wspomóc się opętaniem. Pozbycie się wszystkich Sligów z metalowych balkoników nie jest wymagane.
Abe musi dotrzeć do koła roboczego Work Wheel i odblokować z jego pomocą trzecią bramę. Powracamy po wszystkim na dół i używamy ruchomej platformy żeby z powrotem przemieścić się na pierwszy plan.