Portale w Lords of the Fallen | Informacje wstępne Lords of the Fallen poradnik
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Portale są to miejsca, które aktywują się po zabiciu bossa (tylko w jednym przypadku jest inaczej) i pozwalają przenieść się do innego wymiaru, aby zdobyć nagrody. Generalnie są trzy rodzaje portali - komnata skarbów, w której możesz zdobyć przedmioty bez dodatkowej walki lub warunku, próżnia, czyli ciemne, tajemnicze miejsce, w którym pojawiają się przeciwnicy i w którym można stracić czasami orientację oraz arena, na której gracz musi wytrzymać kolejne fale przeciwników, aby móc zdobyć nagrodę. Portale nie są zlokalizowane w miejscach walki z bossami, czasami na portal trafisz wcześniej niż na przeciwnika, dlatego też warto zapamiętać ich lokalizację i udać się już po stoczonym (i wygranym) pojedynku.
Uwaga: zdobyty loot może nieco się różnić od podanego.
Portal #1 (Cytadela Keystone)
Pierwszy portal aktywujesz po pokonaniu Pierwszego Strażnika. Sam portal znajdziesz podczas poszukiwania klucza dla Kaslo, w Północnym Skrzydle Cytadeli, w miejscu, gdzie na górze schodów mogłeś spotkać Marudera. W portalu nie natkniesz się na żadnych przeciwników, a jedynie trzy skrzynie z nagrodami.
Loot:
- Pusta butelka (zwiększenie maksymalnej ilości mikstur zdrowia)
- Wierny uczeń (ozdoba, regeneruje moc rzucania zaklęć)
- Szaniec (tarcza migdałowa)
- Okruchy: jedności ducha, magii, energetyczny
- Zapieczętowana runa (mała)
Portal #2 (Keystone)
Po pokonaniu Dowódcy kieruj się po schodach w górę. Następnie skręć maksymalnie w prawo (tuż po rozmowie z Kapitanem), gdzie trafisz na otwarty portal.
W środku na samym początku znajdziesz jedną skrzynię. Otwórz ją, a do kolejnej poprowadzi Cię wypuszczona kula światła - uważaj tutaj na przeciwników. Nie mają co prawda paska zdrowia, jednakże zabijesz ich tak samo, jak poza portalem. Następnie kolejna kula światła poprowadzi cię do miejsca, gdzie wejdziesz na mały podest z tajemniczym znakiem wyrytym na nim. Teraz szybko biegnij za znaną już kulą - ta doprowadzi Cię do miejsca, gdzie znajdziesz otwartą skrzynię (szybko zabierz jej zawartość). Jeśli nie zdążysz skrzynia się zamknie i będziesz musiał powtórzyć czynność. Teraz możesz już opuścić portal.
Loot:
- Quamar (kostur)
- Okruchy: energetyczny, odporności na ogień
- Zapieczętowana runa (mała)
Portal #3 (Keystone)
Portal znajdziesz kierując się od Spalonej wieży strażniczej w stronę Cmentarza. Otwarty zostaje po pokonaniu Wyznawcy.
W środku czeka Cię walka na arenie (3 fale przeciwników). Możesz po każdej z fal uzupełnić mikstury oraz zapisać grę (checkpoint z lewej strony, po wejściu przez portal). Aby rozpocząć walkę (i każdą kolejną falę) wejdź na środek areny.
Twoi przeciwnicy to:
1. Rhogar Tarczownik w towarzystwie Marudera
2. Zarażony, szybki Łotrzyk oraz Kusznik
3. Rycerz oraz Zarażony
Po walce wejdź na środek areny - pojawi się skrzynia, z której możesz odebrać nagrodę.
Loot:
- Muł (ozdoba, zwiększa maksymalny udźwig)
- Okruchy: Punktu zaklęć, Punktu atrybutów
Portal #4 (Świątynia)
Znajdziesz go obok wejścia na arenę, na której walczysz z Infiltratorem (tuż przed lokacją Portal). Otwiera się po wygranej walce z tymże bossem.
W środku nie znajdziesz żadnych potworów. Przy samym wejściu będziesz mógł otworzyć trzy skrzynie, w których znajdziesz przedmioty.
Loot:
- Pusta butelka
- 2x Zapieczętowana runa (mała)
- Kodeks (wielki miecz)
- Okruchy: magii, energetyczny
Portal #5 (Katakumby)
Portal ten znajduje się niedaleko wejścia do Katakumb (główne wrota, do których trafisz z Cmentarza) - od checkpointa wystarczy zejśćna dół i przy pierwszym rozwidleniu wybrać prawy korytarz, a następnie od razu lewe drzwi. Wcześniej musisz jeszcze pokonać Czempiona, aby otworzyć portal.
W środku znajdziesz znaną Ci już arenę. Możesz zapisać wcześniej grę i uzupełnić mikstury. Kolejne fale przeciwników pojawią się, gdy tylko wejdziesz na środek pomieszczenia.
Twoi przeciwnicy to:
1. 4x Zarażony, 1x Łotrzyk
2. Grubas z kuszą oraz dwa Ogary
3. Rhogar Rycerz w towarzystwie Zarażonego
Nagrodę odbierzesz wchodząc po walce w to samo miejsce (środek areny), gdzie pojawi się wtedy skrzynia.
Loot:
-Wysysacz życia (część zbroi)
- Okruch punktu zaklęć
Portal #6 (Keystone)
Portal zostaje otwarty po pokonaniu Bestii, a znajdziesz go w pobliżu głównego portalu, prowadzącego do Świątyni.
W środku cały czas podążaj za świetlaną kulą, gdyż gdy stracisz ją z oczu zaczniesz również tracić punkty życia. Po drodze uważaj, aby nie deptaćna otoczone zieloną obwódką płyty - powoduje to utratę punktów życia. Światełko doprowadzi Cię do skrzyni, po drodze natkniesz się jeszcze na dwóch Łotrzyków.
Loot:
- Okruch odporności na truciznę
Portal #7 (Świątynia)
Portal znajdziesz w jednej z małych cel, które są przyłączone do areny (Wieczny Płomień). Otwiera się po zabiciu Protektora.
Jest to jeden z bardziej rozbudowanych portali. W środku na początku skieruj się w stronę widocznego ogniska, gdzie będziesz musiał uporać się z kilkoma Zarażonymi.
Gdy już to zrobisz zwróć uwagę na znajdujące się z prawej strony świecące runy (na ziemi). Ruszaj za nimi kawałek, a dojdziesz do migającego czerwoną poświatą miejsca. Gdy wkroczysz na owy teren wejdziesz na mini-arenę, która zostanie otoczona ogniem (uwaga, przekroczenie płomienia równoznaczne jest ze śmiercią). Aby na nowo otworzyć krąg musisz pokonać Maga, oraz dwóch Tarczowników. Po walce pojawi się skrzynia.
Następnie powróć w stronę ogniska, i podobnie, za tajemniczymi runami, ruszaj przed siebie. Dojdziesz do miejsca pokazanego na obrazku, gdzie po otwarciu skrzyń pojawi się ognista bestia. Uważaj na jej ciosy, a także zwinięcie się w "kłębek" i doskakiwanie do gracza. Po pokonaniu tego przeciwnika wróć jeszcze w stronę ogniska.
Tutaj czekają na Ciebie teraz dwaj Rycerze, a także Tyran (jego serce znajdziesz kawałek od ognika, z łatwością zlokalizujesz je po pierwszym pokonaniu przeciwnika - kieruj się w stronę czerwonej nici, łączącej pikawę z jej posiadaczem). Po pokonaniu tych przeciwników możesz otworzyć kolejną skrzynię i opuścić to miejsce.
Loot:
- Mucha (młot)
- Hołd (miecz)
- Okruchy: magii, punktu atrybutów
Portal #8 (Komnata Kłamstw)
Portal ten zostanie otwarty po pokonaniu Niszczyciela. Nie jest to jednak portal pojawiający się na końcu areny (ten prowadzi do Adyra, a następnie do Cytadeli - lepiej wcześniej odwiedzić portal wyzwań, gdyż potem powrót będzie utrudniony). Właściwy znajdziesz przy schodach, niedaleko wejścia, do którego zaprowadziła Cię Yetka. W środku natrafisz na trzy skrzynie z zawartością.
Loot:
- Pusta butelka
- Rdzeń (wielki miecz)
- Zapieczętowana runa (mała)
- Okruchy: energetyczny, odporności na magię, odporności na błyskawice
Portal #9 (Cytadela Keystone)
Jedyny niezwiązany z żadnym bossem portal. Wejść do niego możesz zaraz po rozmowie z Adyrem i przeniesieniu się do Cytadeli. Znajdziesz go bez problemu, gdyż rozpoczynasz ponowną ekplorację tejże lokacji mając go po swojej prawej stronie.
- Najpierw zajmij się Łotrzykami, a następnie skup się na Rycerzu.
W środku czeka Cię walka na arenie. Twoimi przeciwnikami będą kolejno:
1. Tyran, Łucznik, Kusznik
2. 2x Łotrzyk, Rycerz
3. Ognisty potwór, Łotrzyk
Po walce standardowo wejdź na środek areny, a koło Harkyna pojawi sie skrzynai z "fantami".
Loot:
- Cetemonialny (wielki topór)
- Okruchy: punktu zaklęć, punktu atrybutów
Portal #10 (Cytadela Keystone)
Portal ten zostanie odblokowany po walce z Zaginionymi Braćmi. Znajdziesz go kierując się w stronę Holu głównego, u szczytu schodów prowadzących ze Starych kwater.
W środku przyjdzie Ci walczyć na arenie:
1. 3x Pająk
2. Duch, Łotrzyk
3. 2x Mag, Rycerz
Odbierzesz swoją nagrodę wchodząc na środek areny (obok Harkyna pojawi się wtedy skrzynia z zawartością).
Loot:
- Spojrzenie (młot)
- Lord (cały zestaw zbroi)