Nadkruszone ściany | Znajdźki, sekrety, przedmioty w Lords of the Fallen Lords of the Fallen poradnik
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Podczas podróżowania po różnych lokacjach czasami natkniesz się na ściany, które w centralnym punkcie mają widoczne ślady nadkruszenia, tworzące wzór w rodzaju pajęczyny. Za takimi ścianami znajdują się zwykle ukryte pomieszczenia, kryjące przedmioty, czasami potwory i inne znajdźki. Ścianę taką możesz zniszczyć stając przed nią i używając w jej stronę szarży z tarczą (sprint i zasłonięcie się).
Sekretne pomieszczenie #1 (Cytadela Keystone)
Wejść tutaj możesz już podczas początkowej eksploracji Cytadeli, ale również w dalszej części. Pomieszczenie to znajdziesz za ścianą [M1,13]. Zaraz po wejściu podnieś Mały klucz do piwnicy. Dalej: w odnodze po prawej stronie, w końcu korytarza zlokalizuj drzwi, a w nich Klucz do kufra w holu głównym oraz checkpoint. I więcej Pająków - jeżeli nie dasz rady ich pokonać przebiegnij sprintem po przedmioty, a następnie uciekaj z tego miejsca. W lewym rogu tego ukrytego pomieszczenia znajdziesz także Ludzką czaszkę [M5,##1].
Z lewej strony od wejścia zlokalizuj za kratką tajemniczy znak (screen; otwiera on drzwi w korytarzu na wprost, zaraz po lewej stronie). W środku znajdziesz Igły (broń naręczna), a podczas drugiej wizyty w Cytadeli brata Zatroskanego Mnicha [M5,10]. Podczas tej wizyty znajdziesz także dwie notatki.
Po rozmowie z Adyrem i ostaniej wizycie w Cytadeli możliwe stanie się także otwarcie zamkniętych wcześniej drzwi [M5,12] - klucz upuści jeden z pokonywanych po drodze Rycerzy [M5,11]. W środku Prawo (wielki młot).
Sekretne pomieszczenie #2 (Keystone)
Na końcu drogi (na lewo od checkpointa, na którego natrafiasz po pokonaniu Dowódcy i pierwszej rozmowie z Kapitanem) znajdziesz zamknięte, póki co, drzwi. Nie one powinny Cie jednak interesować - z ich lewej strony odszukaj ścianę pokazaną na obrazku [M2,15]. Możesz ją zniszczyć używając szarży z tarczą (sprint w stronę ściany przy jednoczesnym zasłonięciu się). W sekretnym pomieszczeniu odnajdziesz skrzynię, a w niej broń (młot, Ślepiec).
Sekretne pomieszczenie #3 (Katakumby)
W jednej z cel ([M4,15]) w pobliżu Zarażonego Mnicha możesz przebić ścianę. W środku znajdziesz młot (Dziedzictwo). Możesz go ulepszyć udając się do grobu Svena [M4,9] (niedaleko wejścia z Spalonej wieży strażniczej). Dzięki temu staniesz się posiadaczem bardzo dobrej broni.
Sekretne pomieszczenie #4 (Cytadela Keystone)
Ścianę znajdziesz w pomieszczeniu z prawej strony schodów, na wprost miejsca, w którym przebywa Ranny Mnich. W środku sekretnego pomieszczenia znajduje się skrzynia [M5,14] z zestawem zbroi Wola.
Sekretne pomieszczenie #5 (Cytadela Keystone)
Przejdź z Zalanych sal do Starych kwater, a następnie do góry, w okolicę portalu. W kolejnym pomieszczeniu z lewej strony zlokalizuj ścianę, którą możesz zniszczyć (screen) [M5,27].
Następnie wróć się do schodów, i wejdź na tajemniczy znak, znajdujący się na ziemi obok portalu. Teraz szybko biegnij w miejsce ściany, którą zniszczyłeś i otwórz drzwi [M5,28] (normalnie zamknięte, będą otwarte przez krótką chwilę po wdepnięciu na znak, dlatego też śpiesz się). W skrzyni znajdziesz Okruchy: odporności na truciznę oraz punktu zaklęć.
Sekretne pomieszczenie #6 (Keystone)
Aby w ogóle dostać się do lokacji zawierającej to pomieszczenie musisz zabić Kapitana [M5,9]. Dokonać tego możesz tylko podczas ostatnie wizyty w Cytadeli, a więc już w końcówce gry. Martwy Kapitan upuści Klucz do południowego okopu, z którym udaj się do wejścia do Starych Ogrodów [M2,33].
Tam przejdź po schodach na dół, następnie skręć maksymalnie w prawo w pobliże nadkruszonej ściany widocznej na obrazku ([M2,37]).
W środku znajdziesz ducha. Możesz z nim porozmawiać, jednakże nie będzie on wierzył, że jest bytem niematerialnym. Aby mu udowodnić swoje racje uderz mieczem "w powietrze" - broń przejdzie przez ducha, ten zniknie, a znajdujący się w środku kufer zostanie otwarty. Znajdziesz w nim ozdobę Nowy Świt.