Rytuały i litanie (ZP) | Rozdział 13 - Mors i Alester | Gra o tron Gra o tron poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Rytuały i litanie [ZP]
Czarny Zamek, Dar
Punkt 1
Po przybyciu na Czarny Zamek [w rozdziale 13], obok głównego wejścia do Wspólnej Sali zobaczysz Duncana i kilku czarnych braci przetrzymujących twojego dawnego druha, Patreka. Patrek oskarżony jest o rytualne morderstwa na swoich kamratach. Prawda jest oczywiście inna, ale musisz tego dowieść.
Punkt 2
Porozmawiaj ze śledczym, Addamem Flowersem, który znajduje się na miejscu zbrodni. Ten wciąż będzie rzucał podejrzenia na Patreka, jednak to tylko poszlaki i mylne tropy.
Punkt 3
Wiedziony podejrzeniami, że coś tutaj nie gra, po rozmowie z Addamem wejdź w psią skórę i złap zapach ostatniej ofiary, Mylesa.
Zapach doprowadzi Cię do domu Mylesa, obok którego stoi dwóch strażników. Wezwij Morsa, by dowiedzieć się od nich, iż Patrek rzeczywiście był widziany z ofiarą tuż przed jej śmiercią.
Porozmawiaj z Patrekiem i wyduś z niego prawdę. Owszem, Patrek i Myles spotykali się na potajemnych rozmowach, ale to wciąż nie czyni z Patreka mordercy.
Punkt 4
Patrek wspomniał, że Myles miał utarczkę z Watem. Odszukaj Wata na moście i porozmawiaj z nim na ten temat. Jak się okazuje, wszystkie dotychczasowe ofiary kilka lat temu były na wspólnym patrolu, podczas którego wydarzyło się coś strasznego.
Punkt 5
Zajrzyj do raportów, które znajdziesz na drugim piętrze wspólnej sali, aby dowiedzieć się, kto jeszcze był na tym patrolu. Okazuje się, że brał w nim udział sam Addam Flowers.
Punkt 6
Zejdź na parter i przeszukaj skrzynię Flowersa. Znajdziesz tam niezbite dowody na to, że to właśnie on jest sprawcą rytualnych mordów.
Poinformuj Duncana o swoim odkryciu niezwłocznie rusz w ślad za Addamem, który udał się z ostatnim członkiem feralnego patrolu do lasu w Mole's Town.
Punkt 7
Zanim opuścisz Czarny Zamek zostaniesz zaczepiony przez kilku strażników niezadowolonych z faktu, że Patrek wciąż nie został ukarany. Powiedz im, kto jest naprawdę winny, a Ci odczepią się od Ciebie i obejdzie się bez rękoczynów.
Punkt 8
Po krótkim spacerze po lesie zobaczysz, że nieco się spóźniłeś i Addam właśnie rozprawia się ze swoją ostatnią ofiarą. Niestety nic nie możesz zrobić, aby pomóc biedakowi.
Punkt 9
Pozostaje Ci już tylko dogonić Addama, który ewidentnie postradał zmysły i ukrócić jego obłęd. Addam jest godnym przeciwnikiem, ale między umiejętnościami Morsa i Alestera oraz ugryzieniami psa nie będzie miał wielkiej szansy. Po walce wróć do Duncana i opowiedz mu o wszystkim, a Patrek zostanie uwolniony i przywrócony do służby.