Rozdział 16 - Mors lub Alester - Ogień i lód (ZG) | Rozdział 15 i 16 - Stara blizna / Mors lub Alester Gra o tron poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 31 sierpnia 2016
Ogień i lód [ZG]
Czerwona Twierdza
Punkt 1
Przyszła pora ostatecznej rozgrywki. Tym razem wrogiem okaże się najlepszy przyjaciel. Niezależnie od tego, czyją ścieżkę wybrałeś w [rozdziale 13.3], Mors i Alester i tak zetrą się w boju. Postaraj się zapisać grę w krótkim momencie przerwy między wstawkami filmowymi a walką. W międzyczasie i tak nastąpi automatyczny zapis, ale ten można łatwo i niechcący nadpisać, wczytując nieodpowiedni zapis gry.
Jeśli grasz jako Mors, pamiętaj o wykorzystywaniu umiejętności psa, aby powalać Alestera. Niezależnie do tego kim gracz, podczas walki stosuj obrażenia długotrwałe (takie jak krwawienie lub trucizna) i wszelkie umiejętności powalające lub oszałamiające. Uważnie obserwuj stan energii podczas stosowania potężniejszych ciosów. Staraj się zawsze mieć jej trochę w zanadrzu, aby w razie potrzeby móc zastosować przerwanie przeciwnikowi ciosu specjalnego.
Punkt 2
Kiedy zdrowie przeciwnika spadnie do połowy, do sali tronowej wtargną Złote Płaszcze. Na tę krótką chwilę Alester i Mors znów staną ramię w ramię, aby wyeliminować wspólnego wroga, który przeszkodził im w pojedynku. Używaj tych samych taktyk, które sprawdzały się do tej pory, czyli masowego oszałamiania, powalania oraz umiejętności psa, aby odwrócić uwagę przeciwników, których chcesz sobie zostawić na koniec. W kryzysowych momentach możesz wspomóc się dzikim ogniem, jeśli jeszcze Ci go trochę zostało. jeśli musisz zregenerować energię, postaraj się dopilnować żeby, Alester i Mors nie robili tego jednocześnie. W razie otoczenia przez przeciwnika, użyj pobliskich filarów by rozdzielić strażników i odzyskać trochę energii. Wprawa w walce z takimi grupkami na ulicach Królewskiej Przystani zwróci się teraz w dwójnasób.
Punkt 3
Ro rozgromieniu Złotych Płaszczy wróć do poprzedniej taktyki walki z przyjacielem. Niezależnie od tego kim grasz, gdy zredukujesz punkty życia przeciwnika do połowy, ten zastosuje jakąś nieprzewidzianą sztuczkę by zyskać przewagę w walce. Alester podpali swoją broń, zadając Morsowi dodatkowe obrażenia czasowe. Mors natomiast nieoczekiwanie skoczy na Alestera zadając natychmiastowe obrażenia i skracając dystans.
Kiedy zredukujesz zdrowie przeciwnika do połowy, ten wyciągnie kolejnego asa z rękawa. Alester wezwie moc R'hllora do pomocy w walce, natomiast Mors w przypływie adrenaliny skoczy do brutalnego kontrataku.
Rozgrywaj ręsztę walki tak samo jak dotychczas i nie bój się korzystać z flakonów czy olejków. To już ostatnie chwile, więc oszczędzanie na czymkolwiek nie ma żadnego sensu. W końcu przyjaciel ulegnie i zginie z ręki postaci, którą kierujesz.
Punkt 4
Po walce, Varys wniesie do sali tronowej niemowlę Jeyny. Ten moment to kolejne rozgałęzienie, prowadzące do jednego z 4 zakończeń (po dwa na postać).
Jeśli grasz jako Mors, wybierz opiekę nad dzieckiem, aby zobaczyć najlepsze z czterech zakończeń. Każde inne zakończenie trudno nazwać happy-endem, ale o tym możesz już przekonać się sam.