Okowy (ZG) - Riverspring, Leśna Warownia | Rozdział 13 - Mors i Alester Gra o tron poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Okowy [ZG]
Riverspring
Punkt 1
Po cudownym zmartwychwstaniu, Mors dowiaduje się o planach Valarra, który szturmem chce odbić Jayne z Leśnej Warowni.
Teraz będzie dobra okazja, aby zwerbować trochę ludzi do Nocnej Straży, aby zakończyć zadanie poboczne Świeża Krew. Spacerując po mieście zwróć uwagę na dziesiątki zwłok leżące na ulicach - wiele z nich ma przy sobie złoto i inne łupy.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, teraz będzie doskonała okazja, aby odwiedzić Czerwonych kapłanów w Bożym Gaju i zrobić zakupy dla Alestera. Powinieneś mieć już dość złota, aby kupić nowe zbroje/bronie dla swoich bohaterów. Jeśli musisz wybierać, zaopatrz tę postać, którą chcesz grać w rozstrzygających rozdziałach. Odwiedź kowali, zbrojmistrzów i innych kupców we wszystkich miastach, w których wcześniej widziałeś coś ciekawego do kupienia.
Punkt 2
Kiedy będziesz gotowy do opuszczenia Riverspring, spotkaj się z przewoźnikiem Victorem na przystani, a ten zabierze Cię do Leśnej Warowni.
Leśna Warownia
Punkt 1
Victor zabierze was pod niestrzeżoną bramę do warowni. Korzystając z ataku Valarra możesz dostać się niepostrzeżenie aż na szczyt zamku. Za ciche przedostanie się przez zamek otrzymasz również osiągnięcie. Do tego celu potrzebny będzie pies Morsa, którego spotkasz w pierwszym korytarzu warowni.
Punkt 2
Zagryź strażnika patrolującego schody przed salą tronową, a w międzyczasie zabierz broń, która znajduje się w pokoju straży, w którym niegdyś spotkałeś Alessandra.
To ta sama broń, o której Lord Harlton rozmawiaj ze swoim człowiekiem w [rozdziale 8].
Punkt 3
Omiń cichcem salę tronową i wejdź do korytarza, na rogu, którego stoi patrol. Nie podchodź do nich i zamiast tego poślij psa za zapachem Jeyny.
Punkt 4
Zagryź strażnika, który stoi psu na przeszkodzie i już w ludzkiej skórze prześliźnij się tą samą trasą do sali jadalnej.
Punkt 5
Poczekaj chwilkę w jadalni, aby upewnić się, że strażnik patrolujący to pomieszczenie udał się do kuchni. Wtedy puść za nim swojego psa i zagryź go zanim wyjdzie z kuchni.
Przy zwłokach strażnika znajdziesz klucz do piwniczki, którą przejdziesz do kolejnego punktu.
Punkt 6
Na szczycie schodów za piwnicą zobaczysz spacerującego strażnika. Jak zwykle, naślij na niego psa kiedy ten nie będzie patrzył i rozszarp mu gardło.
Punkt 7
Klatką schodową dostaniesz się na kolejne piętro. Mimo usilnych starań zostaniesz od razu dostrzeżony, a strażnik, który Cię zobaczył pobiegnie zaalarmować pozostałych. Na szczęście nie jest szybkim biegaczem, więc jeśli natychmiast przejmiesz kontrolę nad psem to z łatwością dogonisz go w okolicach krat oddzielających korytarze. Zagryź go szybko, a nikt nie przyjdzie mu z pomocą.
Punkt 8
Wejdź do gabinetu Harltona i dokładnie go przeszukaj. Z pomocą psiego nosa odnajdziesz Pęk kluczy Harltona ukryty w kominku. Za jego pomocą będziesz mógł otworzyć bramkę, którą zatrzasnął za sobą uciekający strażnik.
Opcjonalnie, możesz również odnaleźć tajne przejście obok kominka korzystając z widzenia R'hllora. Którejkolwiek opcji nie wykorzystasz, i tak dostaniesz się aż do pokoju Jayne bez podnoszenia alarmu.
Punkt 9
Niestety, Jayne jest strzeżona przez Ethana i jego ludzi. Przewaga strażników oraz ciasne pomieszczenie sprawią, ze trudno będzie unikać ciosów. Taka walka w zwarciu ma jednak swoje plusy i ciosy obszarowe obu bohaterów dosięgną wszystkich przeciwników na raz. Wykorzystaj to, aby skutecznie ich oszałamiać i zasypywać gradem ciosów. Stosuj ataki specjalne na przemian Alestera i Morsa, aby obu panom starczyło energii do końca walki.
Po zwycięstwie nad Ethanem, na piętro wkroczy Harlton z małym oddziałem swoich najlepszych ludzi. Na razie skończy się na rozmowie, po której Mors, Alester i Jeyna zabarykadują się w sypialni. Wykorzystaj ten moment aby pozbierać łupy po ostatniej walce. Wykorzystaj widzenie R'hlorra, aby odszukać tajne przejście prowadzące na klatkę schodową.
Zejdź w dół schodami, aż dotrzesz do mechanizmu, który otworzy przejście z powrotem do jadalni.
Punkt 10
Po drodze przez jadalnię zabij grupkę przeciwników, podczas gdy Jeyna skręca się z powodu bólów porodowych. Zastosowanie dotychczas poznanych taktyk powinno szybko załatwić sprawę kuchennego patrolu.
Punkt 11
Po otwarciu wrót jadalni zostaniesz natychmiast zaatakowany przez dwie grupy przeciwników - jedna nadejdzie z południowego, a druga ze wschodniego skrzydła korytarza.
Skup swoje ataki na jednej grupie na raz, aby jak najszybciej ją zneutralizować. Unikniesz w ten sposób niepotrzebnego rozproszenia zadawanych obrażeń i szybciej się z nimi uporasz. Pamiętaj również, że śmierć jednego z bohaterów nie jest permanentna, tak długo jak drugi przeżyje potyczkę.
Punkt 12
Na koniec udaj się do sali tronowej, w której czeka na Ciebie Harlton ze swoją watahą. Przyjdzie Ci zmierzyć się z twoim dawnym towarzyszem boju, Desmondem. Na początku walki skup się na unieruchamianiu Desmonda i wykorzystaj ten czas na pozbycie się łuczników oraz innych przeciwników w lekkich zbrojach, aby ograniczyć do minimum otrzymywane obrażenia.
Kiedy na placu boju zostanie już sam Desmond, wciel w czyn starą taktykę powalenie + krwawienie + dobicie. Długotrwała trucizna lub podpalenie tez nie zaszkodzi, ponieważ pasek zdrowia Desmonda jest nieprzyzwoicie długi. Przy dobrym wyczuciu czasu w używaniu umiejętności, pan rycerz nie powinien wstać z podłogi na dłużej niż kilka sekund.
Po śmierci Desmonda do sali wbiegną jeszcze niedobitki ludzi Harltona. Większość z nich przyodziana jest w średnie zbroje, więc pokonanie ich nie powinno stanowić wielkiego problemu. Jeśli twojej drużynie podczas tej długiej walki niebezpiecznie ubyło zdrowia, możesz wycofać się na jeden z balkonów aby kupić sobie kilka chwil na regenerację.
Po zabiciu wszystkich strażników, na ekranie rozegrają się ostatnie, dramatyczne sceny tej części rozdziału.