Krew i piach (ZP) | Rozdział 8 - Alester Sarwyck | Gra o tron Gra o tron poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Krew i piach [ZP]
Kanały Królewskiej Przystani
Punkt 1
To zadanie poboczne stanie się dostępne po wykonaniu zadania głównego w rozdziale 8 i będziesz mógł wykonać tylko do końca tego rozdziału. Warto, ponieważ nagroda wyniesie nie mniej niż 8 złotych smoków (monet). Jeśli dodasz to tego jeszcze pieniądze z zakładów, to uzbiera się sowita sumka na ekwipunek. Zanim zaczniesz zadanie, uzupełnij swoje zapasy płonącego oleju dzikiego ognia oraz mikstur leczniczych - mogą się przydać.
Zejdź na arenę i spotkaj się Ossiferem. Ten zaproponuje Ci pierwszą walkę, na którą oczywiście się zgodzisz. Pieniądze jeszcze marne, ale będzie lepiej.
Pierwsza walka jest niemiłą niespodzianką. Po pierwsze będziesz walczył przeciwko trzem przeciwnikom na raz, a po drugie jeden z nich będzie posiadał zatrutą broń. Od razu po rozpoczęciu walko zidentyfikuj w rękach wrogów krótki miecz - to jest właśnie zatruty oręż. Skup się na wrogu który nim włada i zabij go w pierwszej kolejności. Podczas walki używaj cały czas oszałamiania i powalania. Podpalanie również nie zaszkodzi. W przypadku tej walki nieźle się sprawdzą umiejętności zadające obrażenia obszarowe. Po rozłożeniu wroga z trującym mieczem reszta powinna pójść z płatka.
Po walce zażądaj od Ossifera połowy dochodu z walki, zamiast umówionej stawki. Ten wiedząc, że przesadził zgodzi się na taki układ.
Punkt 2
Pio pierwszej walce, w sali przygotowań pojawi się Rupert. Będziesz mógł u niego obstawiać (i ustawiać) walki. Wysłuchaj dokładnie jego instrukcji dotyczących całego procederu. Niezależnie czy będziesz chciał walczyć czysto czy nie, zawsze przed walką postaw u niego 20 srebrnych jeleni, aby pomnożyć swój majątek. Rupert podpowie Ci też jak zdobywać sympatię tłumów, co będzie potrzebne tylko, jeśli będziesz chciał czasem podłożyć się przeciwnikowi. Przed każdą kolejną walką będziesz mógł sprawdzić jak obstawia tłum i jak bardzo Cię lubi.
Punkt 3
Twój drugi przeciwnik to Ser Symon. Twardy woj, który podczas walki często będzie próbował się leczyć. Jeśli uda Ci się przerwać każde jego leczenie, wtedy bez trudu go pokonasz. Podczas walki stosuj te same taktyki, których nauczyłeś się w grze do tej pory. Pamiętaj, to tylko jeden przeciwnik, więc nie ma sensu się oszczędzać. Jeśli po wygranej oszczędziłeś Symona, ten odwdzięczy się Ci się pieniężnie, jeśli porozmawiasz z nim na widowni.
Zanim rozpoczniesz walkę z trzecim przeciwnikiem, zaczepi Cię strażnik areny, jego brat. Jeśli zgodzisz się oszczędzić Bayarda (gdyby tłum zażądał krwi) zarobisz dodatkowe 20 srebrnych jeleni. Bayard nie jest specjalnie wymagającym przeciwnikiem. Więc klasyczne kombo ogień+powalenie/oszołomienie powinno szybko go wykończyć. Jeśli oszczędzisz Bayarda, będziesz mógł porozmawiać z nim na widowni, a jego brat wypłaci Ci obiecane pieniądze.
Czwarty przeciwnik to wodny tancerz imieniem Alequo. Ten wojownik lubi ogłuszać, a więc postaraj się zrobić to pierwszy i przerywać jego umiejętności. Jeśli uda Ci się uniknąć oszołomienia, wtedy walka nie powinna być bardzo trudna. Jeśli oszczędzisz Alequo, będziesz mógł porozmawiać z nim na widowni.
Piąta walka to starcie drużynowe. W tej walce będziesz mógł dobrać sobie partnera spośród tych, których oszczędziłeś na arenie. Jeżeli Ser Symon jest wśród żywych, sugeruję abyś użył właśnie jego. Będzie stanowił dobrą zaporę ogniową, a dzięki leczeniu z łatwością utrzyma się na nogach do końca walki. Oczywiście inni partnerzy również mają swoje zalety, dlatego wybór należy do Ciebie.
Staniecie przeciwko dwóm przybyszom z Wysp Żelaznych. Jak zwykle w walce grupowej, postaraj się skupić wszystkie ciosy na jednym przeciwniku, a pokonanie drugiego powinno być już tylko formalnością.
Przed walką z Luciferem, ostatnim przeciwnikiem, dowiesz się ord Ruperta, że tłum stawia przeciwko Tobie 4:1 a Ossifer podwoił maksymalną stawkę zakładów. Postaw na siebie 40 srebrnych jeleni i wejdź na arenę.
Lucifer to najtwardszy z przeciwników, z jakim starłeś się do tej pory, tak na arenie jak i w całej grze. Kluczem do szybkiego zwycięstwa są powalenia, oszołomienia i Dziki Ogień. Ten wojownik dysponuje szaloną ilością punktów życia, a dziki ogień w kilka sekund może zredukować je o 1/4 i więcej, więc nie wahaj się go użyć. Oszczędzaj punkty energii na same ciosy powalające, aby Lucifer praktycznie nie mógł się ruszyć przez większość walki. Jeśli w czasie walki będziesz musiał się uleczyć, nie wahaj się i użyj flakoniku.
Po zwycięstwie zgarnij złoto od Ruperta i Ossifera. Wszyscy będą pod ogromnym wrażeniem, a sam organizator walk postanowi z zarobionymi pieniędzmi przejść na emeryturę. Rupert nie mogąc żyć bez areny zabierze się razem z Ossiferem.