Rozstaje (ZG) - Leśna Warownia | Rozdział 10 - Alester Sarwyck | Gra o tron Gra o tron poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Rozstaje [ZG]
Leśna Warownia
Punkt 1
Rozdział rozpocznie się w sypialni Alestera od rozmowy ze służącą, Shorei. Służąca przekaże Ci, że Marianne Harlton oczekuje na spotkanie z Tobą w piwnicy. Podejrzane...
Zanim pójdziesz porozmawiać z Marianne, możesz spustoszyć nieco posiadłość, a nawet wyjść na małe zakupy na dziedziniec (np. po to aby sprzedać łup).
Punkt 2
Marianne będzie próbowała przekonać Cię podczas rozmowy, że zgadza się z twoimi opiniami na temat działań jej wuja. Nie daj się zwieść.
Podczas rozmowy z siostrzenicą Harltona nagle pojawi się obcy przybysz, przystawiając Marianne nóż do gardła. Okazuje się, że to twój brat Gawen (prawdziwy), którego Harlton od miesięcy przetrzymywał w lochach. Jest to ów tajemniczy współwięzień Morsa, którego uwolniłeś w trybie warga.
Podczas nerwowej rozmowy będziesz musiał opowiedzieć się po stronie Gawena lub Marianne. Jeśli wybierzesz dziewczynę, ta i tak wkrótce Cię zdradzi i będziesz musiał walczyć ze wszystkimi strażnikami w zamku. Jeśli wybierzesz Gawena, unieszkodliwicie siostrzenicę lorda i postanowicie przemknąć się przez zamek bez robienia awantury.
Punkt 3
Gawen ma na sobie mundur straży Leśnej Twierdzy, co pozwoli mu zachować pozory i nie zaalarmować reszty strażników. Najpierw jednak potrzebujesz dwóch rzeczy, a pierwszą z nich jest maść na rany Gawena. Odwiedź Maestra Martina i poproś o lekarstwo "na swoje bolące ramię"
Wróć do Gawena i przekaż mu maść, a sam udaj się po kolejną niezbędną rzecz.
Punkt 4
Następną rzeczą, jakiej potrzebujesz jest zamknięty hełm. Znajdziesz go w komnacie straży zamkowej, na krześle obok kominka. Z uwagą przysłuchaj się rozmowie strażników.
Wróć do brata, aby ten mógł skompletować przebranie. Gawen dołączy do twojej drużyny (choć nie będziesz mógł go kontrolować) i obaj będziecie mogli swobodnie poruszać się po zamku.
W tym samym czasie otrzymasz zadanie poboczne Robak w jabłku, którego opis znajdziesz na końcu rozdziału. Sugeruję od razu je wykonać, ponieważ znacznie ułatwi późniejsza przeprawę przez zamek.
Punkt 5
Kiedy już uporasz się z zadaniem pobocznym spróbuj wejść do lochów. Jak się okazuje, drzwi są zamknięte. Spotkaj się z Shorei w zamkowej jadalni i przekonaj ją, aby otruła strażników, którzy posiadają klucz do lochu.
Alternatywnie, możesz porozmawiać z Alesandrem (posiadaczem kluczy) i przekonać go, że Shorei czeka w piwnicy, zaprowadzić go tam i zabić.
Odwiedź po raz kolejny Maestra Martina. Aby nie wzbudzać podejrzeń zagadnij go o jego pracę i o leki, które "podobno" mogą być również śmiertelne. Po rozmowie otrzymasz fiolkę z Jadem serca.
Przekaż fiolkę Shorei, a ta szybko rozprawi się ze strażnikami, podając im zatrute piwo. Zbierz z nich łupy oraz oczywiście klucze do zamkowego lochu.
Punkt 6
Na schodach prowadzących do lochu spotkasz trzech strażników. Żadne argumenty nie przekonają ich aby Cię przepuścili, więc po prostu ich skop, jak na obrazku powyżej ;)