Frostpunk 2: Jak ukończyć Rozdział 4 Zachłanność? Frostpunk 2 poradnik, porady
Rozdział 4 w grze Frostpunk 2 to wyścig z czasem, podczas którego musicie załatwić swoje sprawy w Winterhome zanim ulatniające się opary zagazują miasto. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak wydrążyć lub osiedlić Winterhome zanim upłynie limit czasowy.
Ostatnia aktualizacja: 24 października 2024
Rozdział 4 w grze Frostpunk 2 nie powinien zająć wam długo - waszym celem jest zakończyć go jak najszybciej. Waszym zadaniem jest wykorzystać ruiny Winterhome, wydobywając z nich wystarczającą ilość rdzeni lub osiedlając się w nich zanim ulatniające się opary całkowicie zagazują miasto. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak skolonizować Winterhome na czas i poradzić sobie z toksycznym gazem.
Porady dotyczące rozdziału 4
- W Winterhome czas jest wszystkim - postarajcie się jak najszybciej zakończyć działania w mieście. Optymalnie chcecie załatwić wszystkie swoje sprawy w mniej niż 90 tygodni, zanim ciągle zwiększający się poziom gazu osiągnie katastroficzny poziom - musicie więc być w stanie utrzymywać kolonię przez ten okres. Pozostanie w mieście przez dłuższy czas to spore ryzyko.
- Jeśli zabraknie wam siły roboczej, wysyłajcie do Winterhome więcej ludzi przy pomocy opcji przesyłania populacji w prawym górnym rogu ekranu.
- Ulatniający się gaz stale wywołuje choroby wśród kolonistów i robi się gorszy z czasem. Na południe od generatora znajduje się wzgórze, które nie jest pokryte lodem - możecie tam budować od razu, bez potrzeby lodołamania. Jak najszybciej wybudujcie tam dzielnice mieszkalne i rozszerzcie je, po czym zbudujcie w nich szpitale i wieże strażnicze - w ten sposób zapanujecie nad zimnem, chorobami oraz automatycznie powstrzymywać będziecie próby sabotażu.
- Powolne lodołamanie marnuje czas, zaś szybkie lodołamanie gwarantuje zgony i choroby. Obie ścieżki posiadają jednak radykalną ideę na drzewku badań, która po wcieleniu w życie pozwoli wam przełamywać lód szybko, tanio i bez ofiar - zautomatyzowana siła robocza na ścieżce Postępu (po zbudowaniu fabryki zautomatyzowanej siły roboczej) oraz nowy model pracy na ścieżce Adaptacji (po wcieleniu w życie elitarnych robotników). Jak najszybciej zbadajcie pasującą ideę by odblokować lepsze lodołamanie lub rozpocznijcie szybkim lodołamaniem by szybko przedostać się do pierwszych celi misji.
- Rdzenie powinniście wydobywać na obu ścieżkach - zbierające je dzielnice wydobywcze są dobrym miejscem na stawianie budynków mieszkalnych. Pozostałe surowce możecie zbierać jeśli osiedlacie Winterhome lub ignorować i wydobywać je tylko przy okazji jeśli wydrążacie Winterhome. Na ścieżce Adaptacji szczególnie warto eksploatować złoża pary. Waszym priorytetem zawsze powinien być jednak cel misji - budowanie dzielnic wydobywczych na złożach rdzeni (ścieżka Postępu) lub dzielnic filtracji oparów na wyciekach gazu (ścieżka Adaptacji).
- Pamiętajcie by raz na jakiś czas zwracać uwagę na sytuację w mieście i starym drednocie oraz eksplorować frostlandy - znalezione tam zasoby mogą się wam bardzo przydać.
Jak skolonizować Winterhome?
W zależności od waszego wyboru pod koniec poprzedniego rozdziału wasz cel w Winterhome będzie inny. Na ścieżce Adaptacji musicie wybudować tu samowystarczalne miasto, budując dzielnice filtracji oparów na wyziewach gazu by je zablokować. Na ścieżce Postępu musicie zaś wydobyć wszystkie rdzenie w mieście lub ich większość by stworzyć ostatnie ulepszenie generatora, po czym porzucić kolonię. Przebieg rozdziału jest dość podobny w obu przypadkach - walczycie z czasem. Musicie ukończyć swój cel zanim miasto zostanie zagazowane.
Musicie jak najszybciej przełamać lód by dostać się do celów misji - złóż rdzeni lub toksycznych wyziewów. Jeśli nie zbadaliście fabryki zautomatyzowanej siły roboczej (lub jeszcze nie zbudowaliście jej w ruinach) lub elitarnych robotników, będziecie musieli wybrać między powolnym a szybkim lodołamaniem. Powolne lodołamanie marnuje czas, lecz szybkie lodołamanie skutkować będzie ofiarami śmiertelnymi i chorobami. Zawsze rozpoczynajcie następne lodołamanie w chwili zakończenia poprzedniego i przełamujcie lód w kilku kierunkach naraz.
Poza chorobami wywoływanymi przez gaz będziecie musieli radzić sobie także z sabotażem. Zbudujcie dzielnice mieszkalne na wzgórzu na południu Winterhome - nie musicie tam przełamywać lodu. W rozszerzonych dzielnicach zbudujcie szpitale oraz wieże strażnicze, a powinniście szybko zdusić problem w zarodku.
Działania w Winterhome kosztować będą was wiele zasobów - wysyłajcie tam zasoby aż nie zakończycie zadania. Im szybciej skończycie, tym szybciej będziecie mogli przestać utrzymywać Winterhome dzięki jego porzuceniu lub samowystarczalności. Osiągnięcie celu - zbudowanie ostatniego ulepszenia generatora lub zabezpieczenie miasta - zakończy rozdział. Napięcie wśród frakcji sięgnie zenitu - rozpocznie się finał kampanii, rozdział piąty, podczas którego rozstrzygną się losy Nowego Londynu.