Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Frostpunk 2 - poradnik do gry

Frostpunk 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Frostpunk 2: Jak ukończyć Rozdział 4 Zachłanność? Frostpunk 2 poradnik, porady

Rozdział 4 w grze Frostpunk 2 to wyścig z czasem, podczas którego musicie załatwić swoje sprawy w Winterhome zanim ulatniające się opary zagazują miasto. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak wydrążyć lub osiedlić Winterhome zanim upłynie limit czasowy.

Ostatnia aktualizacja: 24 października 2024

Rozdział 4 w grze Frostpunk 2 nie powinien zająć wam długo - waszym celem jest zakończyć go jak najszybciej. Waszym zadaniem jest wykorzystać ruiny Winterhome, wydobywając z nich wystarczającą ilość rdzeni lub osiedlając się w nich zanim ulatniające się opary całkowicie zagazują miasto. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak skolonizować Winterhome na czas i poradzić sobie z toksycznym gazem.

Porady dotyczące rozdziału 4

  1. W Winterhome czas jest wszystkim - postarajcie się jak najszybciej zakończyć działania w mieście. Optymalnie chcecie załatwić wszystkie swoje sprawy w mniej niż 90 tygodni, zanim ciągle zwiększający się poziom gazu osiągnie katastroficzny poziom - musicie więc być w stanie utrzymywać kolonię przez ten okres. Pozostanie w mieście przez dłuższy czas to spore ryzyko.
  2. Jeśli zabraknie wam siły roboczej, wysyłajcie do Winterhome więcej ludzi przy pomocy opcji przesyłania populacji w prawym górnym rogu ekranu.
  3. Ulatniający się gaz stale wywołuje choroby wśród kolonistów i robi się gorszy z czasem. Na południe od generatora znajduje się wzgórze, które nie jest pokryte lodem - możecie tam budować od razu, bez potrzeby lodołamania. Jak najszybciej wybudujcie tam dzielnice mieszkalne i rozszerzcie je, po czym zbudujcie w nich szpitale i wieże strażnicze - w ten sposób zapanujecie nad zimnem, chorobami oraz automatycznie powstrzymywać będziecie próby sabotażu.
  4. Powolne lodołamanie marnuje czas, zaś szybkie lodołamanie gwarantuje zgony i choroby. Obie ścieżki posiadają jednak radykalną ideę na drzewku badań, która po wcieleniu w życie pozwoli wam przełamywać lód szybko, tanio i bez ofiar - zautomatyzowana siła robocza na ścieżce Postępu (po zbudowaniu fabryki zautomatyzowanej siły roboczej) oraz nowy model pracy na ścieżce Adaptacji (po wcieleniu w życie elitarnych robotników). Jak najszybciej zbadajcie pasującą ideę by odblokować lepsze lodołamanie lub rozpocznijcie szybkim lodołamaniem by szybko przedostać się do pierwszych celi misji.
  5. Rdzenie powinniście wydobywać na obu ścieżkach - zbierające je dzielnice wydobywcze są dobrym miejscem na stawianie budynków mieszkalnych. Pozostałe surowce możecie zbierać jeśli osiedlacie Winterhome lub ignorować i wydobywać je tylko przy okazji jeśli wydrążacie Winterhome. Na ścieżce Adaptacji szczególnie warto eksploatować złoża pary. Waszym priorytetem zawsze powinien być jednak cel misji - budowanie dzielnic wydobywczych na złożach rdzeni (ścieżka Postępu) lub dzielnic filtracji oparów na wyciekach gazu (ścieżka Adaptacji).
  6. Pamiętajcie by raz na jakiś czas zwracać uwagę na sytuację w mieście i starym drednocie oraz eksplorować frostlandy - znalezione tam zasoby mogą się wam bardzo przydać.

Jak skolonizować Winterhome?

W zależności od waszego wyboru pod koniec poprzedniego rozdziału wasz cel w Winterhome będzie inny. Na ścieżce Adaptacji musicie wybudować tu samowystarczalne miasto, budując dzielnice filtracji oparów na wyziewach gazu by je zablokować. Na ścieżce Postępu musicie zaś wydobyć wszystkie rdzenie w mieście lub ich większość by stworzyć ostatnie ulepszenie generatora, po czym porzucić kolonię. Przebieg rozdziału jest dość podobny w obu przypadkach - walczycie z czasem. Musicie ukończyć swój cel zanim miasto zostanie zagazowane.

Musicie jak najszybciej przełamać lód by dostać się do celów misji - złóż rdzeni lub toksycznych wyziewów. Jeśli nie zbadaliście fabryki zautomatyzowanej siły roboczej (lub jeszcze nie zbudowaliście jej w ruinach) lub elitarnych robotników, będziecie musieli wybrać między powolnym a szybkim lodołamaniem. Powolne lodołamanie marnuje czas, lecz szybkie lodołamanie skutkować będzie ofiarami śmiertelnymi i chorobami. Zawsze rozpoczynajcie następne lodołamanie w chwili zakończenia poprzedniego i przełamujcie lód w kilku kierunkach naraz.

Poza chorobami wywoływanymi przez gaz będziecie musieli radzić sobie także z sabotażem. Zbudujcie dzielnice mieszkalne na wzgórzu na południu Winterhome - nie musicie tam przełamywać lodu. W rozszerzonych dzielnicach zbudujcie szpitale oraz wieże strażnicze, a powinniście szybko zdusić problem w zarodku.

Działania w Winterhome kosztować będą was wiele zasobów - wysyłajcie tam zasoby aż nie zakończycie zadania. Im szybciej skończycie, tym szybciej będziecie mogli przestać utrzymywać Winterhome dzięki jego porzuceniu lub samowystarczalności. Osiągnięcie celu - zbudowanie ostatniego ulepszenia generatora lub zabezpieczenie miasta - zakończy rozdział. Napięcie wśród frakcji sięgnie zenitu - rozpocznie się finał kampanii, rozdział piąty, podczas którego rozstrzygną się losy Nowego Londynu.