Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Frostpunk 2 - poradnik do gry

Frostpunk 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Frostpunk 2: Porady do Rady Frostpunk 2 poradnik, porady

Rada to główny organ polityczny regulujący prawodawstwo we Frostpunku 2. Na tej stronie przedstawimy Wam zbiór porad oraz instrukcji, które pomogą Wam w zorientowaniu się w scenie politycznej miasta.

Ostatnia aktualizacja: 23 września 2024

Rada miasta to główna mechanika związana z polityką we Frostpunku 2. W czasie rozgrywki, co jakiś czas odwiedzać będziecie salę obrad, gdzie członkowie rady głosować będą nad kolejnymi prawami regulującymi życie w mieście. Na tej stronie poradnika postaramy się przybliżyć Wam zasady działania Rady, dzięki czemu z łatwością odnajdziecie się na politycznym teatrze działań.

Jak zbudować Radę miasta?

Nim w ogóle rozpoczną się pierwsze obrady, Waszym zadaniem będzie zbudowanie odpowiedniego budynku. Znajdziecie go pod ikoną "Zbuduj budynki" w prawym dolnym rogu ekranu gry, w zakładce "Centrum". Po wybraniu budynku Rady, możecie umieścić go w centralnej dzielnicy miasta, obok generatora.

Jak działa Rada?

Po zakończeniu budowy, w lewym dolnym rogu ekranu gry pojawi się ikona symbolizująca salę obrad. Po kliknięciu na nią zostaniecie przeniesieni na osobny ekran, gdzie będziecie mogli wybrać jedną z czterech dziedzin opisujących życie w mieście:

  1. Przetrwanie - określająca stosunek władz do zarządzania zasobami, politykę ekspansji oraz modele produkcji.
  2. Miasto - dziedzina związana z prawem pracy oraz stosunkami na linii władza-obywatel.
  3. Społeczeństwo - definiująca kierunek światopoglądowy miasta oraz regulująca aspekty moralne i etyczne.
  4. Władza - specjalna dziedzina bezpośrednio określająca ile władzy skupione jest w Waszych rękach jako Zarządcy.

Każda z czterech sekcji zawiera szereg aspektów opisujących różne sfery życia w mieście. Po kliknięciu na jedną z nich, Waszym oczom ukaże się lista proponowanych dyrektyw. Warto wczytać się w każdą z nich, by mieć świadomość z jakimi konsekwencjami wiąże się wprowadzenie danego prawa, które stronnictwa popierają dany projekt, a także jakim poparciem cieszy się dana ustawa. Gdy zdecydujecie się na któryś z projektów, możecie wybrać opcję "Zaproponuj" i przedstawić go radzie.

Nie wszystkie projekty dostępne będą do wprowadzenia od razu. Część praw zmusi Was do wcześniejszego odblokowania odpowiedniego elementu na Drzewie idei lub stanie się aktywna dopiero po określonych wydarzeniach lub w konkretnych sytuacjach.

Teraz, możecie poddać daną ustawę pod głosowanie (alternatywnie, głosowanie rozpocznie się automatycznie 10 tygodniach). By nowe prawo weszło w życie, konieczne będzie zebranie przynajmniej 51 głosów. Wyjątek stanowią tutaj istotne projekty z kategorii Władza. Te zmuszą Was do przekonania aż 2/3 wszystkich delegatów. Jeżeli ustawa przejdzie przez radę, nowe prawo zostaje natychmiastowo wprowadzone w życie. Jeżeli projekt upadnie, nie będziecie mogli przywołać go do czasu kolejnych obrad.

Po każdym głosowaniu następuje trwająca 10 tygodni przerwa w obradach. Po tym czasie zgromadzenie zbiera się po raz kolejny, a cykl zaczyna się od początku.

Jak działają negocjacje?

By zwiększyć szanse przegłosowania przychylnej dla siebie ustawy, możecie spróbować negocjacji z jedną z frakcji lub społeczności (więcej na temat ugrupowań znajdziecie na osobnej stronie poradnika). Stosowną opcję znajdziecie zaraz pod przyciskiem głosowania, na głównym ekranie Rady.

W pierwszej kolejności będziecie musieli zdecydować, z którym ugrupowaniem chcecie pertraktować. Odpowiednie tabelki poinformują Was o tym, ilu osób z danej grupy zasiada w radzie oraz jakie jest ich aktualne nastawienie do projektu. Warto interesować się przede wszystkim większymi grupami oraz tymi, w których znaczna część stronnictwa pozostaje niezdecydowana.

Stronnictwo może zupełnie odmówić zaangażowania się w negocjacje, jeżeli pod głosowanie poddawana jest ustawa kluczowa dla światopoglądu danej grupy.

Gdy już wybierzecie stronę do negocjacji, musicie przekonać ich do zagłosowania w odpowiedni sposób. W tym celu będziecie musieli złożyć obietnicę. Wśród dostępnych kart przetargowych wyróżnić należy:

  1. Obietnicę zbadania wybranej technologii na Drzewie idei;
  2. Obietnicę wprowadzenia zmian na planie miasta np. zniszczenia lub zbudowania budynku;
  3. Obietnicę uchwalenia konkretnego prawa;
  4. Obietnicę wykorzystania działania wobec określonej formacji.

Udane negocjacje przekonają wahających się, a także przeciągną na Waszą stronę część opozycji, co nierzadko zdecydować może o wyniku danego głosowania.

Po zakończeniu negocjacji będziecie zobligowani do wykonania swojej części umowy w określonym czasie. Jeżeli nie wywiążecie się umowy, Wasze relacje z oszukaną frakcją ulegną znacznemu pogorszeniu. Starajcie się zatem podchodzić do negocjacji w wykalkulowany sposób. Składanie obietnic bez pokrycia może szybko sprowadzić na Was gniew wielu znaczących grup.

W czasie negocjacji możecie także poprosić dane ugrupowanie, by to głosowało przeciwko podczas najbliższej obrady. Opcja ta może przydać się w sytuacji, gdy któraś z frakcji wepchnie do rady projekt swojej ustawy, której wprowadzenie jest mocno nie po Waszej myśli.