Frostpunk 2: Jak ukończyć Rozdział 2 Ambicje? Frostpunk 2 poradnik, porady
Rozdział 2 w grze Frostpunk 2 skupia się na poważnej rozbudowie miasta, wyborze stylu gry na przyszłość oraz przygotowaniach do potężnej zamieci. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przetrwać zamieć.
Ostatnia aktualizacja: 24 października 2024
Rozdział 2 w grze Frostpunk 2 okaże się znacznie bardziej wymagający i stresujący od poprzedniego. Pierwsza połowa rozdziału wymaga rozbudowy miasta i ulepszenia generatora, które drastycznie zmieni jego działanie. Druga połowa składa się zaś z przygotowań do potężnej zamieci. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak ulepszyć generator oraz przetrwać zamieć.
Porady dotyczące rozdziału 2
- Niezależnie od wybranej ścieżki, stary drednot jest niezwykle istotny ponieważ jest waszym jedynym źródłem ropy przez cały rozdział lub jego większość. Eksploatujcie złoża i budujcie dedykowane budynki w dzielnicach wydobywczych by zwiększyć wydobycie ropy. Zbadajcie i zbudujcie także koleje linowe i terminale towarowe by zwiększyć maksymalną ilość ropy, którą możecie transportować między osadami.
- Wybór ścieżki wywoła ferwor u sprzeciwionej frakcji. Możecie go zmniejszyć budując więzienia lub zwiększając relacje z jedną ze społeczności (Nowolondyńczycy i Frostlanderzy) i prosząc ich, by pomogli wam w deradykalizacji sąsiedniego do nich ugrupowania.
- Rozbudowa generatora będzie kosztowała was rdzenie. Te możecie wyłącznie znaleźć poprzez eksplorację nowych regionów - warto zainwestować więc w zwiadowców oraz badania, które uczynią ich pracę mniej niebezpieczną i bardziej wydajną.
- Podczas zamieci stracicie dostęp do posterunków (chyba że wybraliście ścieżkę Adaptacji i ulepszyliście je kilkukrotnie). Upewnijcie się, że możecie przetrwać bez nich, budując więcej dzielnic lub magazynując zasoby dostarczane przez posterunki.
- W przeciwieństwie do podobnego segmentu w pierwszej części serii, nie wiecie ile zapasów dokładnie potrzebujecie by przetrwać zamieć - musicie więc oceniać je na oko. Nieważne ile macie paliwa i jedzenia, działajcie z myślą, że macie ich za mało i potrzebujecie więcej - zamieć jest niezwykle niszczycielska i szybko przeżre się przez wasze rezerwy zasobów.
- Ścieżka Adaptacji kładzie większy nacisk na ekspedycje i stosowanie wielu złóż paliwa, zaś ścieżka Postępu skupia się na wydobywaniu i wytwarzaniu ogromnych ilości ropy.
- W naszym przypadku zamieć uderzyła tylko w Nowy Londyn i kompletnie ominęła stary drednot. Nie musicie więc przygotowywać do niej obu osad - skupcie się wyłącznie na głównym mieście.
- Nawet pomimo przygotowań powinniście być gotowi na katastrofalne skutki zamieci. Zbierzcie spory zapas ciepłowników i rozdajcie je frakcjom po zakończeniu zamieci, a także składajcie im obietnice i wykonujcie przysługi by ponownie zwiększyć swój poziom zaufania i tym samym uniknąć porażki. Mogą powstać także nowe problemy jak brud i choroby, którymi będziecie musieli zająć się w następnym rozdziale.
Wybór ulepszenia generatora
Rozdział zaczyna się od ważnego wyboru, który zadecyduje, jak od tego czasu funkcjonować będzie generator. Możecie przyjąć propozycję Pielgrzymów (Adaptacja) i ulepszyć generator by przyjmował wszystkie rodzaje paliwa - zarówno węgiel jak i ropę. Możecie także zgodzić się z Niezłomnymi (Postęp) i zainstalować pompy do ropy - generator od teraz będzie przyjmował tylko ropę, lecz jej spalanie stanie się znacznie bardziej wydajne.
Ostatecznie wybór należy do was - Adaptacja pozwoli wam zakładać lepsze posterunki, w których nie kończą się zasoby i które są odporne na działanie zamieci, zaś Postęp da wam dostęp do niemalże nieskończonych złóż materiałów i jedzenia bezpośrednio przy mieście. Polecamy wybrać to, co brzmi ciekawiej, lub to, co pasuje do kierunku w jakim rozwijaliście miasto w rozdziale pierwszym.
Po dokonaniu wyboru musicie teraz stworzyć wymagane przez grę ulepszenia - zalecamy także spełnić cele opcjonalne. Ulepszenie generatora jest permanentne - nie musicie być ostrożni na ścieżce Adaptacji ponieważ będzie przyjmował on wszystkie rodzaje paliwa, lecz na ścieżce Postępu upewnijcie się, że macie zapas ropy przed zainstalowaniem ulepszenia. Wasz węgiel stanie się bezużyteczny po jego zainstalowaniu - od teraz polegacie na ropie. Węgiel można jednak przerabiać na ropę w dedykowanym budynku (stacja ciśnieniowego upłynniania węgla), który warto zbadać i zbudować. Stary drednot jest na ten moment waszym głównym źródłem ropy, więc rozwińcie go i ulepszcie szlak przesyłający surowce (zbadajcie koleje linowe i terminale towarowe)
Jeśli wybraliście ścieżkę adaptacji, skupcie się natomiast na zakładaniu posterunków, budowaniu i ulepszaniu dzielnic logistycznych. Będziecie polegać na zasobach znalezionych poza miastem więc rekrutujcie zwiadowców, zawsze eksplorujcie dzicz poza Nowym Londynem i łączcie posterunki z główną osadą. Choć ropa nie jest tu aż tak krytycznie istotna jak w ścieżce postępu, dalej jest bardzo ważna - rozwińcie kolonię, zbadajcie i stwórzcie koleje linowe i terminale towarowe, i łączcie posterunki i kolonie z Nowym Londynem. Tak czy siak będziecie musieli eksplorować dzicz - ulepszanie generatora wymaga rdzeni, które znajdziecie wyłącznie na ekspedycjach.
Przygotowania do zamieci
Gdy już ulepszycie generator rozpocznie się druga część rozdziału - w waszą stronę zmierza ogromna zamieć, podczas której zapotrzebowanie na ciepło znacznie wzrośnie a produkcja jedzenia znacznie spadnie. Podstawowe posterunki przestaną też funkcjonować w trakcie zamieci. By przetrwać musicie więc zapewnić schronienie swoim obywatelom oraz zmagazynować znaczne ilości paliwa i jedzenia. Warto więc zainwestować w centra, dzięki którym będziecie mogli przechowywać więcej tych surowców.
Odkrywajcie miejsca na posterunki i eksploatujcie je zanim nadejdzie zamieć, a także wydobywajcie tyle paliwa i jedzenia ile to możliwe. Nie możecie mieć pewności, ile surowców potrzebujecie - zawsze przypuszczajcie, że macie za mało, i starajcie się zdobyć więcej. W naszym przypadku zamieć uderzyła jednak tylko w Nowy Londyn i kompletnie ominęła stary drednot - główne miasto powinno być więc waszym priorytetem. Dawajcie kolonii tylko tyle, ile potrzebują, i magazynujcie nadwyżki.
Po pewnym czasie do starego drednotu przybędą nomadzi, którzy uprzednio byli osadzeni w tym miejscu. Zażądają oni ropy, która pozwoli im przetrwać zamieć. Jeśli uprzednio w rozdziale pierwszym zbezcześciliście ich groby lub później zbudowaliście na nich dzielnicę wydobywczą, będą wściekli i zażądają więcej paliwa. Macie dwie opcje - możecie spełnić ich żądania (wysłać im ropę bezpośrednio z Nowego Londynu na ekranie eksploracji) lub przepędzić ich oddziałami strażników (możecie zwołać ich z frakcji Niezłomnych lub badając i budując budynki strażnicze). Jeśli ich zignorujecie, zdesperowani nomadzi zaatakują stary drednot, zabijając wielu kolonistów i tymczasowo kompletnie wyłączając możliwość wydobywania ropy, co tuż przed zamiecią będzie miało katastrofalne skutki.
Zamieć
Przygotujcie się najlepiej, jak tylko potraficie - zmagazynujcie materiały, włączcie przeciążenie generatora, prześlijcie rezerwy ropy z drednota do Nowego Londynu. Gdy nastanie zamieć, nie możecie zdziałać już wiele - obserwujcie, jak wasze rezerwy spadają i módlcie się, że dotrwacie do końca. Niezależnie od długości przygotowań, bardzo prawdopodobnym jest, że zużyjecie wszystko, co macie.
Gdy zamieć przeminie, wciąż nie będziecie mogli odetchnąć. Rozpocznie się rozdział trzeci - waszym nowym zadaniem jest przywrócenie stabilności, opanowanie wywołanych przez mróz kryzysów i utrzymanie się przy władzy.