Frostpunk 2: Jak ukończyć Prolog Tułacze? Frostpunk 2 poradnik, porady
Prolog jest pierwszym fragmentem gry Frostpunk 2 i może okazać się znacznie bardziej wymagający niż można się było spodziewać. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak ukończyć prolog, i zebrać zapasy na nadchodzącą zamieć.
Ostatnia aktualizacja: 24 października 2024
Frostpunk 2 to wymagająca gra, o czym przekonacie się już podczas Prologu. Waszym zadaniem jest założyć niewielką osadę i zmagazynować tyle jedzenia, by przetrwać nadchodzącą zamieć. Podczas przygotowań natraficie na wybór moralny, który wysokim kosztem może znacznie ułatwić zadanie. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak zbudować Waszą pierwszą osadę oraz zmagazynować wystarczająco dużo jedzenia przed przybyciem zamieci.
Porady dotyczące prologu
- Prolog od samego początku jest wyścigiem z czasem - pamiętajcie o pauzowaniu gry natychmiast po ukończeniu każdej czynności.
- Priorytetem jest dla Was budowanie dzielnic spożywczych - celem scenariusza jest zebranie dostatecznie dużo jedzenia przed przybyciem zamieci.
- Pamiętajcie, że źródła zasobów mogą zostać wyczerpane - pod koniec scenariusza będziecie musieli prawdopodobnie wykorzystać je wszystkie. Kolonia fok jest natomiast ogromnym źródłem jedzenia, przy którym powinniście zbudować dzielnicę spożywczą tak szybko, jak to możliwe.
- Jak najszybciej wydajcie nakaz zmiany awaryjnej w Waszych dzielnicach spożywczych. Znacznie przyspieszy to produkcję jedzenia za cenę spadku zaufania (żółty pasek na dole ekranu). Zaufanie możecie zaś podwyższyć rozdając złom Waszym osadnikom - zanim wydacie nakaz ciągłej pracy, upewnijcie się, że macie sporo zaufania lub macie w zapasie wystarczająco dużo złomu na jego dokupienie.
- Rozkażcie Waszym osadnikom zacisnąć pasa kiedy otrzymacie taki opcjonalny cel - choć populacja będzie przez to głodna, osadnicy będą konsumować mniej jedzenia, co ułatwi wam jego magazynowanie.
- Docierajcie do nowych złóż zasobów jak najwcześniej - lodołamacze kończą pracę dość szybko, lecz wymagają wielu pracowników. W późniejszej fazie scenariusza niemal wszyscy obywatele będą zajęci pracą w swoich dzielnicach i nie będziecie mogli docierać do nowych złóż bez tymczasowej dezaktywacji dzielnic - warto więc utworzyć drogi do wszystkich złóż jak najszybciej.
- Uważajcie na pojemność magazynów - gdy magazyny na jedzenie się zapełnią, nie będziecie mogli składować go więcej. Budujcie magazyny żywności by zwiększyć maksymalną pojemność - zbudowanie takowego tuż obok dzielnicy spożywczej zmniejszy ilość ludzi potrzebnych do jego operowania.
- Prefabrykaty są ważnym materiałem potrzebnym do konstrukcji wszystkich budynków. Wydobywajcie je z dedykowanych złóż - warto zbudować dzielnicę wydobywczą przy każdym złożu prefabrykatów. Jeśli te materiały się wam skończą, będziecie musieli rozmontować jeden z Waszych budynków by zdobyć ich więcej - możecie jednak śmiało rozmontowywać budynki, których zasoby zostały wyczerpane.
- W środku scenariusza dojdzie do obniżenia temperatury - możecie przeciwdziałać zimnu przeciążając generator, podczas gdy wydobywacie więcej ropy. Pamiętajcie by wyłączyć przeciążenie zanim generator eksploduje (czerwony pasek przeciążenia przy generatorze).
- W połowie scenariusza staniecie przed wyborem moralnym - możecie znacznie ułatwić sobie przetrwanie zabijając całą kolonię fok lub poświęcając sędziwą, niezdolną do pracy populację osady. By zdobyć najlepsze zakończenie prologu musicie odrzucić obie te opcje.
Jak założyć osadę?
Na początku scenariusza musicie podążać za poleceniami gry - przełamać lody do najbliższego wagonu z ropą, zbudować tam dzielnicę wydobywczą po czym uruchomić generator w porzuconym drednocie.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie